• Skivbaren.nu

Sjuk på den stora dagen?

Alltså vad gör man då?
    De slog mig i morse då jag vaknade med värdens huvudvärk, frös och var genomförkyld, så kom jag att tänka på vad händer om man vaknar upp så på sin stora dag?
    vad gör man då?

Är alla friska när de gifter sig?

• Svar på tråden Sjuk på den stora dagen?
  • jocelyn

Jag undrar om ni känner någon som varit så sjuk så de fått ställa in? Vad gör man liksom när allt är bokat? Det måste ju ha hänt något brudpar nån gång....eller?

• qazbnm

AnT

Jag fick magsjukan två gånger i samma månad...!!! Så var ändå försiktig!!!

• sol73

Nej jag har aldrig hört att ngn blivit sjuk på sin stora dag. Jag tror att det är så att kroppen ser till att sånt inte inträffar när man skall göra det bästa som finns i livet. Samma sak när det gäller att föda sitt barn tror jag. Har inte hört att ngn blivit sjuk då heller. Sitter jag här kaxig nu ligger väl jag sjuk sen på min DAG :)

• Lady Marmelade

Det hemska är att blir man riktigt sjuk på sin stora dag är det inte mycket man kan göra. Man får ringa till så många som möjligt och säga att det blir inställt. Tyvärr tror jag ändå att man åker på att betala för festlokalen osv eftersom man bokat upp dessa. Man förlorar ju rätt mycket pengar om man skulle bli sjuk.

Vitpepparkorn kommer inte att skydda någon mot vinterkräksjuka iallfall. Det finns inget botemedel. Det bästa man kan göra är att vara noga med handhygienen. Inte gå hem till sjuka. Undvika offentliga toaletter några dagar innan bröllopet.

• kentfantast

Whiskey är vidrigt, men det dödar allt. Häll i dig en hutt och försök att inte spy... det är mitt bästa tips.

• Linslus

INTE äta räkor, skumma köttbitar dagarna före tänka på "rötmånaden" gällande färskvaror (gifter oss i augusti)

• Mitt hjärta är hemma

Jag har aldrig haft magsjuka i hela mitt liv (rättare sagt inte sen ett års ålder)... Tänk om det blir min "tur" på vår dag... Aaaaaghhh!

Skämt åsido... Men jag tror också så att kroppen själv fattar att det inte är läge att bli sjuk, och den sparar ev. sjukor till efteråt, när man slappnar av igen.
    Tycker att mens vore ungefär lika tråkigt den dagen...

• Linslus

Mitt hjärta är hemma: Du råkar möjligtvis inte ha blodgrupp t.ex B- ?? Eller någon annan blodgrupp "minus" Forskare tror nämligen att "vi" med det av någon anledning inte är särskilt mottagliga för kräksjukan OBS: gäller naturligtvis inte matförgiftad kräksjuka

• tinen

min kompis var sjuk på sin stora dag. feber o förkyld mitt i sommaren. men hon knaprade piller i mängder så det gick bra. o hon såg inte sjuk ut...

• Mitt hjärta är hemma

Linslus: Hm... Vet inte, men kanske det! Hur tar man reda på det? (Våra föräldrar vet inte) .

Svar på tråden Sjuk på den stora dagen?