• Skivbaren.nu

Sjuk på den stora dagen?

Alltså vad gör man då?
    De slog mig i morse då jag vaknade med värdens huvudvärk, frös och var genomförkyld, så kom jag att tänka på vad händer om man vaknar upp så på sin stora dag?
    vad gör man då?

Är alla friska när de gifter sig?

• Svar på tråden Sjuk på den stora dagen?
  • lill

allt utom kräksjuka går att fixa..

• lightfish

Lite komiskt, min kille tog faktiskt upp det igår. Jag brukar _alltid_vara sjuk runt det datumet som vi ska gifta oss (mitten av juli)så...peppar peppar fram tills dess. Men för att vara allvarlig: jag brukar slarva med mina astma och allergi mediciner :)

• Lady Marmelade

Är man förkyld så får man väl droga sig med febernedsättande och värktabletter samt nässpray. Det är som sagt värre om man blir akut magsjuk.

• JeckaH

Nääää, tänk om man blir magsjuk, då rasar ju allt. Vad gör man då? Jaha, nu blev jag orolig för det också, tack så mycket :)

• lill

men det är ovanligt med magsjuka på sommaren, undvik räkor o sådant precis innan...

• JeckaH

Jag jobbar ju dessutom på förskola och små barn är ju vandrande bakterieodlingar :), jag får väl hålla tummarna. Som tur är e väl som ovan sagt kräksjukesäsongen förbi i maj....

• Skivbaren.nu

Tänkte precis säga de samma, magsjuka är de inte riktigt sesong för när vi gifter oss som tur är. eller visst kan man bli dålig i magsjuka runt midsommar med, men de är mer sånt på vintern.
    förkylningar har man ju året om. alla fall vi...

• AnT

3.5 veckor kvar och vi har precis genomlidit magsjuka båda två. Tur det kom nu och inte om tre veckor :). Man blir lite extra orolig efter detta, det går inte att gifta sig med maginfluensa... Fast nu har vi ju haft det och borde inte få det så snart igen.

• Ninno - 79

Jag säger bara; VITPEPPARKORN!! Världens bästa magsjuke-förebyggare! En näve, ca 10-15 korn, som ni sväljer hela. Tar död på vilka magsjukebobbor som helst! (det mesta annat också, iofs... ) Bränner en stund i magen, men det är det värt!!

Svar på tråden Sjuk på den stora dagen?