• Fru Calice

    Linköpingsfruar - Glass i Söderköping!

    Hej mina vänner!

    Gamla tråden är avstängd, men det passar ändå bra med en ny eftersom vi rullar in på ett nytt tema. Glass i Söderköping! Maj närmar sig med stormsteg och jag undrar nu bara - har ni några bra förslag på datum?

    Kram på er!

  • Svar på tråden Linköpingsfruar - Glass i Söderköping!
  • na76

    Hej

    Då kanske vi ska säga den 5:e efter jobben. Ska vi åka till Söderköping eller Bosses? Mig spelar ingen roll förutom att jag ju inte kör bil.

  • Fru Calice

    Kanske är smidigast att "bara" ta en glass på Bosses? Tid? Jag slutar kvart i två på fredagar o kan vara på stan halv tre typ.

  • Tessan05

    Blir det glass på Bosses så gör jag er gärna sällskap. Är Daniel hemma så lämnar jag Saga hos honom, annars får hon titta på när vi äter glass :) Jag tror jag kan både den 5:e och den 14:e, så bestäm ni. Blir det Söderköping så avstår jag. b

  • sandella

    Hej tjejer! jag är mamma nu

    Natten INNAN vändningsförsöket gick vattnet och förlossningen satte igång med värkar och allt. Eftersom bebisen låg i säte gjordes ett snabbt kejsarsnitt redan på morgonen (24/4).

    Det blev en underbar liten kille som heter Oliver. Han vägde 2600gr och var 45cm lång. Eftersom han är född en månad för tidigt är han fortfarande kvar på sjukhuset men senare den här veckan kommer vi förhoppningsvis att få med honom hem
    Det är hemskt att inte få ha honom nära dygnet runt och tårarna rinner på kvällarna när vi lämnar kvar honom på US. Men snart får vi alltså vara tillsammans hela tiden. Han är en duktig liten kille som håller värmen själv och inte behöver övervakning av puls etc. Däremot måste vi sond-mata honom för han är lite trött av sig än så länge.

    Jag kommer inte med på träffen nu i maj då allt fortfarande är lite kaotiskt även om vi känner att vi landat mentalt efter allt som har hänt. Jag kommer gärna med någon gång senare!

    Kram på Er!
    /Sandella

  • na76

    Hej

    Sandella: Grattis till Oliver. Min man hade redan skvallrat om bebisen. Vi får ses på en annan träff.

    Decorist: Kan du på fredag?

    Ska vi ses vid Bosses på e.m? Om det regnar får vi kanske gå någon annan stans och fika. Bosses förutsätter ju nästan fint väder för det finns ju ingenstans att sitta där.

  • Tessan05

    Sandella, grattis till lille Oliver! Skönt att allt gick bra. Saga kom också till världen en månad tidigt, så jag vet precis vad ni går igenom. Är tungt att vara på sjukhuset hela dagarna och sedan behöva åka hem själv för att sova. Men så fort Oliver får komma hem kommer ni känna en underbar lättnad och plöttsligt blir man hel igen. Om du har några frågor eller funderingar så är det bara att du hör av dig.

  • Decorist

    Grattis till lilla familjen!!
    Vad skönt att det gått bra fast han kom för tidigt!
    Min syster jobbar på avdelningen för för tidigt födda så ni kanske ha träffat på henne? Jennie Engback heter hon och är undersköterska där...
    Lycka till och hoppas ni får komma hem snart!

    Jag kan på fredag! Jobbar till kl.13 men sen är jag ledig resten av dagen.

    Vilken tid ska vi säga?

    Kram!

  • na76

    Hej

    Jag är flexibel. Passar halv tre? Decorist: ev kanske jag kan få lift med dig hemåt efteråt?

  • Fru Calice

    Grattis Oliver med mor o far!!!! Hoppas vi får se honom nästa träff, kanske i aug eller när det kan tänkas bli...! Ska be mamma hålla utkik i corren efter er!

    na o decorist - jag slutar 13:40 o kan vara i stan till halv tre. Ses vi vid Bosses?

    kram till er alla med lite extra mycket till oliver o sandella (+ man självklart)

  • Decorist

    Då säger vi 14.30 vid Bosses tycker jag!
    Självklart får du skjuts hem na!

    Förresten, vi ska flytta i sommar! Har fått tag i ett större hus att hyra som ligger i Björkeberg (några kilometer från oss, där jag är uppvuxen). Och med större menar jag 150 kvm, 6 rum och kök + förråd och källare... Så där försvann våran lugna sommar!! Men det ska bli kul!

    Ses på fredag! Kram

  • sandella

    Decorist:

    Din syster vet vi mycket väl vem det är! Hon hjälpte Anders (och Oliver) tillrätta medans jag fortfarande låg däckad efter kejsarsnittet - och hon hjälper oss fortfarande.
    När jag nu vet om att Ni är systrar så är det enkelt att se hur lika Ni är utseéndemässigt

    I morgon ska vi få ta med Oliver hem, fast fortfarande under US beskydd/övervakning - Underbart!

    Kram!
    /Sandella

  • Tessan05

    14:30 imorgon på Bosses alltså? Ser ju ut att bli fint väder tack och lov. Maken jobbar till 17, så jag tar Saga med mig. Ses imorgon! :)

    Sandella: Härligt att höra att ni ska få komma hem.

  • marfa

    Hej på er alla fruar.
    Jag ser att ni alla mår bra.
    GRATTIS Sandella, man och lilla Oliver. Så underbart att höra att allt gått bra för er, trots att han ville ut lite tidigt.
    Jag har totalt missat att ni har startat en ny tråd. Är lite seg i bollen för närvarande och får väl skylla på magen. Allt är bra fysiskt, så det växer och knakar.
    Tyvärr ska jag inte ner till Linköping i helgen, så det blir ingen glass för min del. Hade ju varit såååå roligt att få se er igen. Har funderat på hur ni har det. Jag hoppas att det blir mera glass i sommar och att jag ska kunna åka ner till Linköping, så vi kan ses.
    Ni får ha det så härligt i solen i morgon och njut.
    Stor kram till et alla
    Marfa

  • Fru Calice

    marfa

    tänkte på dig igår! Har du kvar samma mailadress? tänkte maila dig nämligen. om du bytt kan du få maila den nya om du vill på bt_calice@yahoo.se. men säg till om du gör det för jag kollar den mailen så sällan!

    Kram till dig o magen!

  • marfa

    Jag har kvar samma adress, så det är bara att maila på
    Hade ni trevligt med Bosse? Hade gärna varit med. Har blivit superförkyld, så jag lider verkligen. Kan inte andas och inte sova. Jag hoppas bara att det ska bli bättre snart.
    Ha det så jättebra. Stor kram till er alla,
    Marfa

Svar på tråden Linköpingsfruar - Glass i Söderköping!