• Wanki

Cerazette

När jag hade carazette upphörde min mens helt i flera manader. Sedan fick jag mens och hade det i tre veckor och da fick jag nog och bytte. Madde inte riktigt bra under tiden med cerazette annars heller sa det bidrog till mitt beslut. Det brukar ju vara tre manader, tre kartor, som gäller för kroppen att anpassa sig har barnmorskan sagt till mig.

• Wanki

Lins, vad tog du för kombinerade piller innan? Om du inte hade biverkningar av dem kanske du kan prova ett minipiller med samma sorts hormon? Jag bytte fran cerazette till mini-pe, som hade samma hormon som mina tidigare kombinerade, och det funkade bra. Ingen mens, inga direkta biverkningar förutom lite spända bröst. Jag tog mina c. punktligt samma tid och hade ända biverkningar. Hoppas du snart slipper alla biverkningar eller hittar en sort som passar dig!

• Wanki

Mensen kan försvinna när man äter minipiller, oavsett sort. Det är naturligtvis individuellt men för mig försvann den i början med carazette och när jag hade mini-pe var den borta hela tiden. Du ska alltsa inte behöva ha de jobbiga biverkningarna ocksa och tro att det är priset för att bli av med mensen! Jag fick ocksa humörförändringar av cerazette och tyvärr var det just min sambo som blev mest lidande, själv märkte jag inte hur mycket jag förändrades.

• Wanki

C. ska ha ett hormon som liknar kroppens eget och därför anses de vara mildare och snällare mot kroppen. Jag fick höra att risken för biverkningar var väldigt lag och kanske är den det om man räknar hur manga som tar dem och hur manga som far negativa biverkningar. Men det hjälper ju inte oss som far dem! Om jag säger sahär: c. paverkade vart förhallande negativt. Men som sagt, det är individuellt och kanske du kommer att trivas med dem om en manad! Annars byt sort och prova dig fram.

Svar på tråden Cerazette