• Pellesmatte

Redheads!!

Nu är det dags att alla vi med rött hår och ljus hy samlar skönhetstips som passar oss på en o samma tråd. Det är bara att skriva så det glöder...

:)

Här kommer första tipset:
    Brynskugga i färg björk från FACE Sthlm blir perfekt på rödhåriga ögonbryn!!

• Svar på tråden Redheads!!
  • linele1

cinderella:
    jag har oxå fräknar men till skillnad från dig så älskar jag mina

i alla fall så är det ofta så att om man försöker täcka sina fräknar så blir ofta resultatet att man blir grådaskig i ansiktet. min rekommendation är att gå på make up rådgivning. Jag vet att både kicks och body shop har rådgivning till rimligt pris. Jag var på bodyshop och jag tycker deras utbud är prisvärt och bra. gillar även tanken på att det är miljövänligt och organiskt och ej testat på djur

• pickolina

Jag har oxå gröna ögon, massor av fräknar och är blek MEN blond, tyvärr. Föddes med kastanjerött hår och jag önskar jag hade fått behålla den färgen..

Tycker inte att ID täcker fräknarna (inte mer än andra foundations i alla fall) men kanebo´s TF gör det. Fast med kanebo ser man supersminkad ut istället.

Ett bra solpuder (tycker jag) är Guerlain Teracotta.

• pickolina

Jo just det.. Jag använder även Skin Doctor´s Dermabrite och det har blekt fräknarna och jämnat ut huden.

• okt2006

pickolina: kan du inte färga håret rött igen då?

• Pellesmatte

Vilket är eran favvo foundation? Jag gillar IDs ljusa, passa perfekt till min ljusa hy!

• solstickan

Hej hej!
    Får jag va med? Är äkta redhead.

• Pellesmatte

Alla är välkommna :)

• solstickan

Har en fråga... Tänkte köpa bikini snart (optimistiskt va?) och funderar på vilken färg som är snyggast. Har hittat en turkos med lite grönt i, vad tror ni om den? Vill ju att den ska matcha håret och inte göra mig för blek...

• Pellesmatte

Ja, det är så jäkla svårt att hitta en bikini som matchar huden!!! Jag tycker att brunt brukar funka. Turkos får mig att se ut som ett lik...men så är jag ju jätteljus...annars funkar alltid svart!

Det viktigaste är väl hursomhelst att man är bekväm i sin bikini, och då brukar ju passformen vara viktigast.....trivs man i den så blir man ju snygg automatiskt....typ!

• solstickan

Brunt var ju ett jättebra tips! Har ju det på mycket kläder. Tack!

• pickolina

okt2006 --- Självklart.. Jag brukar ha alla färger man kan ha.. Tom haft lila och rosa.. *hehe* Oftast har jag dock haft olika röda nyanser... Är bara så trött på utväxt och dyra salongbesök. :(

Saknar dock att vara så där supersnygg som jag alltid var i håret när jag gick till Björn Axe´n varje månad... :)

• honungshy och kanelfräknar

Baralängtar tills fräknarna kommer fram i vårsolen!!

// Rödhårig brutta!

• Smurfina

Aaaah....finns visst tips här till min brudtärna!

Toppen!

• Pellesmatte

Ja, visst är det härligt när fräknarna börjar visa sig?? Det bästa vårtecknet!

• pickolina

Börjar visa sig???? *LOL* Jag ser ut som en enda fröken-fräken året runt jag... Här snackar vi fräknig! :D

• Lucia05

Grönt brukar vara snyggt på rödhåriga :)

Svar på tråden Redheads!!