• Pellesmatte

Redheads!!

Nu är det dags att alla vi med rött hår och ljus hy samlar skönhetstips som passar oss på en o samma tråd. Det är bara att skriva så det glöder...

:)

Här kommer första tipset:
    Brynskugga i färg björk från FACE Sthlm blir perfekt på rödhåriga ögonbryn!!

• Svar på tråden Redheads!!
  • Fru Cinderella

Hur täcker man fräknarna, någon som har tips?

• KalasAnnah

solpuder tycker jag är bra , ger ett härligt skimmer till hud som har fräknar...
    _Cinderella_ - varför ska man dölja fräknarna? det är väl inget fel med det?

• Inda

Varför täcka fräknarna? Det hör väl till "konceptet" och ser gulligt ut!!

En klasskompis till mig hade mörkrött hår, bruna ögon och blek hy med massor av fräknar i ansikte och på axlarna. Jättefint!

• Fru Cinderella

Själv avskyr jag mina fräknar. Har haft dem hela mitt liv o har alltid drömt om en fin slät hy utan alla dottarna. Vill inte vara söt har alltid vart söt *argh*

Men solpuder kanske man ska testa, något tips på vilket ?

• rocketqueen

For att tacka over fraknarna kan ID-foundation vara bra, man kan bygga mycket utan att det ser onaturligt ut. NARS har bra solpuder. FACE har en supersnygg olivgronguldig skugga.

• rocketqueen

Just det, Kanebos "Total Finish"-cremepuderfoundation ar ocksa bra for att tacka over fraknar.

• Clobberella

Jag är fake-redhead och skulle gärna se ut som er på riktigt!

• okt2006

Jag är också fake-redhead men tror att det blev en miss i genbanken... Jag har gröna ögon, fräknar och blek hy så det var nog meningen att jag skulle vara rödhårig egentligen!

Jag har köpt grönfärgade linser till bröllopet för att ytterligare förstärka mina gröna ögon!

• Fru Cinderella

Jo samma här är också fakeread. Men har som okt2006 gröna ögon, ljus hy o fräknar.

• Pellesmatte

Jag hade fräknar när jag var yngre, saknar dem massor nu när det är vinter!! Var glad att de syns året om, mina kikar bara fram på sommaren!!

ID:s foundation är iaf bra ton (den ljusaste) för mig och jag har JÄTTELJUS hy. Har svårt att hitta ett bra solpuder som ser naturligt ut. Det brukar synas att det är solpuder o det vill man ju inte. Tips på bra solpuder tack!

Svar på tråden Redheads!!