• Överlycklig

Platt mage DIREKT!!! (det är sant)

Jag är SÅ glad så jag vill bara skriva av mig och delge andra som kanske är där jag var för ca tre veckor sedan.

Jag är 169 cm och väger 67kg. Jag tränar två till tre gånger i veckan MEN magen är och förblir svullen (och dessutom öm) tills nu!!!
    Av en tillfällighet frågade en läkare mig om jag inte hade funderat på att avstå från laktosprodukter (mjölksocker)eftersom mina symtomer med svullen och öm mage tydde på en laktosintollerans... och så länge som jag minns så har jag varit öm och svullen. Sagt och gjort, jag ändrade om min kost och gjorde ett test som visade att jag ÄR överkänslig mot laktos.
    Nu har mitt midiemått krymt med HELA två hål i skärpet, magen är platt och mitt liv har i största allmänhet blivit underbart!!!

• Svar på tråden Platt mage DIREKT!!! (det är sant)
  • MissRodriguez

finns den inte på alla nettoaffäreR?

• MissRodriguez

finns den inte på alla nettoaffärer tro?

• Tiffany 2006

kanske. Har inte kollat på så många, men det kanske är så!

• Mamma Ninna

Intressant diskussion måste jag säga. Jag tillhör också er med ofta svullen, lite öm mage. Är för visso intejätte smal men speciellt framåt kvällen kan jag se jätte gravid ut.

Får ibland jätte ont om jag dricker mycket mjölk (älskar oboy) så det har jag slutat med och unnar mig sällan och max ett glas. Men om det är varm oboy går det bättre, varför?
    Pannkakor måste jag göra på låglaktosmjölk (milko), annars får jag världens smärtor. Men den går inte att dricka, urk!
    Äter filmjölk till frukost typ varje dag, och ofta yoghurt till lunch nu sedan jag börjat jobba och nu är magen större än för bara 2 månader sedan.
    Så jag antar att jag borde utesluta laktos helt eller vad tror ni? Hur snabbt märker man skillnad?
    Innehåller bröd laktos?

Har hört ngt om tabletter på apotket som man kan ta om man ska äta ngt med mycket laktos i. Stämmer det eller har jag rört ihop det?

• Johanna = en lat kock

mamma ninna

du borde märka skillnad på under en vecka

problemet är att det KAN vara en glutenintollerans som man missar om det funkar med att ta bort laktosen

och en glutenintollerans som inte sköts är en hälsorisk

• Ålin

Mamma Nina:
    Titta i inlaggen lite hogre upp, dar star det mycket om mer och mindre god laglaktosmjolk.
    Brod kan ju innehalla mjolk (och darmed laktos) men det braukar vara i sa sma mangder att man inte kanner av det.

Johanna en lat kock:
    Menar du att symtom pa glutentolerans kan forsvinna om man slutar med laktos? Varfor da? Har inte hort talas om det tidigare *nyfiken*!

• TufferNennis

Det här med att äta mjölkfritt stämmer faktiskt. Synd bara att det mesta innehåller någonting med mjölk, mjölkskumpulver, mjölksocker osv. Men det går utmärkt att klara sig utan mjölken, se bara till att äta kalktabletter under tiden. Jag åt faktiskt ingenting med mjölk under flera månader, men sen kom tiptop tillbaka in i mitt liv =) Kanske skulle börja igen, har ju två månader på mig innan den stora dagen.

• Mamma Ninna

"problemet är att det KAN vara en glutenintollerans som man missar om det funkar med att ta bort laktosen

och en glutenintollerans som inte sköts är en hälsorisk"

Jösses, men det borde man väl märkt tidigare eller? Får man inte jätte kraftiga besvär av glutenintolerans? Jag som älskar smörgås, jag borde väl märkt det tycker jag, eller?

Glömde kolla upp om det finns Valio´s mjölk idag, får ta det på måndag.Ska försöka ta bort så mycket som möjligt under kommande vecka. Finns det laktosfri fil också? Vilken är godast då?

• Nyförlovad83

Valio helt klart! Valio är bäst på allt! enligt mig

• Nyförlovad83

Valio har:
    *Mjölk
    *Fil
    *Creme fraise (hur stavas det?)
    *Gräddfil
    *Youghurt i massa olika smaker
    *Ost (fast den har inte kommit till Sverige än
    massa mer säkert som jag inte kommer på nu...

Svar på tråden Platt mage DIREKT!!! (det är sant)