• Överlycklig

Platt mage DIREKT!!! (det är sant)

Jag är SÅ glad så jag vill bara skriva av mig och delge andra som kanske är där jag var för ca tre veckor sedan.

Jag är 169 cm och väger 67kg. Jag tränar två till tre gånger i veckan MEN magen är och förblir svullen (och dessutom öm) tills nu!!!
    Av en tillfällighet frågade en läkare mig om jag inte hade funderat på att avstå från laktosprodukter (mjölksocker)eftersom mina symtomer med svullen och öm mage tydde på en laktosintollerans... och så länge som jag minns så har jag varit öm och svullen. Sagt och gjort, jag ändrade om min kost och gjorde ett test som visade att jag ÄR överkänslig mot laktos.
    Nu har mitt midiemått krymt med HELA två hål i skärpet, magen är platt och mitt liv har i största allmänhet blivit underbart!!!

• Svar på tråden Platt mage DIREKT!!! (det är sant)
  • lejlej

erfarenheter från senaste dagen :)
    arlas laktosfria mjölk smakar som direkt från korna fast kall (gräddigt)
    vALIOS SMAKAR SOM MJÖLK SKA SMAKA

• Nyförlovad83

lejlej: visst gör den, jag köper alltid den. Men när jag skulle åka och hälsa på min mamma i göteborg hade hon vart så snäll å köpt mjölk till mig (arla). Den var så äcklig så jag kunde inte dricka den. Men om man gör varm o´boy av den..mmm då var den go..söt lixom och lite gräddig..

• Dojan

LisenL. Vill du förklara det där lite närmare. Vad kommer det sig att du kan äta ost och dyl, men inte lasagne och choklad? Beror det på mängden eller på att det är mer mjölkfett i lasagne och choklad? Är nyfiken eftersom min egen mage är helknepig.

• Ålin

MissRodriguez

Man kan nog bli lite rod i ogonen, precis som man kan bli nar man kraks. Din killes mamma var kanske extra kanslig, jag vet inte. Men kameran fors ju ner och da maste man slappna av och forsoka svalja ner den. Det ar inte jattekul men det ar for de flesta heller ingen traumatisk handelse om man sager sa.

• lejlej

nyförlovad83:
    kan bara hålla med, med oboy i smakar den bra:)

• LisenL

Kan inte riktigt förklara Dojan. Jag antar att det är för att i lasagne etc använder man dels mkt mjölk/grädde samt dessutom fetare sort. När jag dricker mjölk (var 3:e dag) så dricker jag minimjölk och jag äter endast en ostskiva per smörgås så jag antar att mängden blir mindre..
    Kan förövrigt inte äta någon fet mat utan att magen blir som een balloong och smärtorna tilltar.

• siouxsie

Messmör innehåller jättemycket laktos (mjölksocker) men hårdost ska vara laktosfritt!
    (Obs! Ost innehåller mjölkprotein, därför kan en person som är mjölkallergisk inte äta ost.)
    Är man laktosintolerant kan man tåla mjölksocker i små mängder.

• MissRodriguez

provade den där valio och den är jättebra och smakar som vanlig mjölk, jag brukar ha lätt för att känna om de ionte är ARLA mjölk men inte på denna :)

• Victory

Nu har jag också försökt låta bli mjölkprodukter den här veckan, hoppas snart att jag märker resultat! Provade Valios laktosfria mjölk som ni tipsade om och den smakar ju precis som vanlig mjölk!

• Tiffany 2006

En mjölk som e billigare än valios, men godare än Arlas är Skånemejerier. Finns på vissa netto norr om Skåne!

Svar på tråden Platt mage DIREKT!!! (det är sant)