• Janiz

Fula dressman kostymer..

Åhh min hunk och alla i vårt brudfölje va i S-holm och köpte kostymer på Tiger i bomull så himla fina.

Dom satt verkligen perfekt :) rekommenderar varmt...fråga efter just kostymer i bomull, det är väldigt stor skillnad...

Är det någon mer som tycker att dressman kostymerna är ruggiga..?

• Svar på tråden Fula dressman kostymer..
  • JosseN

Dressman för större män? Hmm, de har jättesmå storlekar så att de även ska passa mindre män. Det började de med för ett par år sedan så att det är för större män stämmer inte. Kostymer är ju så olika i form precis som alla människor. Att Dressman passade min m2b var ju jättebra och vi är jättenöjda. Vi hade inte varit lyckligare om det hade stått tiger i den. Huvudsaken är väl att man känner sig fin själv.

• bröllops häxan

qazbnm: ähh strunta i dom. Dom kanske inte har ett öga för "still" utan förlitar sig på "säkra kort" så som dyra märken och så...;)
    Tror att de flesta vet vad som är snyggt för en själv..om så det är H&M eller Dior :)
    Men det kan ju vara så bara att TS värkligen tycker att DM är det fulaste hon vet och då måste hon ju få tycka det...;)

Gerda : Min M2b´s Tiger kostym gick på 4800.- skr *L*

• Gerda

C.T.

Tack! Det var stor skillnad i pris, topp-topp!

• bröllops häxan

:D kul... Vilken kostym köpte ni? Från vår-06 kollektionen?

• jocelyn

Jag gillar inte Dressmann heller, alla skjortor tappar ju knapparna så himla snabbt och får noppror. Men det har nog inte så mkt med priset att göra, finns skräpvarianter såväl från gant, melka, brothers, mq osv. Liksom fyndgrejer med bra pris OCH kvalitet.

Tycker f.ö att det är lite "fuskigt" lätt för män att se bra ut, bara att köpa på sig 2 snygga kostymer per säsong och lite udda kavajer och byxor. Då blir det också viktigare med kvalitet på sakerna.

När jag shoppar kläder blandar jag vilt mellan märken och kan köpa billiga grejer från hm eller gina tricot som jag VET inte kommer hålla mer än en säsong. Så ja, att lägga ner lite mer pengar och få lite mer kvalitet, det gör jag på saker som skor, jackor etc.

Obs, detta är inte ett sätt att trampa ner folk, snäsa eller förtrycka. Vill enbart säga min åsikt. Utan prislapp.

• quisth

men det är väl nästan 400% dyrare att köpa en på tiger än hos dressman så utan prislapp vet jag inte när man jämför två så totalt olika saker. som att säga att en porsche är mkt snyggare än en fiat.. tycker du inte

• AnnikaC

Ja man får ju vad man betalar för. Dressman är på HM-nivå.

• Janiz

qazbnm

Det var inte min mening att göra folk ledsna när jag racka ner på dressman andra kan säkert vara stiliga i en kostym därifrån.

Men det är stor skillnad på kostymer och kostymer, den vi köpte är i bomull och är därför hårdare i matrialet än ull. Sen är det hela passformen som är snyggare modellerna är liksom tajtare och ja den är helt enkelt trendigare.

C.T

Vi köpte en Smiths 050 48 none och den kostade 3995kr men vi la upp den i armar och ben så det blev lite extra. Va fina våra läckerbitar våra kommer va :):)

• Janiz

Ska era oxå ha vit skjorta, plastrong och väst till??

• JosseN

Min m2b ska ha vit väst med silver på och likadan plastrong och näsduk. Skjortan ska faktiskt bli svart. Tyckte det var lustigt från början men det blir jättesnyggt. Eftersom västen är vit så blir det ju inte mörkt.

• Bluebride2006

jag tycker inte de är fula. Mitt x köpte sina där och han var jättesnygg i det. Min M2B har svårt att hitta kläder i sin storlek, men jag hoppas på att kunna klä honom i en, för han måste ha en på min kompis bröllop. Hans bröllopskläder ska vi hyra, för vem behöver en froakcoat efter bröllopet?

• Felice

C.T

Jag känenr igen ditt nick från ett annat forum, brukade du tidigare vara på ett ställe som börjar och slutar på samma bokstav? (vill inte skriva ut namnet här)

• bröllops häxan

Felice : Inte vad jag vet *L* men jag heter lite olika i olika forum. Me är inte med i de du nämde(vad det nu är för nåt :D)

Janiz : Japp, as coola :D Min har en dubbelknäppt från höst kollektionen. Så snygg. och svart stjorta och grå kravat/halsduk...suck vad han är snygg *L*

Svar på tråden Fula dressman kostymer..