• Janiz

Fula dressman kostymer..

Åhh min hunk och alla i vårt brudfölje va i S-holm och köpte kostymer på Tiger i bomull så himla fina.

Dom satt verkligen perfekt :) rekommenderar varmt...fråga efter just kostymer i bomull, det är väldigt stor skillnad...

Är det någon mer som tycker att dressman kostymerna är ruggiga..?

• Svar på tråden Fula dressman kostymer..
  • JosseN

Vi har inte heller tyckt om dressman innan, men vi var inne bara för att kolla och min m2b provade en kostym. Den satt som att den var sydd för honom och var helt ok faktiskt. Blev så förvånad eftersom de innan bara har haft fula och i ett lite sämre material oftast. Men denna var fin.

• bröllops häxan

Kostymer och modeller är väll lite induviduellt till vilken "snubbe" som ska bära den. Tror inte att alla Dressman kostymer är "fula" på alla killar faktiskt. Handlar lite om tycke och smak och en känsla för vad som funkar. Färg och form ni vet :)

Min passar i allt hehehe...
    Men han har också köppt en från Tiger....så j-kla snygg :)

• Gerda

Blivande vägrar Dressman :D

Vi har tittat på Tiger kostymer vi med... så Snyggt!!!

Till en fest nu så köpte vi dock ett annat märke som är mer som MQ/Brothers, sitter som om den vore uppsydd och nästan nästan lik Tiger kostymen vi kollade på.

Får jag fråga vad Tiger kostymen kostar i Sverige? Här i oslo skulle allt kosta 6000+, så den för 3200 var ett självklart val till endast företagsfest :)

• qazbnm

Vad taskig du e emot dem som har köpt kostym där, men vissa tycker visst om att trycka ner andra människor.....

• Gerda

qazbnm

Jag hoppas du inte menar mig? Folk får väl köpa vad dem vill, och så får man väl tycka vad man vill på ett öppet Diskussionsforum som detta också?

• Gerda

Kan tillägga att pappa och svärfar har kostymer fr Dressman och dem passar i dessa kostymer :)

• qazbnm

Ja men det kanske inte är så skoj, det kanske finns nån som köpt kostym där till sin blivande idag och möts av ett sånt inlägg. Skulle jag bli ledsen av iallafall..

• LisenL

Man kan inte jämföra Tiger och Dressman, de spelar intet ens i samma liga.
    Mannen skulle aldrig ens röra vid Dressman, men smaken är som baken. För oss gäller Tiger el Filippa K. Deras kostymer är super.
    Dressman brukar vara för lite "större" män.

• Gerda

Men skriv hellre om fördelarna med dressmankostymerna istället då - hur är kvaliten, priserna etc och hur man själv värderar!

Vi prioriterar min blivandes kostym mkt mer än min brudklänning exempelvis. Kostymen kommer att användas långt oftare än brudklänningen så där har VI valt att lägga pengarna.

• Felice

Hålle rmed om att TIgerkostymena är jättefina. Jag var med min M2b på outleten i Katrineholm (1h från STockholm) och köpte två stycken jättefina innan jul. Och det var inga utgående modeller eller konstiga storlekar utan EXAKT samma som jag dagarna innan jul såg på en butik i Sturegallerian såg för nästan dubbla priset mot vad vi betalade.

Svar på tråden Fula dressman kostymer..