Ang männens prestationer...!
Sitter och diskuterar med mina vänner och funderar på hur många killar är funtade....
Det verkar som många killar inte förstår hur kvinnor får orgasm....
Vad är era erfarenheter...?!
Sitter och diskuterar med mina vänner och funderar på hur många killar är funtade....
Det verkar som många killar inte förstår hur kvinnor får orgasm....
Vad är era erfarenheter...?!
Alltså är det vanligt att tjejer kommer genom vaginal stimulering? När jag träffade min pojkvän fattade han typ ingenting när jag ville bli smekt för att komma. alla hans tdigare tjejer har "kommit" av vanlig sex lixom. En kom till och med så snabbt att dom var tvugna att ta det lugnt och avbryta sexet. För mig känns det som fejk. Fst det är väl för att jag inte ha den förmågan...
_lou_:
Det behöver inte vara fejk - vissa av oss funkar så *ler*
Fast jag tror anda manga fejkar axa...
Trist för dem...
Jag kanske är ond mot killarna som aldrig fejkat de ggr jag faktiskt inte kommit..? Förstår bara inte vitsen för det kan ju vara hur skönt som helst, t o m för skönt för att man skall kunna komma. (Men det kanske också bara är jag?!)
Jag har fattat det som att en tredjdel av alla kvinnor får aldrig orgasm vag*inalt. En tredjedel upplever det sällan. Och en tredjedel upplever det regelbundet.
För min del har jag aldrig upplevt det. Men jag fattar det som att det handlar om att stimulera klit*oris från insidan. Och så är vissa mer känsliga än andra. Jag tycker t ex om att bli smekt på klit*oris samtidigt som ett finger smeker mig innifrån. Då får jag de skönaste org*asmerna.
Men enbart innifrån funkar inte. Men vi brukar smeka mig först och sen kanske ha s*amlag. Då är det riktigt gött. En del killar verkar tro att s*amlaget är helt meningslöst om man inte kommer.
Har för mig att de brukar säga att 30% av kvinnorna kommer via v*ginal stimulering. Så han kan ju ha träffat enbart sådana tjejer men det är nog ganska troligt att många av dem fejkat oxå... Skulle i alla fall jag gissa på.
Jag har en tjejkompis som bara kommer genom v*ginal stimulering och en annan som kommer både av kl*toris- v*ginal- och an*l stimulering. Själv kommer jag bara av kl*itorisstimulering men kommer starkare om man stimulerar G-punkten inuti samtidigt.
Vi tjejer och våra org*smer är så komplicerade så egentligen är det kanske inte så konstigt att killarna inte vet vad de ska göra?!
Appopå att fejka så kan jag erkänna att jag gjort det massor.. Gör det inte längre men när jag var yngre. Tex när jag inte kunde njuta riktigt och killen bara vägrade ge upp och jag bara ville få slut på eländet. Vågade inte säga rakt ut att han skulle sluta för att jag tröttnat/inte njöt. *skratt*
Samma här och jag skäms som fan. Men jag trodde under många år att det var nåt fel på mig. Det är först under senaste tio åren som det börjat skrivas mer om kvinnliga org*asmer. Att många inte ens kan komma vag*inalt.
På film och annat så kom ju tjejen jämt och gärna samtidigt så man trodde ju att det var så det skulle va. Tack och lov är det ändring nu! Nu vet nog de flesta att det helt normalt att inte komma under s*amlag.
Håller med!
Jag har svårt att komma med killar över huvud taget... Har inga som helst problem på egen hand däremot. När det gäller killar så är det bara 1 av 17 som lyckats ge mig orgasm..och det redan från första kvällen... Vilket säkert var en blandning av hans teknik och samspelet mellan oss som gjorde att jag verkligen kunde slappna av osv osv... Idag kan jag erkänna att det är så men under många år skämdes jag och inte ens mina närmaste väninnor visste om det, trots att vi pratar öppet om allt som har med sex att göra. Jag är en väldigt sexuell person och alla har sett mig som det oxå och därför har jag inte kunnat avslöja sanningen. Idag vet jag mer om livet, verkligheten och mig själv och vågar stå för att det är som det är... Kan säga att under de perioder som vi inte hade det så bra så kunde jag inte komma... För mig är det extremt länkat till känslor och tillit.
För killar (och en del tjejer) är det ju annorlunda..de kommer oftast utan problem även om de inte ens tänder på tjejen eller ens tycker att det är särskilt skönt... Alla är ju inte så men många.
Tänk om det vore så lätt för tjejer oxå.
Ojojoj, så olika det kan vara. Jag kan inte slappna av tillräckligt vid smek istället, eftersom det känns som att "syftet" med det är att just se till att jag skall komma. Jag kommer relativt snabbt (och v*ginalt) - innan killen ens hunnit tänka i de banorna - (det som _lou_ trodde var fejk) eller e f t e r killen eftersom "pressen" släpper då. Märkligt... Håller med pickolina om att det handlar mycket om känslor och tillit också; efter att jag blev ordentligt bränd har det blivit mycket svårare att slappna av med någon.
Jag tillhör tydligen den där tredjedelen iaf *ler* För min del fungerar inte direkt kl*torisstimulering då det blir förintensivt och jag inte kan slappna av.
Kan tycka att diskussionen om att killar skall "ge" tjejer orgasm är lite felvinklad. Man får se till att ta för sig och visa vad som känns bra; som tjej har man även ett eget ansvar för sin org*sm.
(Hjääälp, går dessa genom filtret?!)
LindyLou
Håller absolut med, tjejer måste ta sitt eget ansvar!!! :)
Ibland är det svårt dock.. Tycker i alla fall jag. Killen jag träffade hade den "rätta tekniken", som passade mig perfekt men han lyssnade även på mig när jag sa vad som var skönt och vad jag ville att han skulle fortsätta med osv osv, dvs oerhört lyhörd. Det är enligt min erfarenhet en ovanlig egenskap, tyvärr.
Att hjälpa till själv gör jag alltid men det fungerar liksom inte.. Jag har tom svårt att smeka mig till org*sm när jag är ensam och med sällskap blir det omöjligt. Om jag däremot får använda leksaker så fungerar det.. *s*
Knepigt att det ska vara så komplicerat.
Eftersom jag har ganska svårt att komma så tycker jag inte att det är superviktigt, även om jag självklart skulle önska att jag kom varje gång.. Men jag kan njuta utan att komma. Utom med denna kille, då kom jag på några få minuter..*hihi*..förutom när förhållandet var lite si och så och jag inte kom alls..
Trist att killar ska ta det så illa. Jag trodde att denna kille kunde ta att jag inte kom under en ganska lång period när jag åt medicin och kände mig osäker på honom osv... Trodde att han var en av få killar som inte tar åt sig, för han är den enda jag inte känt press ifrån. Nu i efterhand har han erkänt att det fick honom att känna sig otillräcklig och egoistisk... :(
VARFÖR är org*smen så viktig för killarnas ego???? Inte konstigt att vi fejkar!