• ina3

    uddevalla med omnejd

    Jalf

    Aue tar 3500,- för 12 bilder, du kan se på www.aue.se hur det ser ut. Han lägger till 500 för 24 bilder.

    Han i blå kostym kallar sig Lasse Love..

    Min m2b är inte nykter nu kan jag säga...

  • ina3

    Danlin

    Min kompis gör som sagt tårtan, det kostar inte en massa tusenlappar och den är mycket god! Vill du ha hennes telnr. så ge mig din mailadr.

    Kommer att ha 3 våningstårta med dekorationer som i bröllopsbuketten (hon har verkligen engagerat sig i exakt vilka blommor det handlade om) Sen kommer caketoppern inte att hamna högst upp utan i mittendelen. Hör av dig!

  • ina3

    Träffade prästen för en närmare genomgång i söndags och han var super! Vänlig, ödmjuk och nytänkande! Han håller gudstjänst för döva och då får ju vigselakten hållas på ett annat sätt, dvs att man står ut emot gästerna. Inte bara visar ryggen alltså. Prästen står lite åt sidan. Vigselakten dras igång direkt efter första psalmen (som kommer direkt efter ingångsmarschen)detta gör att barnen orkar med när vi svarar ja till varandra och vår son skall lämna över ringen. När kyssen kommer så skall hon som sjunger solo slå an första tonen, detta gör det mer effektfullt och ett starkare minne (jag lär grina.. )

    Puh! Det är nära nu!

    Till alla med orustanknytning, det finns en Brudmarsch från Stillingsön och den skall vi ha som utgångsmarsch!

  • ina3

    Danlin:

    Man får välja tårta själv, alltifrån fyllning till ytskiktet, marsipan el sockermassa, dekorationer, våningar etc. Jag är inte så bra på exakt vad allt heter men hon lät mig välja utformande av tårtan helt själv och hade lite idéer o förslag. Hon gör även typ kyrkor i tårtor till konfirmationer, spindelmannen barntårtor..allt! Hon har sagt att det är helt ok att ringa henne, jag har frågat.

    Jag ska försöka få bokat Lasse Love nu, han träffade honom ute på svensexan så det blev väl lagom luddigt bestämt..

  • ina3

    Linslus, du har mail! Hon har tårtställningar (skall ha 3 vån tårta) och för oss så levererar hon ju tårtan eftersom hon är med på bröllopet. Hon står presenterad i festprogrammet under Toastmadame som Tårtmadame !

    Jo jag har hört om u-a blomsteraffär och dom gör jättefina arrangemang men en nära kompis köpte sin brudbukett där...den gick mitt itu så hon kunde inte använda den! Som tur var hade en annan kompis gjort en annan bukett som var tänkt att hon skulle kasta, det fick bli den som hon hade på korten, i kyrkan osv. Men det kan ju ha varit maximal otur! Jag tycker iaf att dom gör ljuvliga buketter!

  • ina3

    Linslus: Nej har ingen aning om priser! Har gjort mina naglar själv som hittills har lurat samtliga...

  • ina3

    Linslus

    Det blir toppen, nära och bra. Du har ju även Violas blommor (vet inte om dom heter det längre) men dom finns på Kochska Gränden, inte långt ifrån den andra affären, mittemot Paddington Café. En tjej på andra sidan av bäveån har vunnit pris som årets florist eller nåt i den vägen. Lite tips om du vill ha ett större utbud! Be att få titta om dom har ett album med buketter som dom har gjort.
    Lycka till!

  • ina3

    Hej Alla! och Tack för Era lyckönskningar! Allt gick till slut i lås, jag fick min trubadur som underhöll under middagen och en bit in på kvällen innan disco/dansmusiken kom igång. Det var Gåke som underhöll och jag kan rekommendera honom, dyr men mycket bra!
    Min bukett köpte jag på blomsterlandet i uddevalla, till det en krans till min dotter och var sin ros till herrarna på kavajslaget totalt 1000,-, inte farligt och buketten var underbar!

    Korten tog vi ute på Gustavsberg och jag frös men jag tror det blir jättebra! Vigseln i kyrkan gick jättebra, vi hade en underbar präst som var lugn och nytänkande. Vi stod vända ut mot församlingen på prästens förslag, han har vigt par på detta sätt i flera år nu och det blir alltid en mycket positiv respons på att få se brudparet framifrån istället för att bara se ryggarna.

    Jag kan varmt rekommendera vår solist, hon var så duktig och hade med sig en egen pianist.

    Min vän som hade gjort tårtan överträffade nog dom flesta konditorier! Tårtan blev höjdpunkten på kvällen, 4 vån hög och så vacker! Att den sen var hur god som helst förhöjde det hela ännu mer, Linslus du kommer inte att ångra dig om du anlitar henne!

    Jag är lycklig över att allt gick bra men framförallt över att vi äntligen är gifta! Det var värt allt arbete som man lade ner innan (även om det inte kändes så då)!
    Jag hoppas att Ni alla får en lika underbar dag som vi hade! (Oj vilket långt inlägg det blev )

  • ina3

    Merlin: Vi anlitade Munkedals Tvätt som hyr ut vita dukar 55,-/st, vi betalade totalt 1100,- men då fick vi dukarna dagen innan och jag lämnade dom åter efter helgen. Dom tvättar dukarna efter festen så det behöver man inte tänka på. Kan rekommenderas!

  • ina3

    Nu ska jag ta en låååång sovmorgon imorgon och sen ska jag ta tag i livet igen! Bl a trädgården behöver en översyn..

    Men alla blivande brudar det finns en sak som jag ångrar, bröllopsresan. Nu förstår jag vitsen med att ta den direkt efter bröllopet, man får njuta lite längre av det. Nu blev man ganska tvärt kastad tillbaka in i vardagslivet igen. Så har ni möjlighet så åk iväg 1 vecka efter bröllopet.
    Nu önskar jag alla blivande brudar lycka till och att ni får en underbar bröllopsdag!

  • ina3

    Oj! Såg precis att du gifter dig imorgon Malin A! Hoppas ni får en superbra bröllopsdag med mycket risgryn i håret! Kramis!

  • ina3

    Bohuslän 6
    Det finns en kanonbra trubadur i Hamburgsund som heter Örjan (brukar spela längs kusten). Han spelade på ett bröllop som jag var gäst på och han var superbra både sångmässigt och underhållsmässigt. Vill du kan jag fixa telnr, vad han tar vet jag ej.
    Vi hade Gåke på vår fest och han är också mycket bra och kan rekommenderas. Även hans bror OA spelar och underhåller, båda finns på Flatön.

  • ina3

    Åh vad kul och få se dom! Ska vi lägga in våra bilder från fotograferingarna? Nyfiken på hur alla ser ut och vilka ni är det måste erkännas!

  • ina3

    Jag tror bara att man tar upp bilden och kopierar länken (dvs adressen) hit till BT. Jag testar när jag får korten så berättar jag hur jag gjorde!

  • ina3

    Hej hopp alla! Ett tag sen jag var här, har varit på sjukhus med min son som brutit benet efter en cykelolycka . 6 veckor gips men tack och lov så hinner han ju få lite av sommaren.

    Danlin: Grattis! hoppas du hade en underbar bröllopsdag!

    Nu ska jag ringa fotografen och hoppas att korten är klara!
    Hur går det för Er andra, är planerna ifull gång?
    Några nya blivande brudar i uddevalla m omnejd som hittat till denna sida så skriv in Er i vår lilla lista!

  • ina3

    Här är listan, någon glömd el någon ny? Skriv in Er!

    Har gift sig:
    25 maj-Ina3 Flatö kyrka, Flatö skola
    3 juni-Malin A-uddevalla k:a, socitetssalongen Gustafsberg, u-a
    10 juni-Danlin-herrestad kyrka, Mässen I17

    Väntar fortfarande:
    15 jul- Olise, Hunnebostrands kyrka, SFS lokal
    5 aug- Orustbrud, Bokenäs nya kyrka, Kärlingesundsgård
    5 aug- Linslus, Morlanda kyrka, Hälleviksstrands "Havslokal"
    19 aug- Merlin, Villa Elfhög
    26 aug- Bohuslän06, Hamburgö kyrka
    26 aug Linda&Magnus, Lane-Ryrs Kyrka, Villa Lindesnäs
    9 sep- Kabo, Herrestads kyrka, Herrestads församlingshem
    11 nov- Jalf, Ljungs k:a, Ljungkilegården

  • ina3

    Danlin

    Åh vad skönt det är när man känner så! Jag var endast missnöjd med en servitris men för övr gick det ju enligt planerna och i dom flesta fall så gör det nog det! Folk uppskattar bröllop tror jag! Och nu vet man av egen erfarenhet hur viktigt det är framförallt för bruden
    Det är skönt att ha gjort det men ändå så avundas man dom som har kvar sitt.

    Sade
    Njaee ingen från Strömstad än så länge men du är välkommen att haka på!

  • ina3

    Vad kul, här ramlar det in lite nya blivande brudar!

    Jag kan inte förstå att det är midsommar nästa vecka... men härligt är det!

    En kompis berättade att hennes bröllop gick i vitt, grönt och guld dvs vita rosor i håret, liljekonvalj och samma rosor i brudbukett med murgröna. Samma blommor kom i dukningen med murgröna slingrande över borden. Lät väldigt fint tyckte jag.

    Mitt tema gick i vitt, rosa (inte grisrosa men ljuv rosa..någon som försår ) och bordeux. Blev oxå bra!

    Vore kul och höra vad ni andra hade eller planerar!

Svar på tråden uddevalla med omnejd