• solstickan

Smycken till bröllopet

Vad tycker ni att jag ska ha för smycken på på bröllopet? Min klänning har en rak urringning och smala axelband. Det är små pärlor på livet som går ner lite i kjolen. Håret ska vara lockat och hängande och jag ska ha tiara. Hur gör jag med andra smycken? Blir det för mycket med halsband? Vad för örhängen skulle passa?
    Vad ska ni ha? Lånar ni, eller köper eller tar ni sånt ni redan har?

• Svar på tråden Smycken till bröllopet
  • solstickan

Åh, va fint allt va! Handväska har jag inte ens tänkt på... Kanske borde köpa det. Men det är väl dumt att köpa en som man bara kan ha till bröllopet? Bättre att köpa en man kan använda igen eller? Hur har ni gjort?

• Sommaren2006

TooBe: Vart har du köpt dina fina smycken!

• 26maj2007

jag ska ha en enkel tiara med båder pärlor och lite strass. kommer att ha pärlhalsban och pärlörnohänge. så att man håller samma stil rakt igenom och inte blandar en massa.

väska ska jag inte ha. när ska man gå och bära på den. det lilla jag kan behöva ska jag ha i min mammas väska.

• Novemberbrud06

TooBe:
    jag såg att vi ska ha likadan tiara. Visst är den fin! Har också funderat på att ha ett pärlhalsband.

• Sommaren2006

TooBe: Tack så jättemycket! Ska genast kika där!

• Too Be  gift nu

Novemberbrud06

Vad kul att vi har valt samma tiara - jag gillar den jättemycket !
    Jag ville inte ha någon stor jätteglittrande sak utan en som var lite diskretare:)

• Miss Tess

Jag skall inte ha halsband då jag tycker det tar över lite av min klänning (beror ju på vad man har för klänning) Var först inne på tiara men såg inte klok ut Skall ha ett par swarowski-örhängen som är diamantslipade och faktiskt ser ut som diamanter. Oxh ett stelt silver-arband från Efva Attling som är enkelt och inte tar för mkt uppmärksamhet.

• solstickan

TooBe

Vilka smycken på sidan ska du ha?
    Tror jag bara ska ha örhängen, kanske ett armband också.

• leson76

ohhh, jag ska passa på att verkligem frossa i glitter på min bröllopsdag.

i vanliga fall gillar jag stilrena ting MEN det finns ju undantag.

jag ska ha stor härlig tiara, strasshalsband och stora diamantliknande örhängen tihi. halsband är från glitter, örhängen från indo och tiara från warren.

• Too Be  gift nu

Solstickan

Jag har inte bestämt mig ännu:)
    Jag ska ta med dom olika seten när jag ska in till sömmerskan för sista provningen av min klänning och se vilket som passar bäst.

I håret ska jag ha tiaran och några pärl och strassnålar.

• Too Be  gift nu

Bellabop

Tiaran är köpt av en säljare på Tradera under kategorin Bröllopsrelaterat.

• solstickan

Det låter som att alla kommer va superfina! Va kul!

Svar på tråden Smycken till bröllopet