• Fru Martin

Festlokal nära Lundby gamla kyrka

Funderar på att gifta oss i Lundby gamla kyrka. Är det någon som har något förslag på festlokal? Helst en lokal där man fixar mat och dryck själv men är också intresserad av restaurang. Någon som varit på restaurangen på piren?

• Svar på tråden Festlokal nära Lundby gamla kyrka
  • Lyckligt gift!

Smurfbrud:
    Se www.aftonstjarnan.se
    Tror det är 3 eller 4 våningar. Högst upp har dom bio/teater. Mittenvåningen är en lgh i originalskick, man kan gå in o kolla. Första vån är festlokalen (med bar som man vill ha det), eller lokaler rättare sagt. Det är ett stort rum, samt ett lite mindre innanför. Vi ska använda båda, samt stort kök. Vi har caterat mat och köper eget vin. Vi betalar 5000:- och vi har lokalen från fredag kväll till söndagen.

• PaNic

Hej alla!

Vi ska oxå gifta oss i Lundby Gamla kyrka, Alf Österström ska viga oss och festen skall hållas på Aftonstjärnan! 26:e augusti är vår stora dag! Va kul att det var så många...

Lena v B, vilket datum har ni valt? Hur har ni planerat dagen? Ska ni fotograferas och i så fall före eller efter vigseln. Hur många gäster kommer ni att ha? Hur tänker ni transporten mellan kyrkan och Aftonstjärnan? Har hur många frågor som helst nu! ;)

• Lyckligt gift!

Hej PaNic!
    Tror jag ska spionera på er o kolla hur det funkar för er....:) Nä, jag skojar!
    Vi gifter oss nämligen helgen efter er! Vi ska boka en buss från kyrkan, så får de som vill åka buss. Jag och min älskling ska åka en gammal fin Citroen cabriolet...den ska hämta oss hos min frissa kl 15.00 så ska vi åka en sväng och möta upp fotografen.Skulle tro att det blir någonstans på Hisingen, gärna vid vattnet. Beror lite på vädret! Klockan 17 är vår tid och i och med det så blir vi fotade innan, för att få fullt dagsljus. Från 15.00 har vi vår fotograf, en tjej jag känner som är utbildad och jätteduktig! Vi blir ca 55 st. Hur ser era planer för er stora dag ut??

• Jädissen

Strumpan
    Det är inte så att jag brukar gå i kyrkan så att jag har så många att jämföra med men...Jag har varit p ånågra skolavslutningar i kyrkan när Dan håller i det och han är så härlig,rolig,jordnära,ung...och kanske inte så traditionellt prästig. Alf är en jätte trevlig gubbe (som älskar fotboll)vi hade honom till våra barns dopmen får jag välja mellan dom så blir det Dan.

• Strumpan.

Jädissen

Låter bra. Jag har bara träffat Alf och tycker han är jätterolig och bra så när vi inte fick honom utan Dan så började jag undra vem han var, men han låter ju jättebra. Precis våran stil.

• MoP

Aftonstjärnan har även en lokal som heter Stallet. Vi valde mellan den och Bryggan under bron. Till Stallet får man ta med sig eget. Det blev Bryggan och det är en jättetrevlig lokal (tipset har du ju redan fått innan såg jag...)! Var på fest i helgen och pratade med en som varit där på bröllop och tyckte det var JÄTTEbra lokal, personal, mat, ja allt!

• PaNic

Men så himla roligt Lena v B, tänk att vi valt både samma kyrka och samma festlokal, och att det är exakt en vecka emellan!!! Busstransport säger du...har du kollat med någon, vad kostar det? Vi kommer nog att landa på något fler gäster, ca 70. Var har ni caterat mat ifrån? Hur har ni tänkt placera borden? Baren? Har ni tänkt göra entre via gården? Ja nu bubblar frågorna... För att inte stjäla någon annans tråd (sorry fru Martin) så får du himla gärna maila mig istället. paulaluoma@hotmail.com

• Strumpan.

Vet ni om man kan ha lite bakgrundsmusik i kyrkan? Har en cd skiva med en låt.

• PaNic

Strumpan, jag vet faktiskt inte, men det borde ju gå att ordna..?

Hur har ni tänkt det med musik till själva vigseln? Solist? Vem? Sjunger vad? Psalmer? Vilka?

Hur har det gått med festlokal, Fru Martin och smurfbrud?

• Fru Martin

PaNic, ingen fara - här är alla trådar allas trådar!!

Jodå, festlokalen är fixad. Det blir River Café som ligger ute på piren nedanför Hotell 11. Otrolig utsikt in mot stan.. Dock restaurang men samtidigt slipper man dukning, städning och att fixa all mat och det runt omkring. Som sagt, restaurangen ligger helt fantastiskt!!

• Lyckligt gift!

PaNic: Du har mail!
    I Lundby Gamla kyrka får man ha egen cd med sig. Där finns en otroligt duktig kantor som heter Hans Agrell, man kan maila honom och tala om musik, han spelar det man vill att han ska spela. Kommer med tips om man behöver. Kan inte tänka mig att dom säger nej till att ha lite bakgrundsmusik. Vi ska ha traditionell ingångsmusik, en solist som sjunger 2 låtar, där H.A ska kompa med piano, 2 psalmer och Ulf Lundells Kärleken förde oss samman, på cd när vi går ut.

• Strumpan.

Idag har vi varit och övat i kyrkan. Det var jättekul och vi har fått en annan präst nu som heter marianne och verkar jättebra och smidig.

• Fru Martin

Strumpan

Kul att höra att någon mer ska ha Marianne. Vi blev tilldelade henne, verkar jättetrevlig på telefon. Jag har verkligen ingen koll på prästerna alls, lite som att köpa grisen i säcken. Man har ju ändå en bild om hur man vill att vigseln ska vara, strikt, lättsam, med eller utan humor.

När är det ni gifter er?

• Strumpan.

Den 17/6. Hon är precis en sånt präst som jag hade tänkt mig. När ska du gifta dig?

• Fru Martin

Vi gifter oss 8 juli. Vi ska träffa henne för första gången om 1½ vecka.

Vet du hur många som får plats i kyrkan?

• Strumpan.

Jag tror att hon sa ca 120 personer. Vi ska iallafall ha ca 60 personer och hon sa att det får plats minst det dubbla. Hur många gäster ska ni ha?

• Fru Martin

Vi blir cirka 80 så då är det ju helt lugnt. Hur verkade prästen? Mitt enda "krav" är lättsam så att det inte för "gammal-religiöst" men min första känsla när vi pratade i telefon var att hon var det. Tycker du att det stämmer?

• Strumpan.

Ja, hon är väldigt lättsam,men jag tror att hon skärpte sig lite när vi sedan träffades men hon småskämtade lite hela tiden. Men på själva bröllopsdagen tror jag inte att hon skämtar så mycket

Svar på tråden Festlokal nära Lundby gamla kyrka