• Fru Martin

Festlokal nära Lundby gamla kyrka

Funderar på att gifta oss i Lundby gamla kyrka. Är det någon som har något förslag på festlokal? Helst en lokal där man fixar mat och dryck själv men är också intresserad av restaurang. Någon som varit på restaurangen på piren?

• Svar på tråden Festlokal nära Lundby gamla kyrka
  • blivande fru I

Vi har oxå valt Lundby gamla kyrka, på pingsafton. Jag har kollat ang piano, och det finns ett elpiano framme i kyrkan och ett digitalt piano (tror jag det kallades) uppe på läktaren. Sen finns det en prgel såklart. Alltså inget vanligt piano: vad jag förstod så brukar man oftast använda det digitala pianot. Vi skall ha festen på Bryggan under Bron, som ligger vid götaälvbron på hisingssidan. Tycker det ligger hyfsat nära kyrkan, och det verkar vara en toppenlokal hittills. Fast där får man inte ha med egen mat eller dryck...

• Lyckligt gift!

Va kul att så många valt den lilla mysiga kyrkan! Den är så pytteliten så man står inte så långt ifrån där gästerna sitter, det blir nog en fin känsla. Trodde det var ett piano som stod där...Ska någon ha cd musik med sig? Det är isf inga problem, har kollat. Vilken präst ska ni ha?

• Strumpan.

Vi ska nog ha en präst som heter Dan nånting. Ni då?

Vad bra att det finns nåt spelbart i kyrkan.

Brud06:
    När ska du gifta dig?

• brud06

Vi gifter oss den 27 maj. Har Alf Österström som präst.

• Strumpan.

Vi önskade att vi skulle få alf som präst men vi fick inte honom för han har semester tror jag i juni. Dan är säkert bra oxå.

• smurfbrud

jag ska oxå gifta mig i gamla lundby kyrka fast den 19/8
    Har inte hittat nån lokal än så om nån vet nån bra säg gärna till.. Vi ska ha egen mat, så ingen resturang=)

Kramis Lina

• Lyckligt gift!

Ååå igår var vi och kollade lite i "vår" lokal Aftonstjärnan på Lindholmen..det är jättemysigt! Vi blir ca 55 st, men man får lätt plats 20 till om man så vill. Rekommenderas!

• Jädissen

Dan är min favvo präst... Hoppas att han vill viga oss

• smurfbrud

Lena v B

Aftonstjärnan.. berätta..Vad är det för ställe, lokal? kan man ha egen mat osv..
    Söker en lokal som en tok men har inte fått napp än

Kramis Lina

• Strumpan.

Jädissen:
    Varför är Dan din favvopräst. Vet inget om honom och är jättenyfiken

Svar på tråden Festlokal nära Lundby gamla kyrka