Inlägg från: Amazonas |Visa alla inlägg
  • Amazonas

plastikkirurgi i polen?

Även om inte bröstförstoringar behöver vara speciellt komplicerade så är det trots allt ett operativt ingrepp... Och saker kan gå fel... Jag skulle själv aldrig göra en icke urakut operation i ett land som Polen och anledningen är främst narkosen och att jag inte litar på att allt är lika sterilt som i Sverige.

I östeuropeiska länder är det betydligt vanligare med bakterien MRSA (Meticillinresistent Staphylococcus Aureus) dvs sjukhussjukan. Detta är en bakterie som INGEN antibiotika biter bra på och kan framkalla FRUKTANSVÄRDA skador. Får du vilken infektion som helst efter en operation eller sjukhusvistelse i Polen och behöver bli inlagd i Sverige kommer de isolera dig med tanke på risken för att du har MRSA och för att det inte ska spridas till andra patienter.

Jag skulle själv inte tycka att det var värt det... Med tanke på både oro, lång väg för kontroller, och tvivlan på läkarnas kompetens. Det måste ju av någon anledning vara en orsak till att det är så mycket billigare och allt kan inte vara valutan... Och vad är det då de snålar på?

Svar på tråden plastikkirurgi i polen?