• kärleksbrud

plastikkirurgi i polen?

Är det någon som har gjort någon operation i polen (för typ en fjärde del av priset mot i sverige) ?? Jag känner mig frestad av göra min bröstoperation i polen iställen men samtidigt är jag lite feg.., vore oerhört tacksam om någon där ute med erfarenhet av detta kunde dela med sig

• Svar på tråden plastikkirurgi i polen?
  • Swing

Gjorde ett mindre ingrepp (min bröstförstoring räknar jag till större) och råkade ut för en komplikation. Stygn gick upp och det orsakade mig mycket smärta på ett känsligt ställe samt några veckors extra lidande!! Då var jag mycket tacksam att min läkare och kollegerna på hans klinik finns här i stan och att jag kunde få komma på akut besök och extra kontroller.

• kärleksbrud

tusen tack för ditt svar.., några frågor som du gärna får svara på
    .., vad sa läkarna i sverige ? sa dom att dom tyckte att det var ett dåligt gjort ingrepp ?? hur blev resultatet? hur var tiden i polen ? vet du var kliniken hette ? om du inte redan gjort din bröstförstoring skulle du övervägt att göra den i polen efter din erfarenhet?

• Amazonas

Även om inte bröstförstoringar behöver vara speciellt komplicerade så är det trots allt ett operativt ingrepp... Och saker kan gå fel... Jag skulle själv aldrig göra en icke urakut operation i ett land som Polen och anledningen är främst narkosen och att jag inte litar på att allt är lika sterilt som i Sverige.

I östeuropeiska länder är det betydligt vanligare med bakterien MRSA (Meticillinresistent Staphylococcus Aureus) dvs sjukhussjukan. Detta är en bakterie som INGEN antibiotika biter bra på och kan framkalla FRUKTANSVÄRDA skador. Får du vilken infektion som helst efter en operation eller sjukhusvistelse i Polen och behöver bli inlagd i Sverige kommer de isolera dig med tanke på risken för att du har MRSA och för att det inte ska spridas till andra patienter.

Jag skulle själv inte tycka att det var värt det... Med tanke på både oro, lång väg för kontroller, och tvivlan på läkarnas kompetens. Det måste ju av någon anledning vara en orsak till att det är så mycket billigare och allt kan inte vara valutan... Och vad är det då de snålar på?

• Swing

Oj, jag var inte tydlig nog! Förlåt! Jag har opererat mig i Stockholm, där jag bor. Ville peka på fördelarna med att INTE operera sig långt hemifrån. Är alltför påläst och medicinskt insatt för att ta några som helst risker, även om det finns stora pengar att spara.

• vixen not a tramp

Såg en hemsk brittiskdokumentär om kvinnor som åkte på "skönhetspoerationsresa" till Polen. Den gjorde att jag ALDRIG skulle komma på tanken att åka dit och lägga mig under kniven...
    Jag kommer inte ihåg i detalj vad som hände, men den var inte som en reklamfilm, om man säger så...

ÅK INTE! Gör det här!

• bröllops häxan

Det billiga priserna i Polen kan locka, men det kan sluta med att det inte bara blir dyrare i längden. Det kan gå riktigt illa.

Såg också den dokumentären och vart riktigt avskräckt...

• Izunia

Vill bara papeka att Polen är inget U-land och manga kliniker där är fina och högt respekterade runt om i världen. Inget säger att det skulle vara bättre i Sverige. Däremot är ju inte alla det kanske sa man ska se sig för innan man bestämmer isg. Självklart ska man ju inte välja klinik enbart efter priset.

• Parisian

Kan någon säga namn eller en hemsida till en klinik i Polen?

• Janiz

I Thailand är det oxå väldigt billigt och dom är billiga på grund av valutan, det funderar jag på kombinerad solsemester alá bigger boobs.: )

Svar på tråden plastikkirurgi i polen?