Min oro personligen skulle vara att man inte vet så mkt om kliniken eller kirurgen, här hemma kan ta reda på huuur mkt som helst så man vet att man vänder sig till ett bra ställe och en bra kirurg och därmed har större chans att bli nöjd med resultatet.. Klinikerna kan säkert vara tipp-topp där oxå men hur ska du veta om de är det eller inte är min tanke..
En annan sak är att det är väldigt vanligt med komplikationer eller omoperationer pga att resultatet inte blev riktigt som man önskade osv, hur gör du då??? Står de för sådana saker och hur dyrt blir det att fara fram och tillbaka osv....
Det kan gå så fruktansvärt illa och jag skulle nog aldrig våga chansa... Det handlar ju inte bara om pengar, man kan få sitt liv förstört och då vill man helst ta så lite risker som möjligt.
Thailand har jag hört bra saker om men vad gör man om man vill/behöver en omoperation (vilket är vanligt), hur dyrt blir det då?.. Tänk även på att det tar lååång tid att läka och den tiden kommer man spendera i Sverige, vad gör du om något händer??? Vill du gå till ett vanligt sjukhus, där de inte är vidare duktiga på sådant eller vill du gå till en privat klinik och betala massor av pengar, för de hjälper inte till gratis om du inte är deras patient... Eller ska du betala en dyr resa till och ut och resa om du är dålig, tänk om du inte ens får flyga eller kan flyga för att du är så dålig....
Nej, tänk en gång till skulle jag säga..
Pengar är inte allt!
Jag känner folk som åkt utomlands och betalat noll och ingenting för sina operationer men då har de kunnat språket och haft möjlighet att kolla upp allt innan eftersom de känt folk som bott där osv..