Inlägg från: JagoMellivelli |Visa alla inlägg
  • JagoMellivelli

Pris för att fixa sin förlovningsring?

Jag förlovade mig innan jag blev gravid och efter ett tag blev jag så tjock att jag var tvungen att klippa av mig ringen.. så nu undrar jag vad de skulle kosta att förstora och sätta ihop ringen igen.. 18K och den är väldigt tunn.. ???

• Svar på tråden Pris för att fixa sin förlovningsring?
  • JagoMellivelli

solstickan

jag gick till en guldsmedsaffär och frågade och de skulle kosta 659 kr och en ny sådan som jag har kostar 599+49 med gravyr lr va d heter hehe... tänkte jag skulle ha min gamla förlovningsring som vigselring .. eller?! hehe

• JagoMellivelli

asså jag ska inte förminska, jag ska förstora och då måste man sätta dit en del... jag tror jag ska fixa min "egentliga" förlovningsring (har en reserv på mig) och sen KANSKE köpa en ny.. för det kommer se fult ut om jag sätter en till ring bredvid reservringen som inte är rak hela vägen hehe..
    vad kostar en vigselring ung. ?

• JagoMellivelli

okej..

någon som rekomenderar en sida på internet där man kan se priser och sånt?

• JagoMellivelli

Tackar så mkt :D

• JagoMellivelli

är vigselring samma sak som förlovningsring?? fattar inte =/
    om de är, vad är de då för mening att tjejen skaffar sig en till hehe

• JagoMellivelli

okej.¨.. då satsar vi på en till ring hehe

• JagoMellivelli

läste på vigselbutiken.se att man nu för tiden bara köper en till ring till bruden och att man graverar in tex Anwar & Fanny 11/6-06

justd.. läste oxå att mannen brukar köpa en morgongåva till sin brud.. är de någon som vet om sin man gjort de? hehe

• JagoMellivelli

solstickan
    hehe okej.. de va rätt roligt, för förritiden så brukade brudgummen ge de till sin brud ifall han skulle gå bort så hon är säkrad ekonomiskt hehe...

• JagoMellivelli

Jo, mkt.. visste inte ens att man brukade göra så, läste de igår på en hemsida

Svar på tråden Pris för att fixa sin förlovningsring?