• JagoMellivelli

Pris för att fixa sin förlovningsring?

Jag förlovade mig innan jag blev gravid och efter ett tag blev jag så tjock att jag var tvungen att klippa av mig ringen.. så nu undrar jag vad de skulle kosta att förstora och sätta ihop ringen igen.. 18K och den är väldigt tunn.. ???

• Svar på tråden Pris för att fixa sin förlovningsring?
  • solstickan

Det kan inte kosta mycket. Vår guldsmed gör det gratis när vi beställer vigselringarna.

• JagoMellivelli

solstickan

jag gick till en guldsmedsaffär och frågade och de skulle kosta 659 kr och en ny sådan som jag har kostar 599+49 med gravyr lr va d heter hehe... tänkte jag skulle ha min gamla förlovningsring som vigselring .. eller?! hehe

• solstickan

Va konstigt att det var så dyrt! Min blivande får sin förlovningsring putsad, förminskad och graverad helt gratis när jag köper min vigselring. Tänk att det skiljer så mycket!
    Självklart kan du ha din gamla ring, om du inte känner att det vore kul med en ny ring som är gjord för att matcha förlovningsringen.

• velour

Men ringen var ju uppklippt. Då är det väl inte så konstigt att det kostar mer än att bara förminska och putsa upp den.

• MrsNyberg2B

Jag har lämnat min ring till förminskning och det kommer att kosta 200 kronor. Helt okej tycker jag... Fast det är ju som sagt förminskning.

Nån som vet hur man gör när man förminskar? Det är jag nyfiken på....

• Strulan

Det beror på hur mycket man ändra.
    Vid små ändringar kan man töja alt trycka ihop ringen eller fila bort lite matrial och det kostar oftast inte så mycket.
    Vid större ändingar måste man sätta i alt ta bort guld och då blir det större jobb, det dyraste är ju att förstora när man får betala för exta guld.
    Detta gäller släta ringar om man har stenar i ringen kan det bli större jobb.

• JagoMellivelli

asså jag ska inte förminska, jag ska förstora och då måste man sätta dit en del... jag tror jag ska fixa min "egentliga" förlovningsring (har en reserv på mig) och sen KANSKE köpa en ny.. för det kommer se fult ut om jag sätter en till ring bredvid reservringen som inte är rak hela vägen hehe..
    vad kostar en vigselring ung. ?

• solstickan

Det är som att fråga "vad kostar en bil"...
    Vi ska göra om min förlovningsring så att den matchar vigselringen jag vill ha. Det kostar ca 3000 att göra om den och själva vigselringen kostar 2.500.
    Det finns släta vigselringar för 1000 kr och egendesignade med diamanter för många tusenlappar. Allt beror på din smak och stil, och kanske på budgeten. =)

• JagoMellivelli

okej..

någon som rekomenderar en sida på internet där man kan se priser och sånt?

• solstickan

www.hellkes.se säljer snygga ringar över nätet till bra priser. Kanske hittar du nåt där.

Svar på tråden Pris för att fixa sin förlovningsring?