• Popis
    Äldre 20 Feb 21:22
    7438 visningar
    16 svar
    16
    7438

    När ska man börja med anti-rynk kräm...

    ... från första rynkan i pannan? Fyller 27 år i år och har tre streck i pannan som stör mig väldigt och är rädd för att det ska bli fler. :D

    Vilken kräm är bäst?

  • Svar på tråden När ska man börja med anti-rynk kräm...
  • JAS
    Äldre 20 Feb 21:24
    #0

    Är 30+ och har allaredan börjat med anti-rynk-kräm Kör den där cremen från L`oreal "Anti-wrinkel-någonting...

  • Popis
    Äldre 20 Feb 21:25
    #0

    JAS: ja man får nog börja :D

  • JAS
    Äldre 20 Feb 21:30
    #0

    Mmm... men du är ju så ung u skulle ha sett mig där jag stod framför spegeln efter graviditet 2. Ingen vacker syn och jag vet inte men kroppen är liksom inte alls lika fast i huden längre och jag ser att en del linjer letat sig fram i ansiktet. Nåja det är ju bara charmigt att åldras

  • Popis
    Äldre 21 Feb 07:44
    #0

    JAS : mmm har egentligen inte nåt emot att åldras men jag var inte berädd på det änn :D

    Mysigt med två små barn. Vi ska börja till sommarn en månad innan bröllopet tänkte vi.

    Inga fler tips på bra crämer?

  • JAS
    Äldre 21 Feb 09:28
    #0

    Fler tips på bra cremer???

  • Popis
    Äldre 21 Feb 09:45
    #0

    KOm igen nu nån måste väll ha nåt bra tips?:D

  • roslag­sbrud
    Äldre 21 Feb 09:59
    #0

    Nu är jag inte någon hudexpert, men jag tror ändå att det är så att detta med rynkor i mycket är genetiskt betingat. Man har alltså mer eller mindre anlag för tidiga rynkor, oavsett om man använder massor med antirynkkrämer eller inte. Sen vet ju alla att rökning och solning gör att huden åldras snabbare.

    Viktigast för att huden ska hålla sig fräsch och elastisk är att man inte slarvar med den dagliga rengöringen. Huden måste få andas. Smörj också in dig noga med krämer som du trivs med och drick mycket vatten. Huden behöver massor av fukt, hela tiden.

    Antirynkkrämer brukar kosta fläsk och jag är övertygad om att man får betala för sin rädsla att bli gammal! Jag menar alltså att producenterna tar hutlös mycket betalt för en produkt som egentligen inte gör mer nytta än en vanlig bra hudkräm.

    De linjer du fått i pannan beror antagligen på att du brukar göra en min som drar ihop pannan lite. Själv fick jag tidigt s.k. skrattrynkor vid ögonen. Visst skrattar jag mycket men jag tror att jag framför allt kisar en hel del (ville inte använda mina glasögon...).

    Men framför allt, lär dig att gilla dina linjer (för inte tror jag att du redan har en "äkta" rynka ), det är ju en del av dig och visar att du lever och levt. Sköt om dig!

  • Popis
    Äldre 21 Feb 10:02
    #0

    roslagsbrud: tack för dina ord.. ska genast köpa lite rengöringsgrejer i stället för två och vatten hihi kanske ska fortsätta med min kräm då. Jag försöker vara försiktig med solen.

  • jocely­n
    Äldre 21 Feb 10:49
    #0

    Jag blev i princip utskälld av en expidit i ett parfymeri för att jag frågade om en kräm som förebygger ålderstecken... Man vill ju inte gärna börja "förebygga" när man redan har massa linjer osv. Tycker det känns lite obehagligt när skrynkliga tanter som solat sönder hela fejan talar om för mig att jag är "på tok för ung" som om man hade varit 15 eller nåt. Brrrrr.
    Letar nu efter någon kräm som inte är för aktiv men samtidigt ger ordentligt med "förebyggande". Solskydd är ett absolut måste för mig, jag vägrar se ut som en böckling...

  • lolabe
    Äldre 21 Feb 11:00
    #0

    hahaha, jocelyn, känner igen det där. Nu har jag dock hunnit bli 33 så nu börjar de faktiskt snällt plocka fram lite vettiga cremer.

    Jag har dock använt anti-rynk cremer sedan början av 20-års åldern (kanske inte industrial strength då men i alla fall). Enligt min mening är det lika bra att hålla ruynkorna stången från början, har de väl "fastnat" hjälper ingen creme i världen, då är det bara kniven (eller liknande procedur) som hjälper. Håller dock iofs egentligen med roslagsbrud - det bästa för att förebygga rynkor är helt klart bra gener (vilket jag dock inte har i det avseendet, därav kräm-hysteri...). Att man egentligen betalar alldeles för mycket för det man får är också givet, men men... Att använda solskydd är nog det "näst bästa" sas.

    Angående rökning såg jag någon uträkning som sade att man ser 1 - 1,5 år äldre ut om man röker. Men allvarligt, vem kan se skillnad på om man är 32 eller 33,5 år??? (Eller för den delen 55 eller 56,5...)

  • Popis
    Äldre 21 Feb 11:02
    #0

    jocelyn : tråkigt bemötande!

    använder också bra med solskydd , brun blir man ju ändå!! Vill inte heller se ut som en buckling hahaha...:D

  • skogst­ösen
    Äldre 21 Feb 11:02
    #0

    Men, män har vad jag märkt inte större problem med rynkor än kvinnor. Många män smörjer ju varken med ansiktskrämer eller tvättar sig med särskilda medel. Varför måste vi hålla på? Ibland känns det som om kvinnor blivit lurade in i en ond cirkel.

    Det sägs att det är bra att smörja in ansiktet, men det är också viktigt att sedan tvätta bort det man smort in, så att huden får andas, och när man har tvättat sig är det viktigt att smörja in huden igen så att den inte torkar ut, osv osv...

    Är detta verkligen ett beteende som förskönar ansiktet? Jag är tveksam, men man vågar ju inte chansa, när det är så här alla säger att det ska vara.

    ...Och varför gäller inte samma regler för mäns ansikten?

  • Popis
    Äldre 21 Feb 11:07
    #0

    skogstösen: jag håller med dig men jag tänker också på att jag använder smink dagligen så jag tvättar ansiktet lite oftare än min sambo.

    Jag har fått min kille att smörja sig efter duschen för nu på vintern får han sånna torra flagnor i ansiktet och det har blivit bättre sen han började.

  • Carma
    Äldre 21 Feb 13:41
    #0

    varför gäller inte samma regler för mäns ansikten?

  • Carma
    Äldre 21 Feb 13:43
    #0

    Därför att deras hyn är tjokare & tålar mer.

    Använt anti-rynk-krämer sedan jag varit 20. Mest på kvällarna.

  • lolabe
    Äldre 21 Feb 16:12
    #0

    Ja, män har en annan hy. Tjockare men också grövre. Om du tittar närmare brukar de tex ha större porer än kvinnor. Nuförtiden finns det ju förresten anti-rynk cremer för män också

Svar på tråden När ska man börja med anti-rynk kräm...