• bebop

    Vänner Lund

    pov

    tack! Nu känner jag mig mycket lugnare... Allvarligt talat är det ju väldigt osannolikt att vi blir sjuka. Lite fjärilar i magen går väl att bota med champagne, eller?

  • bebop

    pov

    Tack för tipset! Jag ska kolla upp det snarast!

    Vi var på Ringsjö Wärdshus idag och diskuterade bröllopet. De är otroligt trevliga! Det känns sååå rätt att ha festen där. Det kommer att bli riktigt, riktigt bra! Hurra!

  • bebop

    Penny28

    Åh, vad jag blir glad av ditt lilla inlägg! Vi ska gifta oss i Hammarlunda kyrka - det ligger i och för sig ett par mil bort, men är såååå fin. Dessutom kan man ju ha ankomst med båt i alla fall... Jag tror vi ska boka den. Tyckte du som gäst att det var trevligt att brudparet anlände i lövad båt? (om de nu gjorde det)

    När och var ska du gifta dig?

  • bebop

    Izunia

    Jag är jätteavundsjuk! Låter som rena bröllopsrsan att häcka på lyxhotell, tycker jag Blir det repris i augusti?

  • bebop

    Izunia

    Läckra bilder! Nu blev jag sugen på att resa söderut...

    Förresten, tärnklänningarna. Kul att de är fina! Och du, det är bättre att lägga in än ut...

  • bebop

    penny28

    Snacka om att vi ska ha den lövade båten!

    Vi bor i Flyinge! Var ska ni ha festen? Förresten gör det väl inget att din kusin hade festen på Ringsjö Wärdshus. Det är ju ER stora dag och då får man göra precis som man vill!

    Izunia

    Vet ni hur det blir med alla de som inte svarat? Kan inte någon släkting till Andi ringa runt? Ni kan ju inte precis ringa femtusen samtal till downunder.

  • bebop

    Jag fattar inte att en del släktingar kan vara så oförskämda!
    Nu vet jag varför vi "bara" har 30 gäster. För att slippa bjuda alla människor som vi egentligen inte vill ha där! Alla som är inbjudna till oss har tackat ja. Jag tror att om vi bjudit en massa kusiner etc så hade det inte varit så!

    Izunia och Jupiter
    Ni får vara glada att de inte kommer, så slipper ni lägga krut och pengar på dem!

  • bebop

    Var på Frackkompaniet idag. Naturligtvis så hade tygproverna för 2006 kommit bort så vi kunde inte beställa något idag...

    Jag har lite dålig koll på mina kvällar om två veckor, men jag vet att jag inte kan på måndagen i alla fall. Nån jobbgrej.

    pov

    Vad bra att det fixat sig med placeringen! Jag tror att jag ska börja jobba på min...

  • bebop

    pov

    Visst är han på Frackkompaniet lustig... Inte precis service-minded. Jag var lite förberedd, men ändå... Haha, vilket orginal!

    Oj, vad maj rusar fram. Snart är det dax! Verkar som om du har koll. Skönt!!

    Har fått reda på att m2b ska svensexas 26/5. Det är snart... Nu börjar jag bli lite nervös för egen del

  • bebop

    Izunia

    Du får det att låta som om jag gifter mig SNART! Passerade 2-månaderssträcket häromdagen...

    Jag fikar gärna - frågan är bara när? Kommer vi att hitta en tid före povs stora dag?

  • bebop

    hallå!

    Har varit borta över helgen. Oj, vad ni pratat... Vi har upptäckt att mina svärföräldrar inte fått någon inbjudan. Vi HAR skickat den, jag lovar... Min svärmor är dock väldigt ledsen över detta. Ska vi skicka en ny? Tror ni att den gamla dyker upp. Jag menar, vi har ju inga fler och eftersom de var handgjorda så är det inte helt okomplicerat att fixa en ny.

    Izunia

    Supersnygg tiara! Verkar som om man bara kan köpa den i amerikanska butiker, dock


    pov

    Oroa dig inte för möhippan. Du får helt enkelt se till att det inte blir för sent eller för mycket att dricka! Nog har de väl förståelse för att du vill ta det lugnt dagen före bröllopet!

    jespers

    Hoppas att du är okej nu...

  • bebop

    Izunia

    Jag gillar också guld eller beige bäst. Gud, vad svårt att välja!

    Jag har inte köpt någon tiara än, men det finns en hos Millan som passar snyggt till klänningen. Dock inte med rum/pink-färgade pärlor... Verkar inte gå att få tag på i Sverige!

    Åh, vi har inte bokat bröllopsresa än! Kan inte bestämma oss vart vi vill åka... Förslag? Vi ska vara borta typ 3-5 dagar.

  • bebop

    jupiter

    Kul att du fixat skor! Glöm inte att gå in dem bara. Jag använde mina i lördags på en konfirmation - såååå sköna!

    Min ring kom idag! hurra! Den är underbar. Problemet är bara att den passar inte alls till min förlovningsring. Tänkte inte på det... Kan man sluta använda förlovningsringen och bara anvbända vigselringen?

  • bebop

    Det är rätt stor skillnad på ringarna. vigselringen är både bredare och djupare(?) och dessutom har den raka kanter. Förlovningsringen är rundad. M2b säger att det visst går bra så jag får väl lyssna på honom. Kanske handlar det mer om att jag ska vänja mig vid den nya ringen... Åh, jag vill ha den på mig NU!

    Izunia

    Hur har det gått med ditt ringproblem? För det var väl din ring som var så stor?

  • bebop

    Izunia

    Olivgröna slipsar blir superläckert!
    pov

    Gjorde du om ringen? Hur då?

    Jag har förresten inte graverat ringen. Tycker ni att vi ska göra det före bröllopet eller vänta tills efteråt?

    Kan vi inte ses snart? Vad sägs om torsdag eller fredag nästa vecka?

  • bebop

    Kom just på att m2b kommer att bli kidnappad på fredagen. Jag vet inte tiden, men det innebär ju att jag inte kan lämna honom ensam hemma med kidsen... Haha Snopet för gänget när de kommer i så fall.

Svar på tråden Vänner Lund