• Miafina

Citat till gästerna =)

Vi tänkte göra ordning små lådor till gästerna, men ngt enkelt i.. Det lutar ut att köra det "klassiska" med en pralin, gelehjärta eller mintpastiller eller dyl. i...

Vi tänkte desutom lägga ner en lapp i varje med ett litet citat, ordspråk eller kort vers om kärlek..... Vi tänkte försöka hitta sådana som passar till var och en av gästerna... Så att det blir verkligen "personligt"...

Vad tror ni om en sådan idè ?
    Tummen upp eller vore det helt blasè ?

• Svar på tråden Citat till gästerna =)
  • Hemligt ( fast inte längre)

Tummen upp från mig. Jag hade uppskattat ett litet citat.

• 76Brud

LÅter hur bra som helst! (Det skulle jag gjort!) Ju mer personligt man gör det desto mer uppskattade känner sig gästerna och desto trevligare stämning!

• mikaellinda

Tummen upp!! du får gärna skriva om du hittar på ngt. Jag tycker det var en jättebra idé, ska fundera på lite själv... Det blir ju lite som en lyckokaka fast i en ask :)

• Miafina

Vad glad jag blir.. =)

Jo det var precis så jag förklarade idèen för min sambo: "som en lyckokaka" =)

JO jag har hittat ngt som borde kunna funka =)

• Miafina

Jag fortsätter... Inget spikat men som exempel:

Mormor -
    Hjärtat får aldrig rynkor. / Okänt ursprung Ett hjärta som älskat är alltid ungt. / Okänt ursprung
    Ålder skyddar oss inte mot kärleken, men kärleken skyddar oss till viss del mot åldrandet. Jeanne Moreau

Morbror som är singel, men vill ha kärlek - Det trista med kärleken är att den fordrar en medbrottsling. Charles Baudelaire

Moster med man som varit gifta i evigheter, och aldrig bråkar/vet allt om varandra -
    Gifta par som älskar varandra berättar tusentals saker för varandra utan att öppna munnen. / Okänt ursprung

Typ sånt tänkte jag... =)

• riikka

riktigt bra ide.. jag letar som en toking efter ordspråk om kärlek så om du hittar massa så kan du gärna maila till mig dom ; pitbull_looove@hotmail.com
    ... verkligen tummen upp!!

• Miafina

riikka - Jag skickar osorterat då.. dem jag har... Blir säkerligen dubletter, men det får gå =)

• Miafina

Någon mer som har åsikt ?

Svar på tråden Citat till gästerna =)