• Pumpki­n
    Äldre 10 Feb 11:22
    15932 visningar
    64 svar
    64
    15932

    Vänner Skellefteå

    Såg att någon annan gjort så här, så varför inte?

    Kan väl inte kalla mig nyinflyttad längre, men nästan nyinflyttad till Skellefteå i alla fall. Har bott här i 8 månader och känner inte så många, så jag skulle gärna vilja ha lite mer vänner! Kan säga om mig själv att jag är snart 22 år och pluggar till journalist.

    Vänner - hör av er!
    angelicanordqvist@bredband.net

  • Svar på tråden Vänner Skellefteå
  • Pumpki­n
    Äldre 12 Feb 16:45
    #0

    Victory: Pluggar på Musikhögskolan, därför pendlar jag

    Vi gifter oss 19/7-08, så det är ett tag kvar Har dock kollat lite på klänningar redan, och tror dom har rätt bra på båda bröllopsbutikerna här i stan!

    Var gifter ni er?

  • Victor­y
    Äldre 12 Feb 17:49
    #0

    Plugg, aha, då förstår jag!

    2008! Ja, då är du ju ute i god tid! Men det är bra, jag önskar att jag hade börjat leta klänning på allvar lite tidigare. Nu börjar det bli tajt med tid och paniken börjar växa när man inte hittar nåt! Jag kanske måste göra en tur till Skelet ändå.

    (Vi gifter oss i Piteå stadskyrka).

  • Pumpki­n
    Äldre 12 Feb 17:52
    #0

    Ja, jag är ute i god tid, I know Men jag gillar att vara ute i god tid och planera lite smått Tycker det är mysigt! Och har man redan nu kommit igång lite så minskar ju risken för jättemycket stress sen något i alla fall

    Ska ni ha stort bröllop?

  • Victor­y
    Äldre 12 Feb 18:13
    #0

    Ja, håller helt med dig! jag tycker också om att planera och vill vara klar i god tid, för jag hatar att stressa. Jag har nog hängt här på BT ett år åtminstone och samlat idéer och planerat. Men när det kom till att börja GÖRA saker så var det lite segt i början. Jag har också en enorm beslutsångest så en del beslut har dragit ut på tiden av den anldningen.

    Nu är det ju visserligen 3,5 månader kvar och det mesta är klart eller på gång, men jag märker också att allt tar längre tid än man har tänkt! Jag pendlar mellan att jag vill att det ska vara dags imorgon till att jag vill att det ska vara lääänge kvar att planera!

    Det blir väl inget jättestort bröllop, vi planerar att bjuda ca 60 personer.

  • Pumpki­n
    Äldre 12 Feb 18:54
    #0

    Jag kommer antagligen börja GÖRA saker om ett år skulle jag tippa på. Börja fila på inbjudningskort, placeringskort, vigselprogram och så... Och boka lokaler förstås. Annars är det rätt svårt att börja tidigt tycker jag.

  • Mi@
    Äldre 15 Feb 19:33
    #0

    Victory: Letar du efter bra klänningar och bor i Piteå ska du absolut gå in på Cinderellas! De har superfina klänningar och jag tycker dessutom att de var supertrevliga! De levererar även till Desirée Nilsson i Skellefteå så där finns också mycket fint! Men bor du i Piteå så har du verkligen en bra affär nära. Har kikat runt i både Umeå, Skellefteå och Piteå och Cinderella var nog den som utan tvekan hade mest och bäst! Läste i tidningen att de hade värsta rean i kväll och framåt! 20% på allt... Jag köpte min klänning där på rea i höstas och är mycket nöjd! Brudnäbbarnas klänningar köper vi från Desirée men de har tidigare varit i butiken i Piteå.

    MrsNordqvist: Bor en bit utanför Skellefteå och skulle gärna skaffa nya vänner! Men just nu är det bara så himla fullt upp, suck! Läser till lärare och pendlar till Umeå nästan varje dag. Sitter just nu med tre hemtentor som ska vara klara till på fredag... sedan ska jag gå en extrakurs i historia denna månad och så är det ju bröllopet i sommar... Men, då allt lugnat ner sig kunde det vara trevligt att träffas nån gång och prata bröllop och annat!

  • Pumpki­n
    Äldre 15 Feb 20:11
    #0

    Mi@: Vet hur det är med skola, skitjobbigt vissa perioder! Vad ska du bli för lärare och i vilken åldersgrupp? (Eller vad man säger...) Har också rätt mycket i skolan nu, massa grupparbeten hit och dit, blir alldeles matt! Men som sagt, vore jätteskoj att träffas och snacka och hitta på nått skoj Maila gärna om/när du har tid, angelicanordqvist@bredband.net

  • Victor­y
    Äldre 15 Feb 21:06
    #0

    Mi@:
    Ja, jag har varit in på Cinderella några gånger, bor bara 200 meter ifrån Jag kommer faktiskt precis därifrån, de har haft visning av klänningar och varor/tjänster från olika företag. Det var riktigt roligt!!

    Jag hade tänkt åka till Skellefteå och kika men om du säger att Cinderella har mest behöver jag nog inte göra det. Dessutom har jag nu beställt två klänningar så jag har nog inte råd att titta på fler...

  • Mi@
    Äldre 16 Feb 11:03
    #0

    MrsNordqvist: Jag läser till historie- och svensklärare på gymnasienivå. Har läst färdigt 60 underbara poäng historia och håller nu på att traggla mig igenom svenskans c-kurs. Det har varit en del strul med oproffessionella lärare som visat oss studenter dålig respekt så det har tagit en massa energi och tid att tjafsa med dem... synd att sådana ska få ha det stora ansvaret att utbilda lärare, men som tur är finns det flera bra lärare på svensklärarutbildningen också... antar att man är bortskämd med superbra lärare på historian i Umeå (rekommenderar att gå historia där! ). Hur som helst, sånt tjafs gör inte studierna lättare... Hör gärna av mig då allt förhoppningsvis lättar lite grann framöver!

    Victory: Va kul! Var rätt sugen på att gå på den mässan men hade som sagt inte tid pga alla hemtentor. Roligt att du bor i Piteå, tycker att det är en superfin och helmysig stad. Har släkt däruppe (Roknäs, Durrudden) och ska faktiskt på bröllop där den 29 april i Strömfors. En kusin gifter sig.

  • Pumpki­n
    Äldre 16 Feb 11:31
    #0

    MI@:

    Usch, sånt där strul tar så mycket på kraften och motivationen. Vi har haft rätt mycket strul också, med kurser utan lärare och sånt. Nu börjar det se bättre ut dock, hoppas det håller i sig
    Hoppas det löser sig för er oxå! Ser framemot ett mail när allt lugnat sig lite

Svar på tråden Vänner Skellefteå