Vi har ett duschrum i källaren på vårt hus. Jag brukar alltid sjunga för mig själv när jag duschar där, speciellt om jag är ensam hemma. Ni vet, man tar i lite extra, galer som en tupp. Tar höga toner som jag inte behärskar men jag testar ju bara gränserna i min ensamhet. Kanske sjunger en gammal slagdänga och försöker låta som Frank Sinatra eller Zarah Leander. *jösses, det låter det!*
Vad jag inte visste var att det finns en luftkanal som går rakt upp i hallen. In genom ytterdörren klev mina gäster en timme för tidigt (p g a övergången mellan vintertid och sommartid). De blev något överraskade över alla artister som uppenbarligen fanns i källaren.
Upp kom jag ur källaren, sjungande (mer ylande) som Madonna "Like a virgin" och ruskade på mitt blöta hår. Döm om min förvåning när jag hör skratten i hallen, sveper bort mitt blöta hår, kikar upp pa dem och håller krampaktigt i (den för lilla) handduken och kikar på gästerna.
Vilket skrattkalas det blev, jag hade träningsvärk nästa dag i skrattmusklerna i magen!