• Sesa

Sjukt otrevlig personal på Kicks i forum gallerian Uppsala!!!!!!!!!!

Som jag skrev tidigare i en tråd, så fick jag en fruktansvärd allergisk reaktion av Oil of olays complete radiance care. Fick utslag som brände på huden. Brukar inte vara känslig eller ha problem med krämer överlag.
    I och med att jag läser juridik vet jag vad jag har för rättigheter som konsument. Tänkte låta det passera eftersom krämen inte är någon större förmögenhet (90kr) men jag hade läst här på forumet att flera andra hade gått tillbaka till butiken med kosmetika etc.

Jag drog mig för att göra detta i och med att peronalen på kicks i Uppsala, formugallerian är så otrevliga. Men jag ringde in iallafall och då var det tydligen inga problem, jag skulle bara komma in med den.(var ett annat biträde jag talade med då)
    När jag är där med krämen så får jag ett fruktansvärt bemötande av butikschefen som jobbar inne i butiken med.
    Jag jobbar även extra inom handels så jag brukar vara väldigt mån om att vara trevlig som kund eftersom jag vet hur arg man blir på alla dryga kunder när man jobbar som biträde. Men att bli ifrågasatt som jag blev på att produkten överhuvudtaget kom ifrån butiken och när JAG fick hämta den från deras hylla och visa dem deras EGEN produkt plus att jag fått utslag som bränner över hela ansiktet så blir man så väldigt ilsk!! Jag brukar säga till om jag blir orättvist behandlad men jag blev så ställd.

Ska ta och kontakta någon kjedechef om det här, det är inte första gången jag fått ett otrevligt bemötade på just den här kicksbutiken. Hjälp vad långt detta blev men jag behöve avreagera mig..

• Svar på tråden Sjukt otrevlig personal på Kicks i forum gallerian Uppsala!!!!!!!!!!
  • jocelyn

Vänd dig direkt till tillverkaren och kräv att få pengarna tillbaka. Det är det allra enklaste.

Vissa av de som jobbar i skönhetsbutiker tror de måste ha en snorkig attityd (plus massor med smink) för att man ska ta dem på allvar. Det är inte ditt problem, tala med dem och säg att du är kolossalt missnöjd med servicen och kräv att få presentkort el dyl i kompensation. Om du vill undvika mer bråk i just den butiken så vänd dig till deras centrala kundservice. Det är alltid enklare att få hjälp med sånt här direkt från toppen.

• Sesa

jocelyn

Jo glömde nämna att jag fick pengarna tillbaka men hon nästan kastade pengarna på disken. Jag sa innan att jag t.om skulle vara nöjd med ett presentkort men hon tyckte att jag skulle byta mot en annan dagkräm. När jag sa att jag brukar köpa mina dagkrämer från ett annat märke som bara finns på salong, men att jag köpt just den här för den gav sån fin lyster till huden.
    Jaa iallafall så tog hon ca femtioelva kunder medan jag stod där framför mig och sedan gör hon ett återköp där hon som nämnt ovan kastar upp pengarna på disken och förväntar sig att jag ska tacka henne.
    Oki om jag hade varit otrevlig, men jag var otroligt tillmötesgående t.om FÖR tillmötesgående enligt min väninna som var med som inte förstod hur jag skulle kunnat nöja mig med presentkort när det var självklart att jag skulle f¨å pengarana tillbaka.. suck blir så irriterad att jag var så mesig brukar inte vara det

• brynet

Usch!
    Så ska man INTE behöva bli bemött! Man ska självklart kunna byta ut en produkt och få pengarna tillbaka om man råkat ut för en reaktion som du. Jag tycker till och med att man ska ha rätt till pengarna tillbaka om det som affären rekommenderat en inte sedan passar ens hudtyp när man kommer hem!

Här skulle hon istället skrivit ned dina upplevelser och vad för typ av reaktioner som du fått och sedan vidarebefordrat det till leverantören av produkten ifråga, så att de i sin tur kan ta reda på om det antingen var något fel på just den burk som du köpte eller om fler fått samma reaktion. Hur ska de annars kunna få adekvat feedback från sina konsumenter?
    Dessutom är det ju så att Kicks får pengar tillbaka från leverantören för returer av produkter som kunderna upplevt som felaktiga. (Så var det i alla fall förr...)

Så jag förstår om du känner dig arg och besviken på bemötandet. I förlängningen innebär det ju tråkigt nog för Kicks i Uppsala att du och säkert andra som läser om dina erfarenheter här drar sig för att handla där i slutänden. Så en klen tröst kan kanske vara att hennes beteende kommer att kosta dem både kunder och intäkter för framtiden...

Men samtidigt; det är ingen idé att gråta över spilld mjölk. Nästa gång hoppas jag att du träffar på en jättebra och snäll försäljare istället, som gör dig glad och nöjd med dina inköp...:)

• Sesa

brynet
    Jaa precis.. Det här var ju en ny produkt så de borde ju uppmärksamma det
    Men men hon butikschefen är väl utbränd och tar ut det på sina kunder tyvärr.
    Mig har de iallafall förlorat som kund, det är ju synd i och med att jag är en storkonsument inom märkessmink ;)

• Chilianna

Ååååååååååååååå JAG AVSKYR när servicepersonal inte gör sitt jobb och är otrevliga. Spelar INGEN roll huruvida kunden är trevlig eller ej- de behöver inte vara mindre professionella för det!!!
    Har själv jobbat med service i olika sammanhang! Man får igen det på ett dåligt sätt som bara den om man är otrevlig! Har folk ingen yrkesstolthet alls???

• jocelyn

Förtydligar; jag menar naturligtvis att du ska ha BÅDE pengar tbx + presentkort som kompensation. Ev ska du ha skadestånd av krämtillverkaren med. Man ska inte behöva stå ut med vad som helst.

• CPH

Hej! Med risk för att bli lynchad, vill jag bara tillägga att skadestånd för att man fått en reaktion på en kräm känns lite overkill.. Många människor reagerar på ämnen utan att det är något galet tillverkaren stoppat i kräm/smink/mat-burken. Skulle då alla som reagerar på något få skadestånd, skulle tillverkarna ganska snabbt sluta med produktutveckling som då skulle bli för riskabelt eftersom varje ny produkt också genererar nya reaktioner hos personer. Däremot hör det självklart till god service att butiken tar emot din burk (utan ett endaste knussel), ger dig pengarna tillbaka och meddelar dig att de ska skicka den till tillverkaren som får analysera innehållet. Om problemet var att du inte hade kvitto ska de i sånt fall hänvisa dig till tillverkarens konsumentservice som kan ge dig pengar tillbaka. :) tjing

• jocelyn

Klart det inte är "overkill" som du skriver! Jag har fått pengar tbx, kompensation i form av presentkort etc. och även blivit tackad av företag som fått reda på att det är problem med deras produkter. Inget företag vill ha produkter som är dåliga på marknaden! Så nej, overkill är det inte. Och företagen har råd att kompensera, det är absolut inget fel att klaga när man inte är nöjd.

• Wanki

Jag ringde nivea när jag fatt utslag av deras produkter och de gav mig pengar tillbaka OCH sa vad de trodde jag kunde vara överkänslig mot i deras produkter! Jag tycker helt klart man ska kunna ga tillbaka med en vara som inte passar. Jättetrakigt när personalen behandlar en sa där, men tänk att hon hade en dalig dag och hennes man kanske just lämnat henne, eller nat!

• evelinasepost

Det är kanske lite off topic, men i förra veckan handlade jag i just den här Kicks-butiken och på väg ut blev jag vittne till hur en medleålders kvinna i personalen var fruktansvärgt otrevlig mot två tjejer i sextonårsåldern.

En av dem hade just luktat på innehållet i en flaska med scahmpoo och expediten kom fram till dem och insinuerade att de var dumma som trodde att det spelade någon roll hur hårprodukter luktar "Det blir ju ingen doft kvr i håret ändå". Hon försökte också tvinga dem att köpa flaskan. Själv var jag nära att ställa tillbaka min varor och gå därifrån och jag kommer nog inte att handla där mer.

• Sesa

evelinasepost: Det MÅSTE vara samma kvinna hon är en riktig häxa! HAr varit otrevlig mot många andra, rättare sagt är JÄMT otrevlig.
    Jag jobbar också inom handels och en gång var hon inne i butiken jag jobbade i och jag kan tala om att hon är en nästan lika otrevlig kund dessutom. Det värsta är att hon är butikschef så man vet inte vem man ska vända sig till med klagomål. Förmodligen kicks huvudkontor.

Angående skadeståndsfrågan så är jag hyfsat insatt i den, läser juridikprogrammet och vi håller precis på att läsa just skadestånd. För att få skadestånd så måste man för det första kunna visa på ett orsakssammband mellan mina utslag och krämen. I svensk praxis ska det krävas väldigt mycket för att kunna visa det och allvarligare skador. I USA skulle det varit mycket lättare.

Men vad man kan tycka är de på kicks kunde varit ödmjuka. I butiken jag jobbar skulle vi kompensera kunden med ngt extra och beklaga oss åtminstonde!

• Swing

Kontakta Kick's huvudkontor och klaga! Så där ska hon ju inte få hålla på. Stoppa henne!

• jennny

Vilken hemsk människa hon verkar vara. Jag förstår att du inte vill gå tillbaka dit.

Jag jobbar också inom serviceyrket och ibland då jag är ute i affärer kommer jag på mig själv med att vara trevligare än vad personen jag handlar av är. Det blir liksom fel på något sätt...
    (och nu menar jag inte att man som kund ska vara otrevlig)

• Sesa

jennny: Känner igen det där ;)

• Erika72

Hoppas att den där hemska kvinnan läser detta! Eller har någon kompis som läser denna tråd så att det når henne själv... Blir SÅ irriterad av sånt här. I butiker ska perosnalen vara trevlig!Det är inte så svårt..

Svar på tråden Sjukt otrevlig personal på Kicks i forum gallerian Uppsala!!!!!!!!!!