• Meddelande borttaget
  • Svar på tråden Januaribrudar - var är ni???
  • Beachy

Bride no 1

Tack, som jag skrev ovan så börjar det kännas bättre.

Alla hjärtans dag blir lite mindre viktigt nu när många av oss har MÅNADSBRÖLLOPSDAG!! Skall ni fira det? Vår är i morgon så vi skall göra något mysigt tillsammans och sedan skall vi äta middag. Har ju precis kommit hem från resa och allt så man tycker det är ganska skönt att äta hemma, men det blir ju lite mer fest att gå ut. Dessutom är min man ute med kompisar i kväll så i morgon är det banne mig VÅR tid!!

Hittade en jättegullig grej på Bokia i veckan till mannen i present, antingen i morgon eller på alla hjärtans dag. Det är ett litet häfte som heter "älsklingscheckar" och består av presentkort som man fyller i som berättigar till tex middag ute, skumbad etc. Sista checken är blank och kan fyllas i av mottagaren som han vill!!! Kan bli spännande....

• ice13

Hej på er!

Är det bra med alla? Hinner nästan aldrig gå in här nu, vet inte var tiden tar vägen! Månadsbröllopsdag ja, har vi helt glömt bort kom jag på nu när du skrev det Beachy.. Bra koll man har. ;)

Nu har vi valt ut bilder till tackkort och tidning, såå svårt att välja! Imorgon kommer alla lådor med bröllopspresenterna, har nästan glömt bort vad det var vi fick egentligen.. Men det blir nog inte att packa upp så mycket, vi håller på att sälja vår lägenhet så det får nog stå tills vi kommer in i huset.

Vad tror ni om träff i Sthlm nån dag? Vi är väl ett gäng iaf? Jag är där nästan varje vecka en eller ett par dar. Förslag på datum?

Kram

• Meddelande borttaget
  • bride no1

Hej igen!!!

idag fick vi hälften av våra bröllops bilder, ska lägga ut dom här vilken dag som helst, lite lat på att scanna in dem på datorn!!

Skulle oxå vilja träffas, men har svårt för å komma ifrån, boka en dag så får jag försöka anpassa mig

Vi har inte firat nåt speciellt vi heller, ja, eller idag, utan vi firar fortfarande "VECKOR" som vi vart gifta, på lördag 3 v....

vad händer annars då, hoppas att allt är bra, jag ska börja med Tack korten nu i veckan är det tänkt, ska försöka köra lite "scrapbocking" på mina kort, nån annan som är inne på samma ide??

Ha det bra!!! Kraaaam

• bride no1

BEACHY:

De där checkarna låter ju jätte mysiga, nu hinner jag inte, men ska nog ge min man det på vår EN månaders dag som gifta!!!

Gulligt!!!

• Beachy

Mannen tyckte checkarna var gulliga också faktiskt.

Annars har det inte hänt så mycket. Var på fotoaffären och valde ut bilder från alla CD skivor från resa, bröllop och smekmånad. Förutom dessa bilder har vi även fotografens (ca 400) och fler bilder jag inte lagt på CD ännu. Stod i affären i 1 dryg timme och bara valde bilder. Tror det blev 500 till slut. Skitsvårt att välja.

Vi har valt till tack-kort, men nu skall vi också välja till tidningen. Vilket pyssel, tur att man inte jobbar så mycket just nu!

Ni andra som skall sätta ut bild i tidningen, kan ni inte snälla säga till när de publiceras. Vore så himla kul att se er!

Vill också träffas. Kan de flesta dagar, men måndag o tisdag är bäst om det blir på en vardag. Annars kanske vi kan träffas en lördagseftermiddag o fika?

• loppalina

Halloj!

Skulle gärna deltagit på en fika men ni är alldeles för långt bort :( Jag har haft fullt upp här med att passa upp på svärfar och ta hand om min sjuka svärmor, ibland så får man en del "tråkigheter" på köpet :(

Hoppas att ni alla har det bra för övrigt :) Dagarna som fru springer lixom iväg på något konstigt sätt :D

Jag har även tagit mig tid till att kolla upp om att bli blodgivare, skall dit på måndag ;) Så ni som kan och vill .. passa på för det är blodbrist!!

Kram loppalina

• Beachy

Det här kanske är mest riktat till Oms, men när vi kom hem från resan så gick jag direkt till skattemynd. för att registrera vår vigsel. Fyllde i en lapp och de tog kopia på vigselbeviset. Då sa de att det skulle ta ca 2 v innan jag skulle få intyg om namnändring etc. Allt bra so far!

I veckan som var så fick min man ett papper om att jag hade lämnat in att vi hade gift oss och om det var ok så skulle det registreras inom 2 v???? Vadå om det var ok (de formulerade sig naturligtvis lite annorlunda men kontentan var densamma)?? Visade ju upp vigselbeviset.

Någon annan (Oms?) som fått ngt liknande? Nu verkar det som om det tar ytterligare 2 v innan allt är klart. Fattar inte vad de håller på med!

Ni som har bytt namn, hur lång tid tog det efter vigseln innan ni hade intyget i handen?

• loppalina

Beachy: Namnändringen kom från skattemyndigheten efter en vecka. Ett papper som gäller som idhandling tills du fått ditt nya k-kort eller id-kort :)

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Januaribrudar - var är ni???