• Bröllopstokiig

Tips på lyxig bröllopsresa!!!!

Hej alla blivande brudar (och fruar)

Jag undrar om ni har tips på vart man kan åka för att få den där lyxiga känslan på bröllopsresan?

Gärna tips på nåt resort, hotell.....

Vi tänker kosta på oss en riktig drömresa. Finns det någon mer som kommer att göra det?

//Petra

• Svar på tråden Tips på lyxig bröllopsresa!!!!
  • Bröllopstokiig

Söderhavet, närmare bestämt på ett resorthotell "AITUTAKI PEARL BEACH RESORT" vid lagunen på ön Aitutaki i Ögruppen Cook Island. Bäst året runt. Åk gärna runt mellan öarna i ögruppen. Lyxen består i att det är paradisnatur och vänliga mäniskor, utan pengafixering och överdriven turism. På grannön Rarotonga är det oxå enormt trevligt. Där finns möjlighet att hyra egna lyxhus vid stranden!!!

www.cook-islands.com/

• Bröllopstokiig

Vi planerar att åka till Söderhavet! Skulle vara jätte glad för mer tips; hotell, kombinationer mellan öar, researrangör, priser på mat/dryck m m.

• Bröllopstokiig

Vi åker på safari en vecka i Kenya där vi kommer bo i ett honeymoon-tent. Sen avslutar vi med en vecka på Zanzibar. Seychellerna verkar också vackert. Man kan åka på safari i Tanzania också.
    Lite tips bara.

• Bröllopstokiig

Vi har valt ut 4 öar som vi skall besöka.
    Rarotonga och Aitutaki som är lite billigare och Thaiti och Moorea som är lite dyrare. Vi skall stanna 1 vecka på varje ungefär.
    Jag tror det är ett ganska bra val om man vill uppleva lite olika miljöer (stränder, stad och tropisk skog). Vi köpte flygresan via resebyrå, men de ville ha så höga avgifter för att boka hotell, så det har vi gjort själva via internet och fax.
    Vi har även bokat flyg mellan vissa öar själva.

• Bröllopstokiig

Glömde skriva att vi åker till Kenya med Ecco Travel, man kan också åka med Jambo Tours till Afrika. De kostar ungefär lika mycket.

För riktig lyx: kolla också Select Travels resor (fanns tips ovan om det).

Kanske kan vara något.

• Bröllopstokiig

Det är rätt intressant att nästan alla här förutom Lovisa & Sunflower har åkt till öar.. Vad letar ni efter Petra? Är ni ute efter sol och bad, eller är ni intresserade av att göra annat oxå?

Några tips som jag har är:
    Grand Canyon (underbar hiking)
    Victoria (British Columbia) - helt makalöst vackert!
    Påskön (kombinera sol/bad och historia)
    Patagonien (hiking, lyxiga hotell etc)
    Brasilien (kombinera t.ex. Rio och dess otroliga "skärgård" med amazonas)

Det var några tips från mig - lycka till!!

• Bröllopstokiig

Vi åker till Mauritius med ovan nämnda Select Travel! Där kan ni hitta precis hur lyxiga alternativ som helst!

• Bröllopstokiig

Australien! Vi gjorde just 3,5 veckors brollopsresa dar och avslutade var tur Sydney/Cairns med 1 vecka pa en av Whitsunday Islands. Absolut lyxigast dar ar Hayman Island som ar hur haftigt som helst!

Tanzania och Kenya ar ocksa suverant om man vill ha lite Hemingway romantik pa safari och gar utmarkt att kombinera med Zanzibar, Seychellerna, Mauritius.

Csaba/Csaba i Nederlandska Antillerna ska ocksa vara fantastiskt och exklusivt har jag hort.

Lycka till!
    /Cat

• Bröllopstokiig

Snuttan! Tack för infon.
    Var det mycket billigare att boka hotell själva? Har du tips på några bra hotell? Vi hade även tänkt att kombinera med en kryssning i ca 4 dagar - har du kollat på det också?

• Bröllopstokiig

Pippi!

Vi började med att kolla på kryssningar men det kostade ca 7500 dollar/pers. för 10 dagar + flygresa. Med andra ord 90,000:- per person för 2 veckors semester, så det la vi ned.
    Vi har bokat honeymoonsuite på relativt billiga hotell. Från 200:- natten till 1000:- Det skiljer jättemycket i pris mellan öarna.
    Resebyrån ville ha 100:- per hotellbokning, så det skulle bli en tusing för oss.
    Jag kan återkomma med namnen på hotellen imorgon.

Svar på tråden Tips på lyxig bröllopsresa!!!!