bilder från bröllopsresan etc
Till er som mailat mig tidigare och var nyfikna på bilderna från vår bröllopsresa-
De finns nu tillsammans med alla andra bilderna på hem.bredband.net/herrofrupierre
Kramis
Till er som mailat mig tidigare och var nyfikna på bilderna från vår bröllopsresa-
De finns nu tillsammans med alla andra bilderna på hem.bredband.net/herrofrupierre
Kramis
Håller med! Jag skulle kunna tänka mig att ha bröllopsklänningen på mig JÄMT!!!
Slöjan var ganska enkel, med lite glitterstenar längs ner och räckte tio cm nedanför skulderbladen på mig ungefär. Anledningen till att jag överhuvudtaget hade slöja är att min polska släkt med mormor i spetsen insistera att man "Ju inte kan gifta sig utan slöja!!!" så slöja blev det under själva vigseln som sagtt och sen åkte den av eftersom jag ville visa min fina frisyr!
anpiemonus
Tog du av den före middagen eller lagom till dansen?
Satt det en kam i slöjan eller satte frisören fast den med hårnålar? Var den klurig att ta bort? Jag är så rädd att uppsättningen ska förstöras.
Scriptina: Jag tog av sljan nästan direkt efter vigseln. Slöjan satt fast med en liten kam därbak och det var inga problem alls att få bort sen! Kammen sitter ju jättebra och sen är det bara att föra ut den lite smidigt!
Den slöja som jag ska köpa har ingen kam,expediten sa att frisörer inte vill ha någon kam utan vill fästa med nålar (kan det stämma?)
Åh vilka bilder! Så underbart! Förstår inte hur jag lyckas missa dem! Ser att många redan frågat dig om olika detaljer men något som jag undrar över är, vilken underbar bukett: vart beställde du den? Vad bestod den av? Såg också att ni lät gästerna kasta rosblad på er!
Hur löste ni det?
Verkligen jättefina bilder, sååååå inspirerande!
Scriptina- det där med att frisörer "föredrar" att sätta upp slöjan med hårnålar är säkerligen varierande, det beror säkert också på den typ av frisyr du är sugen på! Om du bestämt frisör så kanske du ska kolla med honom/henne?
Rocaza- kul att du gillade bilderna! Buketten gjordes av Blomsterhandlar'n i Kungsör, Västmanland ( min gamla hemstad) och bestod av fritt skurna vita små rosor, murgröna och vit fresia (som för övrigt doftade himmelskt) Blommorna var bundna med ett vitt sidenband med små pärlor och sen snurrade floristen in små guldsnurror. Två av rosorna i buketten satt avsiktligt lite löst, för dem gav vi till våra mammor i kyrkan.
När det gäller blombladen så beställde vi en "bunt" vita rosblad från samma florist. de gick på 500 kr och räckte alldeles utmärkt. Blombladen hade vårt värdpar ansvaret för, de delades ut till gästerna direkt efter vigseln innan vi skulle komma ut.
Forslade ni brudbuketten från kungsör till Sthlm alltså! Och ändå höll de sig så fina! Hur kom det sig att ni tog därifrån? *nyfiken*
Jättefina iaf! Hade du en idé om hur de skulle se ut eller spånade floristen fritt!
Hihi, jajamän! Blommorna kom upp med mina föräldrar som bor där och de gjordes redan kvällen innan och stod kylda över natten! Jag tyckte att det var lite kul att ha en bukett "hemifrån", och dessutom var blommorna billigare än när jag frågade om exakt samma typ av bukett i Sthlm. Kommer inte ihåg exakt vad blommorna gick på men jag kom ihåg att det skillde nästan 600 kr på bara min bukett!!!
Jag visste att jag ville ha en vit, och inte alltför "perfekt rund" bukett utan en som såg lite mer "ihopplockad" ut, sen pratade vi igenom vad som skulle vara bra för säsongen och vad som skulle håla sig bra. Egentligen ville jag ha syréner i buketten men de håller sig tydligen mycket sämre och var lite svåra att få tag på i slutet på juni, därför blev det fresia.
vad funderar du själv på för slags bukett?
Jag hade nog tänkt mig något i stil med din Alltså inte rundburen som ser "perfekt" ut, utan mer ihopplockad på ett stilrent sätt!
Ja, det är verkligen skillnad på priser här i Stockholm jämfört med städer runt omkring, men vad smidigt att ni kunde lösa det så. Måste känts lite kul att man hade en bukett från sin "gamla hemstad"!!
Vad shoppade du i New york, en hel massa kan jag tänka mig ?
Ja, jag tycker också att "fribundna" buketter är lite finare....
Frågan är snarare vad jag INTE shoppade i New York!
Främst kläder givetvis, och min favorit är en superfin handväska från Maxx N.Y
Värd varenda krona.