• Wanki

Billigt=dumt?

Vi kommer att ha ett jättebilligt bröllop, vi har hamnat pa ca 5000 kronor för allt! (vi bor utomlands sa flygresan till sverige kostar ju en del) Nu har jag märkt att vissa tycker att vi är konstiga som gör det sa billigt. Vi äter middag hemma hos min mamma och bjuder bara de allra närmaste. Inbjudningskort har vi skippat och klänningen syr en släkting osv. Finns det fler här med billiga bröllop eller är vi helt ute jag och min pojkvän? ;)

• Svar på tråden Billigt=dumt?
  • Wanki

Tack för stödet! Nu känns det bättre faktiskt! Min "vännina" som skrattade är flickvän till min pojkväns kompis sa hon är inte direkt nagon kompis till mig. Annars hade jag blivit riktigt ledsen.

• Blivande Fru!

Det är inte dumt det är smart!

Själv vill jag uppfylla en liten del av min dröm, så det kostar lite mer.
    Men man ska ju alltid påminna sig om att man gifter sig av kärlek inte för att stila .

• Tiger72

verkligen imponerad att man kan få ihop det så billigt.

skulle jag aldrig klara. hur jag än gör.

• GithKat

När min mamma gifte sig hade vi knytkalas i det gröna. Var jättemysigt och väldigt romantiskt. Vi barn och barnbarn plockade buketten till mamma och alla hade med sig något gott att äta. Dyrast för dem var ringarna och de var inte alls dyra. Ett bröllop blir inte dyrare än man själv väljer att göra det. Och billigt är inte = dumt. För endel är det helt enkelt smart och behöver inte alls vara mindre romantiskt än ett stort och påkostat bröllop.

Lycka till

• Januari2006

Vårat bröllop kostade oss 10.000kr med klänning, ring, mat, tårta, brudbukett, fotograf m.m. Det känns bra nu efteråt, det enda jag kände blev lite dyrt var min bukett.

• Bröllopstokiig

åh jag håller på å planerar ett enkelt billigt bröllop som jag ska minnas för resten av mitt liv och dumma saker brukar jag försöka att inte tänka på så mkt dvs billigt är knappast dumt
    Jag vill att vi ska gifta oss nu för att vi älskar varandra även om ekonomin inte är den bästa inte om flera år för att vi kanske har mer pengar då... förstår ni hur jag menar? det känns rätt nu.
    vi har hittat en plats vi tycker är fantastiskt vacker och vill ha själva vigseln där utan en massa folk och sedan buffé eller liknande i trägården om det går pga de jäkla tågen annars på nåt liknande ställe, skall försöka hålla priset för ALLT under 8- max 10.000
    Har hittat en jättefin klänning i la redoute ingen klassisk bröllopsklänning men jag gillar den skarpt, vi ska ha ringar i borstat stål för det passar oss så mkt bättre än guld och gissa om det blev en positiv överaskning när vi fick veta vad dem kostar?!?!

visst ett riktigt sagobröllop hade varit fint men det är helt enkelt inte "vi"

• Virginia

Jag ar imponerad att manga fixar annorlunda, fina och mycket minnesvarda brollop for lite pengar! Det ar ett sadan press idag att det skall kosta sa mycket. Att man "MASTE" ha alla dessa dyra klader, akta champange osv.

Jag har sjalv dragits med i exklusiva brollopsplaner och seriost funderat pa en klanning for 12,000 kronor. Det ar ju egentligen en galen summa pengar! Ju narmare brollopet vi kommer, desto mindre brollop vill jag ha. Nu ar det ett halvar kvar och vi har inte bokat nagonting annu!!!

•  Miss Cee

Det är absolut inte fel med ett billigt bröllop, det är inte fel med ett dyrt heller.

det som är fel, är att gifta sig på ett sätt som man egentligen inte är nöjd med, för man får ju oftast bara en chans, och det är ju inte kul om man ska sucka på sin bröllopsdag över att det inte blev som man ville egentligen.

Om man egentligen hade önskat en enkelt bröllop med bara de närmaste, men går med på att gifta sig med flera hundra gäetsr, så är ju det fel.
    Om man egentligen hade velat ha en våningstårta och drömt om den där våningstårtan och vad det nu kan vara, men väljer bort det trots att det gnager i bröstet, så kommer man ju att fokusera på det på sitt bröllop, och inte allt som är bra.

Men alla har vi ju våra egna drömmar och drömbilder, och inegn är j umera rätt än den andra. Det vore ju fånigt om vi skulle gifta oss efter någons annans drömbild, istället för vår egen .

Eller vad säger ni tjejer? Ska vi buta bröllop? Jag planerar Elltes, så bestämmer hon hus Isk ska gifta sig. det vore väl intressant... ;)

• anne på grönkulla

*kliver in i tråden*

Jag måste säga att jag tycker det är direkt oförskämt att på det viset ha synpunkter på hur mycket andra lägger ner på sina bröllop... och jag tycker gott att man kan markera den skamgränsen mot folk som lägger näsan i blöt. Tyvärr har jag ingen bra spydig svarskommentar på lager Men jag tycker att man får tala om för folk att de just gått över gränsen och lagt näsan i blöt. Att de sen inte betalar sitt själva gör ju inte saken bättre - men att ha synpunkter på andras val (särskilt när det gäller pengar) är inte ok i mina ögon.

Min mans bror och hans fru gifte sig 5 veckor före oss. De hade stort och i mina ögon rätt påkostat med kyrka, mycket gäster, 3rätterssittning och tårta och dans och lekar efteråt, dvs "hela paketet" (men jag har faktiskt ingen aning om vad det kostade). Vi borgerligt med bara familjen utomlands (dvs resan var dyr, resten var rätt lowkey, typ). På kyrkbacken efter deras vigsel säger min mans moster att det var väl roligt att hennes barnbarn nu hade fått se ett riktigt bröllop. Någon frågar (inte jag!) vad ett "o-riktigt" bröllop är? "Ja, det finns ju de som gifter sig borgerligt och så." Då kunde inte jag låta bli att le vackert och säga "jag lovar dig att X och jag kommer bli PRECIS LIKA GIFTA av vår borgerliga vigsel om 5 veckor". Alltså, tycka att ett kyrkbröllop är pampigare är väl en sak, men säga inför ett par som snart ska vigas borgerligt att ett kyrkbröllop är "riktigt", nja...

Lycka till och hoppas ni får en underbar bröllopsdag!

• GoaSmulan

Jag blir lite avundsjuk när jag hör hur billigt ni får ert bröllop. Bara våra ringar (ja han vill också ha en till ring) kostar 4700 tillsammans. Så hur jag än vrider och vänder det hela hamnar de på strax under 15000 kr inkl allt och då ska vi göra maten själ, baka tårta, sy min o barnens klänningar, inbjudningskort mm.

Svar på tråden Billigt=dumt?