• Wanki

Billigt=dumt?

Vi kommer att ha ett jättebilligt bröllop, vi har hamnat pa ca 5000 kronor för allt! (vi bor utomlands sa flygresan till sverige kostar ju en del) Nu har jag märkt att vissa tycker att vi är konstiga som gör det sa billigt. Vi äter middag hemma hos min mamma och bjuder bara de allra närmaste. Inbjudningskort har vi skippat och klänningen syr en släkting osv. Finns det fler här med billiga bröllop eller är vi helt ute jag och min pojkvän? ;)

• Svar på tråden Billigt=dumt?
  • Courage

Vi hade ett litet billigare bröllop, 4.700 kronor. Vi hade bröllopet hemma, lagade maten själv, och gästerna sjöng och spelade. Jättekul. 37 gäster var det. Vi började kl 14.00 och höll på till småtimmarna.

• Ettolrach

Varför skulle det vara dumt?

Det är inget självändamål att lägga ned mycket pengar...

• Peppina

Sålänge man inte snålar på saker man tror man kommer att ångra är det ju bara bra om man kan fixa ett bröllop för inte så mycket pengar!!

• Wanki

Nä, jag tycker ju egentligen inte att det är dumt. Jag har bara fatt lite väl mycket överseende leenden pa sistone och kommentarer som att man gifter sig bara en gang... sen finns det ju folk som inte bryr sig alls ocksa!

• Wanki

Det viktigaste är ju att de närmaste är med och att vi blir gifta! Men jag ska tänka pa det här med att angra sig. Vi hade tänkt att bara vara familjen, men jag tror jag kommer att känna att det fattas nagra om inte ett par vänninor till mig är med. Det blir ju inte dyrare direkt.

• ninna87

Det viktigaste är ju att ni blir nöjda med det det är ju ni som ska gifta er och inte de andra...

• Ybrud

huvudsaken är väl hur mycket kärlek som är inblandat.. inte hur mycket pengar..?

• Chilianna

Mina föräldrar gifte sig i vardagsrummet med bara sina föräldrar och mammas bror, samt 2 vänner närvarande. Vigdes med psalmer och präst och allt det. Mormor hade bakat våningstårta och mamma bar blå kjol och vit blus. Samtidigt döptes vi jag och min ena bror. Det var fint! Allt är ju en prioritering med hur man vill ha det- men det är ju ingen nackdel att sen ha pengar kvar till annat!!!

• SomEttGehuuuuuuu!

Jag tror aldrig jag hört talas om någon som har sagt att de la ner för lite pengar på sitt bröllop. Däremot har jag hört några som tycker att det blev för dyrt. Och bland de som skiljt sig efter några års äktenskap är det mycket surt att ha lagt ut så mycket pengar på bröllop. En ganska nära vännina sitter fortfarande med skulder på lite mer än 35.000 kr från bröllopet och de är separerade sedan två år. Det finns nog anledning att fundera över hur stort ett bröllop ska vara innan det egentlgien går över styr.

Några som tycker att bröllopet blev för dyrt? Vårt gick på 23.000 och det känns som det kanske var lite i mesta laget, åtminsone så här fem år senare. Klänningen drog iväg för min del, och den var ju ganska onödig. Nu hänger den bara i garderoben. Elva tusen för en blås för en enda kväll! Tänk så mycket bättre saker vi kunde gjort för de pengarna.

• dolphins

Vårt bröllop blir också förhållandevis billigt. Det kostar ca 8000 kr med precis allt.

Svar på tråden Billigt=dumt?