• EnYsterSyster

Bröstförstoring (4)

Bröstförstoring (3) är nu stängd för svar. Vi fortsätter här !

• Svar på tråden Bröstförstoring (4)
  • Moniz83

Swing

Jaha oki, jo det låter ju inte speciellt genomtänkt av Maj Malm att säga så, alla vet ju att implantaten har begränsad livslängd innuti människokroppen. Låter ju bara oseriöst. Men enligt en studie som gjorts och som dem skrev om på hemsidan så hade det visat sig att koksaltsimplantaten höll betydligt längre än implantat med flytande silikon, kanske var det de hon mena?.. men nu var det ju gelehallon du frågade efter och långtidsstudier om gelehallon har väl inte gjorts? Jag ringde iaf och pratade med Mats Malm igår, vart ett ganska långt samtal han verkade jättetrevlig samtidigt som det verkade som att han sa allting som redan stod på hemsidan, han sa även att gelehallon är överskattat och att det framförallt är i sthlm man använder sig av det!?! Angående det där med att man får gratis impantat om dem går sönder så frågade jag och det innebar att man endast behöver betala 5000 och det var ju en ganska överkomlig summa.. hm verkar svårt det här att välja klinik, alla talar säkert för sin sak..

Någn som har ngt annat förslag på en klinik i sthlm som är bra och inte allt för dyr?

• Tärnansara

Hej!
    Läste om att det kommit ett ny implantat, McGhan style 410 "soft touch"! Någon som känt skillnaden på det nya och det gamla av deras implantat? Är det stor skillnad? Jag vill också passa på å fråga om någon har gjort bröstoperation hos Per Hedén på Akademikliniken?

• famousfairy

hej alla trevliga tjejer!
    jag är ny på saiten men ha kollat mycket. Är lite nervös.. måste betala min op nästa vecka, ska till AK, 3 april. Ha en vännina som är 70+! som opereade sig där med Per Hedin för 20+ år sen.. hon är jätte nöjd!
    Jag ska ha McGhan 410 dropformad.. fyllar(er?) knappt en A kupa nu.. jo 70A men d e lite tight runt ryggen. är så nervös.. rädd att förlora en potentiel kärlek pga detta.. men JAG ha velat det sen jag var 13 år..

• Tärnansara

Ja visst är det lite nervöst! Jag ska själv till AK den 19 april och träffa P H och min operationsdag är satt till den 1 Juni. Ska bli jätte spännande! Ska du (famousfairy) ha det nya "soft touch" implantatet?

• famousfairy

Tärnansara,
    Jag tror det, var väldigt förvirrad när vi pratad om det sen sökt o sökt på nätet för all info jag kunde hitta på 215g o 245g o det kom fram att det var 410 Mcghan. Jag ville ha bara lite men hon förslog 245, d bara att min vännina had 230 och hon är enorm!! fast vet ej vilken silikon implant hon fick. är bara 1.60 storlek 34/36 väger 48k ville bara ha en "handfull"! de är jätte bra på AK och 5års kapsel försäkring ingår o priset!! Kul att prata med nån

• Tärnansara

famousfairy,

Vem ska utföra din operation på AK?

• Rat

Famusfairy

Jag har också storlek 34/36 som dig och ska ha 190g implantat, hoppas och tror det blir snyggare med mindre om man är lite tunn. Charles på Victoriakliniken höll med, tyckte inte vi skulle sätta in större, däremot hans kvinnlig rådgivare. Svårt det här med storleken men jag har bestämt mig nu. Ska opereras 5/4

Kram

• famousfairy

morron. vaknade m ångest..nu bli jag orolig att 245 bli för mycket,är implantat rund o hög då bli 245 jätte mycket men mina är formade.. vad ska du ha för implanr Rat?
    det bli Gabriella Rudbeck på AK

• bröstkaramellen

Hej!

Famusfairy:
    Jag tycker det är spännande att du snart ska till AK. Själv ska jag på konsultation om en vecka och efter det bestämmer jag tid. Är jättejätte-pirrig och har svårt att bestämma mig. Men jag vet egentligen att det är dags nu. Har funderat i flera år. Jag undrar vad jag blir rekommenderad för storlek på AK.

• Swing

Tärnansara: jag har McGhan's gelehallon soft touch sommaren 2004. Fick känna på många implantat, men vet faktiskt inte om dom var soft touch eller den vanliga varianten. Gissar på den vanliga. Tyvärr kan jag alltså inte svara dig på hur stor skillnad det är, men jag är nöjd! Visst känns implantat ofta lite fastare än äkta bröst, men det behöver ju inte vara nåt negativti det. Vet många som är nöjda med att just ha gått från mindre, lite sladdriga bröst till lagom stora och fastare.

Svar på tråden Bröstförstoring (4)