Bilder från vårt bröllop
Ännu mer finns nu på www.frogspace.se
Ännu mer finns nu på www.frogspace.se
Lapinette! Tihi, det lät nog väldigt kaotiskt det där. Jag flyttade i helgen, därav flyttlådorna. Och förra veckan blev jag av med mitt jobb, som var en provanställning och knappast någon match made in heaven. Vi trivdes helt enkelt inte med varann. Men det är klart, att även en dålig trygghet är en - trygghet. Återstår att bestämma var jag ska ta vägen. Bo kvar ensam i Stockholm och kämpa på lite till på arbetsmarknaden, eller helt enkelt dra till Kina? Som det känns nu ska jag nog försöka jobba lite till och flytta om ett halvår. Hur blir din framtid? Vet att jag har frågat förr men det känns som om även du är en smula tvekande. Kram, G
Lapinette - att tröttna på BT vore väl litegrann detsamma som att tappa tron på romantiken ;)
Ha, ha....romantik finns det här! Idag är det ju alla hjärtans dag och jag har en jättefin bukett från min blivande make stående på mitt bord här på jobbet. Han är jätteduktig på att skicka blommor med jämna mellanrum. Och idag ska våra gäster få våra inbjudningar! Spännande!
Hade jag inget jobb här i Stockholm som jag trivdes med skulle jag inte tveka mer än högst 2 sekunder (eller kanske två timmar . Jag skulle absolut dra till min käresta. Men så trivs jag som bara den, har en mycket flexibel chef som låter mig jobba från Cannes och samtidigt så trivs inte min fästman på sitt jobb. Han letar efter nytt och då vet man aldrig vart man/han hamnar även om han försöker med Stockholm eller Nice.
Vi får se...vi ses ju ändå otroligt mycket som det är just nu. I helgen kommer han hit och då ska vi prova hans kläder (igen) och sedan gå ut och äta en romantisk middag.
Hej lapinette! Låter underbart. Själv väcktes jag av ett telefonsamtal från en florist som undrade om det var OK att komma och lämna blommorna med en gång! Min man budade från shanghai. Och om någon månad åker jag över. så romantiken når mig här i stockholm också, om än i små puffar. kram, G
Så skönt att få lite uppmärksamhet (blommor)! Och så har du något att se fram emot - Shanghai!
Sitter här och har massor med jobb att göra men kan inte koncentrera mig pga bröllopstrubbel, bokningen till fransmännen (ett hus) är enbart för 1 natt istället för 3 och så verkar det inte finnas något bussbolag som vill köra hem våra gäster på natten.
Hmm...hur har jag kunnat missa denna tråd tro?
Otroligt vackra bilder Gemma...jag blir avis. Har en fundering ang ditt hår? Vad är det för smycke du har i och hur har du fäst det?
Som kort kort finns det ju inte allt för många alternativ men det såg görläckert ut det du hade. Var köpa dessa hårsmycken?
Jag vill också ha
Jätte vackra bilder!! :) Vad fin du var.
Hej! Lapinette - när du känner att det blir för mycket, glöm inte att bröllop är THE time när folk älskar att hjälpa till! Vanligtvis buttra (manliga) släktingar kan känna sig obekväma i romantiska sammanhang, men om man ger dem en väldigt konkret uppgift, som att skaka fram och pruta på en nattbuss, kan de vara helt suveränt användbara. Plus att de ofta växer av att få ett så viktigt uppdrag. En klassisk win-win situation ;)
Min allahjärtanskväll slutade i alla fall, om inte romantiskt, så i alla fall härligt. Jag och en tjejkompis käkade thaimat framför TV:n och såg The Wedding Crashers, följt av Desperate Housewives, självklart iförda varsin juicy couture-overall i velour. Så "singelskapet" känns mer än uthärdligt för närvarande.
Aug-06, sant, korthårigheten gör såklart att det blir svårare att hitta inspiration. Jag fastnade först och främst för en brittisk tidning som heter Wedding Day, det var där jag hittade klänningar som föll mig i smaken OCH fantastiska kreationer (hår, hattar, smycken) av en mycket speciell dam som heter Basia Zarzycka. Hennes butik ligger vid Sloane Square och hon gör allt på beställning, d v s man får det precis som man vill. Mycket plymer, blandat med sötvattenspärlor, tygrosor, oxiderat silver, sammet, spets - you name it. Jag var milt sagt skraj för henne, men hon hjälpte mig och vi jobbade tillsammans fram ett bra hårsmycke för just mig. Väl hemma fyllde jag på med ett par droppformade, antika rubinörhängen som jag hittade på Kaplans (se separat tråd).
Basias hemsida är: www.basias.com
Hoppas detta var till nån hjälp.
Melek: Tack! Gulligt!
Kram på er, G
Gemma - I know, jag har supersvårt att delegera. Inte bara privat utan även på jobbet. Har precis varit inne på ett möte med min boss. Jag är sk "chef" för en avdelning här...men gör allt! Hmmm...måste lära mig att släppa taget lite.
Din alla hjärtans kväll var riktigt romantisk jämfört med min. Jag körde pump ihop med en av mina singelpolare (det är bara de som har tid och lust att träffas). Sedan åkte jag hem till mamma (där jag bor t o m imorgon...sen får jag min lägenhet tillbaka, nyrenoverad och fin!!!) där jag satt och förberedde mig för en svår presentation jag hade imorse.
Ska vara romantisk i helgen istället (han kommer fredag natt!).
Förresten, vad hade du för skor till klänningen . Du har säkert skrivit om det här men jag kommer inte riktigt ihåg. Också inköpta i London? Jag har börjat kolla och provat lite i Cannes. Underbara Prada och Diorskor men 10 cm hög klack blir "lite" jobbigt i 14 timmar! Jag vill helst köpa vanliga skor och inte vita i satin. Några tips?!
Lapinette! Du är med andra ord i Stockholm nu? Hoppas att presentationen gick bra. Själv njuter jag av min förhoppningsvis korta break. Men nu till nåt betydligt viktigare: Skor. Skitsvårt! Svårare än allt annat faktiskt! Efter en inledande runda hos Christian Loboutin (favoriten!), Manolo Blahnik, Jimmy Choo, Gina, Emma Hope och Rickard Shah valde jag ändå ett par neutrala skor - i alla avseenden. Det vill säga inte jättefula, inte dyra, inte uppseendeväckande och så bekväma som möjligt. Hittade en hisklig affär i London som hette Ivory, de hade (enligt egen utsago) nittio olika modeller. Ändå tog det emot att betala 1500 spänn för ett par skor som jag aldrig skulle drömma om att ta på mig i något annat sammanhang. I slutändan blev det ändå OK. Är framför allt glad för att jag inte ödslade mer än max en dag på ett inköp som kändes betydligt mindre viktigt än, säg, smink. Min klänning nådde ju trots allt till golvet. Avslutar på mitt standardvis: Hoppas att du fick ut nåt av mitt svar. Kram, G