• insideharmony

Vi som är tidigt ute å gifter oss 2007

Startar då en ny tråd för oss som ska gifta oss 2007. Såg att den förra var stängd för svar.

Kul å snacka lite om hur tidigt vi börjar planera å fixar saker å så :D Vi håller på å planerar för fullt, även med dem som ska hjälpa oss med att få saker att klaffa. Men vi har ej gjort några bokningar ännu utan spanar fort på olika ideer å så.

Men vi ska ha medeltids bröllop så det är mkt att förbereda å ta in kunskap om innan man sätter igång. De är häller aldrig fel att vara ute i god tid, så man slipper att ha panik i d sista fö d kommer man nog ha en del ändå. Med d som ej går att förbereda förrän d sista. Så går ju tiden fortare än man tror ;)

• Svar på tråden Vi som är tidigt ute å gifter oss 2007
  • Stefans fästmö

Trollungen:
    "Mina föräldrar och min sambo tycker att jag är väldigt tidigt ute med att berätta och planeringen. det e ju bröllopsmässa i kalmar nu den 19 mars och då vill ju jag att mina och hans föräldrar ska följa med. Har jag bråttom??"
    (från andra tråden)

Trollis: när är det du gifter dig nu igen...?
    Vi gifter oss 4 aug, mina föräldrar tycker oxå vi är väldigt tidigt ute... Hans föräldrar vet inte ens hur långt vi har kommit, de skulle få "panik" då tror m2b...
    Men iaf, det kanske räcker att du o sambon går på mässan, om era föräldrar tycker det känns för tidigt? Det kan ju vara mysigt för er två att gå o titta själva, o sen kan ni prata om det med era föräldrar. De behöver kanske inte vara med på allt?

• Trollungen

Hej Stefans fästmö.
    Tack för tipset, men jag vill att mamma ska följa med. Nästa år vid denna tiden känner jag att vi kommmer nog å ha å göra en dån. Vi ska gifta oss den 14 juli :). varför e vissa människor sånna att allt ska ske i sista minuten? jag vill inte ha det så, kommer bara att bli sur å irriterad då. kan e inte mycket för att stressa. När kommer ni att berätta för hans föräldrar då? Känns som ingen e riktigt intresserad av min mamma eller svärmor, jag vill ju så gärna prata å diskutera med nån.

• osse

Oj, här hittar man en ny -07 tråd :)
    Vi gifter oss 20 januari. Trodde vi hade kyrkan bokad men var tvugna att boka om. Så nu börjar man på ruta 1 igen :(

• Stefans fästmö

Trollungen: Synd att de inte verkar så intresserade... Förmodligen är det för att de tycker det är långt kvar, men jag håller med dig, varför vänta till sista minuten? Förklara för din mamma att du gärna vill ha henne med, men alla 4 föräldrar kanske inte behöver följa med? Det kan bli lite mycket, särskilt om de inte är så intressarade...

Vi har berättat för m2b's föräldrar att vi har bokat kyrka, o pratat lite löst om festen, men de verkar inte vilja lägga sig i så mycket... Min mamma vill gärna prata om det (o gärna bestämma, tyvärr...) så jag pratar med henne o med olika kompisar, o så med er på BT såkalrt! :D Tur att BT finns...

Grejen är oxå att våra föräldrar är väldigt olika, o till viss del har vi ärvt deras olika sätt. Jag o min mamma älskar att planera o liksom "gotta" oss i allt som ska komma, medan min blivande o hans föräldrar inte gillar att vara uppbokade långt fram o inte gillar att planera. Vilket gör att de mest sitter hemma på kvällar o helger, medan mina föräldrar är ute o reser o är på olika fritidsaktiviteter. Jag vill ju att vi ska göra mycket oxå, lyckligtvis är min blivande inte lika "tråkig" som sina föräldrar utan hänger med på det mesta, om än inte så mycket som jag skulle önska... Men man får ju inse att man är olika.

Oj det blev långt, ville mest förklara olikheterna... Så hans föräldrar får veta lite pö om pö, nu i helgen ska vi åka o titta på lokal med mina föräldrar, men det vet inte hans om, tror inte de skulle vilja följa med ändå, de tycker nog det är mer brudens o hennes föräldrars grej, verkar det som...

• Stefans fästmö

osse: tråkigt med kyrkan! Fick ni inte den ni helst ville ha eller?

• MissTess

Vi ska gifta oss i juli -o7.
    Jag hoppas vi får det datum vi vill ha. Men när vi ringde visste dom inte ännu när konfirmationerna skulle vara, så vi ska återkomma nästa vecka.

• osse

Stefans fästmö

Vi hade bokat S:t Birgittas kapell i börjat av februari. Då var det inga problem men igår hörde jag att de ska renovera orgeln så de kommer inte ha några vigslar under första kvartalet -07. Så det vara bara o börja tänka om. Trist men inget att göra åt. Synd bara att man inte fick den informationen när jag bokade...

• Tofflan

Jag friade till min kärase igår! Han svarade ja och var väldigt rörd! Juni 2007 kommer det att ske!

• Fru Cinderella

Tofflan

Stort grattis!

• Stefans fästmö

osse; just det ja, orgeln var det ju... Vad synd! Hoppas ni hittar nån annan ni gillar!

Tofflan: Vad kul, välkommen hit! :)

Svar på tråden Vi som är tidigt ute å gifter oss 2007