Sex & The City, Charlottes dog
Vad är det för ras???
Och är det nån som har en bild på den, tror att den heter Queen Elisabeth. Tycker att den är så söt!!!
Vad är det för ras???
Och är det nån som har en bild på den, tror att den heter Queen Elisabeth. Tycker att den är så söt!!!
Har en kompis vars hund kan vinka.
Tack för att ni skriver och berättar massa saker, verkligen roligt att läsa.
vinka..hmm..det skulle bli en utmaning. Kanske man skulle ta och lära honom det! Tack för tipset!
Om det är nåt om rasen du funderar på så svarar jag jättegärna, om jag kan! :D
Haha, min var också matgalen och dreglade stora pölar när det fanns någon mat framme
Om man slutade klappa honom och han inte var nöjd så krafsade han med tassen på benet på en tills man fortsatte klappa.
Han fällde ganska mycket, och eftersom Amigo var trefärgad (svart och vit med bruna tecken i ansiktet) så kvittade det vad man hade för kläder på sig, hundhåren syndes jämt ändå. Till sist vänjer man sig och ger upp
Har man väl blivit van att ha hund så är det svårt att vara utan. Min sambo och jag köpte i våras vår första hund tillsammans (min tredje hund under min "livstid" ). Fast nu blev det ingen cykelkorgs modell, utan en Rhodesian Ridgeback som nu är ett år och väger 42 kilo.... Kanske mer flakmopeds modell?
/Pråppen
pråppen
kollade lite på "er" ras..vilken cool hund! Alltså har de nåt mönster eller nåt på ryggen? Eller var det bara så på bilden jag såg?
Var din cavalier dreglig annars också, förutom när det var matdax?
Visst är de coola! Det är en "ridge" på ryggen, pälsen växer helt enkelt åt fel håll (en rest från vildhunden som de är framavlade ur). Vår kille är tyvärr född utan ridge, och är därför inte godkänd för utställning eller avel, man det spelar ingen roll för oss. Han är våran myspys ändå!
Cavalieren dreglade bara när det var mat på gång (spelade ingen roll om det var vår mat eller hans). Annars tror jag inte han dreglade något.
Men när han blev gammal fick han fel på ämnesomsättningen och då fick han en helt otrolig fotsvett! Förmodligen har de väl några körtlar mellan tramdynorna, låg han på golvet och sov så blev det blöta pölar efter tassarna...
Verkligen häftig ras! Ganska speciell!:)
Så länge man inte planerar att ställa ut sin hund så gör det ju inget att han inte är "perfekt" i domarnas ögon. Huvudsaken är ju att han är perfekt för er!
Jag tror inte att min vovve skulle "gå igenom" en utställning heller. Hans päls är lite för vågig, tror jag och så är hans tecken inte tillräckligt uppbrutna. Det är förstås bara vad jag tror. Har förresten också en trefärgad. Hade först tänkt mej en black and tan, men när jag såg min gullhund så fastnade jag direkt!
Det är precis som du skriver, ska man inte ställa ut så spelar det ingen roll om de inte är helt "perfekta".
Jag hade tänkt mig en blenheim först, men fastnade för trefärgade Amigo istället. Undrar om inte de trefärgade är de som är buffligast i sättet? Jag har sett flera blenheim här som verkar ganska veka i sättet.
Jag har ingen erfarenhet av de andra "färgerna" men det kanske kan stämma.. Man skulle iallafall kunna tro att det är så!:) Har du läst det nånstans eller utgår du från vad du själv känner till?
Nej, det är rena spekulationer, inget vetenskapligt alls
Nu ska jag ta ut vovven på promenad, en liten busrunda i snön. Gosa lite extra med din cavalier från mig!!
/Pråppen
Det ska jag göra! Ha så kul i snön! :D