Sex & The City, Charlottes dog
Vad är det för ras???
Och är det nån som har en bild på den, tror att den heter Queen Elisabeth. Tycker att den är så söt!!!
Vad är det för ras???
Och är det nån som har en bild på den, tror att den heter Queen Elisabeth. Tycker att den är så söt!!!
vad tycker du om den här rasen då? www.bichonfrise.se/
www.chihuahuacirkeln.nu/
Dom här har förstås ingen lurvig päls, men mindre hund kan du inte hitta!
Bichon Frisé, den va ju söt!!
Ja, och dom e små. Dessutom passar dom bra för allergiker också, så det borde inte va nåt problem att ha en sån med på flyget..
Fast deras pälsar är inte lika mjuka som en cavaliers, men det kanske inte gör nåt
och den fäller inte...jippi!!!!! Men hur mkt väger den, hittar bara att mankhöjden är normalt lite under 30 cm
Har nu tittat på massa bilder på dem och en del ser väldigt konstiga ut, men det kanske är hur folk har klippt dem??
Ser inte ut som en del har några öron..skumt
Kan ju kanske köpa en Cavalier när jag inte reser så mkt, mitt liv kommer väl ändras nån gång.
Jag hittade inte heller va dom väger. Kanske du får tag på en väldigt liten cavalier nång gång i framtiden
Bichon Frisé ingen som har en sån hund??
vad exakt är det du vill veta? Har en kompis vars föräldrar har två st. Kan fråga henne...
Allt möjligt för för jag vet inget om dem direkt.
ok, ska fråga henne allt möjligt :)
Det lättaste när man ska köpa hund är att fråga sig följande:
1. Vad ska jag ha den till Lugn hund att bara gosa med, Brukshund att tävla eller jobba med, Jakthund att jaga med, joggingkompis i motionsspåret, Agilityhund att tävla med, Lydnadshund att tävla med,Draghund som kompis i skidspåret, klövjehund att hjälpa dig bära packning på fjället, Utställningshund. Finns massor som en hund behöver men främst är det mental stimulans dvs hjärngympa. Alla raser är framavlade för en typ utav arbete - detta är viktigt att tänka på. Ska du inte jaga är det kanske olämpligt att köpa en "renodlad" jakthund.
2. Hur stor erfarenhet har du? Kanske dumt att köpa en jättekrävande ras första gången
3. Storlek
4. Päls (fäller/fäller ej det fins för och nackdelar med både och).
När du hittat en ras som stämmer in på dina krav - DÅ kan du leta uppfödare som du kan besöka hemma för att lära känna rasen bättre. Sedan finns SKK alltid till för (blivande) hundägare
Lycka till........
vovve.net/ där kan du kolla på alla raser, bli medlem och kolla i forumet o fråga hundsaker. Kanske kan vara något för dig.