• oslo brud 6/5/6

20060506...ny tråd!!

d stängde visst våran tråd!!

(varför)

ja ja...men vi ger oss inte...

inte länge kvar nu!!

• Svar på tråden 20060506...ny tråd!!
  • Sagan

Förstår det. Hoppas att du för användning för den längre fram!

• Sagan

Gör ett försök med att återuppliva den här tråden..... ;)

Delger er vår checklista!!
    Klart: Kyrkan, präst, kantor, solist, festlokal(Restaurang), klänning, ring, frisör, inbjudningar (Skickas i morgon), färgtema

Näst på tur: Bestämma meny med restaurangen, brudgummens klädsel, brudbukett

• Sagan

Upplivningsförsöket misslyckades tydligen........ ;)

• nenne75

Själv har jag intre hunnit planera så mycket just nu men ska snart ta tag i det igen. Hur går det för er andra??

• Sagan

Det känns som vi kommit in i en mitt-period när det gäller planerandet. De stora sakerna som kyrka, lokal, kläder, inbjudan, frisör mm är ordnade och detaljerna som bordsplancering, dekoration, vigsel- och festprogram mm är lite tidigt att ge sig på. Vi väntar på osa-datumet den 19/3, efter det känns det som om planeringen kan ta ny fart....

• nenne75

Hej tjejer!! Hur går det för er i planeringen? Vi har inhandlat allt till brudnäbben. (Klänning, skor och diadem) Plus att han fick en liten kofta till. Man vet ju inte vilket väder det kommer att vara. Kan ju vara ganska kallt. Jag ska även träffa frisören och kolla frisyr den 25 mars.

• Bröllopstokiig

Har äntligen fått iväg de flesta inbjudningskort. Jag vet, alldeles för sent...

Måste iväg i dagarna och träffa fotografen/cateringfirman och makeupartisten. Mina toastmastrar var över och vi gick igenom upplägget för bröllopet. Det är sjukt lite tid kvar nu!

Ska träffa frisören i helgen och bestämma frisyr. Mycket nu...

• Ocikatten

Här var det tomt!?
    Jag är ytterligare en 6:e maj brud som startade upp en egen tråd innan jag hittade er, så nu är jag här istället...

Jag har fixat kyrka, festlokal, klänning, smink, frisör, ringar, klädsel till mannen, underkläder, skor.

Det jag har kvar är att bestämma menyn, ta in klänningen lite, kemtvätta mannens kostym, strumpbyxor, prova håruppsättning på lördag samt provsminkning i slutet av april.

Är det något som jag glömt??
    Var är ni i er planering?
    Börjar bli lite lätt nervös...

Javisst, hindersprövningen är beställd!

• Ocikatten

Ska titta på brudbukett idag!

• nenne75

Välkommen hit!!! Vi har det mesta klart, vi var och köpte vigselring i helgen som var. Så kul. Vart ska ni gifta er?

• Sagan

Här är vår checklista.

Klart:
    Kyrka, Präst, Kantor, Solist, Restaurang, eny, Klänning, Underkläder, Frack, inbjudningar (OSA gick ut i söndags), ring, festprogram, frisör och fotograf bokad, transport från kyrkan, tårta beställd, hindersprövning, anmälan av efternamn

Att göra:
    Köpa skor, beställa brudbukett, träffa präst och kantor, vigselprogram, kläder till sonen.....och säkert en miljon grejer till!!

• Ocikatten

Vi gifter oss i Hyby Gamla kyrka, ligger en bit utanför Svedala där jag bor. Som ligger en bit utanför Malmö om ni inte visste!

Jag har inte gjort kyrkoprogrammen då vi inte träffat prästen ännu...
    Antar att prästen tar kontakt med oss när det är dax??

• Ocikatten

HALLÅ?!?!

Är redan alla 6:e maj-brudar klara med allt eller ni har slutat tänka bröllop??

Vi lämnar in mannens kostym idag på kemtvätt, ska lämna klänningen på torsdag samt prata med festarrangören.
    Tror nog allt är under kontroll....

• nenne75

Nej jag är inte klar med allt. Jag ska till sömmerksan och fixa till passformen nästa vecka, köpte underkläder i veckan ska ut till IKEA och köpa tyg till löpare på bordet nästa vecka. Så lite har jag kvar att göra. Sen har jag inte beställ bukett än heller. Det går sakta men säkert framåt.

Svar på tråden 20060506...ny tråd!!