Inlägg från: Bröllopstokiig |Visa alla inlägg
  • Bröllopstokiig

Sämsta resp bästa bröllopspresenten du fått...?

Miss X - Eftersom jag inte var säker på om du skojade eller inte tyckte jag det var bäst att fråga. För den sakens skull behöver du inte nedvärdera mig genom att skriva "snälla". Jag ställde bara en fråga.

• Bröllopstokiig

Sorry Parisbrud, kände mig själv lite nedvärderad eftersom jag aldrig skulle göra en sån sak med gästlistan...

No hard feelings från min sida, men vi kanske ska släppa ämnet och låta huvudfrågan diskuteras på tråden istället!

• Bröllopstokiig

Miss X - visst!

• Bröllopstokiig

Enligt MArgareta Ribbling (eller vad hon heter) som skri er om etikett i DN så är det Ok att ge vidare presenter som man själv fått om man tror att den nya mottageren uppskattar presenten.

• Bröllopstokiig

Ja det går ju bra - "om man tror den nya mottagaren uppskattar presenten"! Det min kollega uttryckligen sagt är att han bara vill bli av med grejorna och slippa betala för en ny present.

• Bröllopstokiig

När vi gifte oss på midsommarafton i år fick vi ett egenhändigt gjort (på datorn) gratulationskort som var som i stort sett var handklovor och kedjor där det stod grattis.

Jag förstod aldrig vitsen med kortet...jag tog inte illa upp, men tyckte väl det var ett litet konstigt val av motiv på grattiskortet till ett brudpar....eller har jag missat nån symbolik...

• Bröllopstokiig

De äktenskapliga bojorna kanske...?
    Ja, inget kort jag skulle ge till något brudpar, men jag kanske inte har rätt humor. ;o)

• Bröllopstokiig

Kanske att det var nåt sånt de syftade på...kortet skillde sig i alla fall från mängden från de annars så "romaantiska" grattiskort som verkar vara standard...

• Bröllopstokiig

Jag vågar vara inkorrekt och otacksam! Jag blev jätteglad för att vi fick sånt vi önskat oss, och mindre glad över bla en helt oönskad gigantisk köksapparat som vi helt enkelt varken har behov av eller plats för. Måste verkligen slå ett slag för att följa önskelistan om det finns en sådan, eftersom de flesta har begränsat utrymme att förvara saker, hur roliga och välmenade de än är!

• Bröllopstokiig

De presenter vi fick var överraskande bra utvalda med tanke på vår smak och hur vi är. Glaskonst, fotoalbum med presentkort på framkallning (toppen!), ballongresa, ja, lite smått och gott som verkligen kommer att användas.

Men det var någon på tråden som slog huvudet på spiken när han sa att personer som känner att de måste ge kommer inte att ge rätt saker. Bl.a. fick vi några blå glasgrejer av äldre släktingar (typ kakburk i glas) som kommer att pryda sin plats längst in i köksskåpet samt någon slags ljushållare av en kompis, vars bröllop vi var bjudna till. Jag kan slå mig i backen på att jag såg den där ljusgrejen på hennes presentbord...

Men jag måste ändå säga att den bästa presenten var den uppskattning middagen och festen fick av de allra flesta inbljudna, och den sämsta var de obligatoriska tråkmånsarna som klagar och inte bjuder till! Synd att man inte gifter sig i repris, för då vet man vilka man skulle kunna stryka!

Svar på tråden Sämsta resp bästa bröllopspresenten du fått...?