Inlägg från: Bröllopstokiig |Visa alla inlägg
  • Bröllopstokiig

Sämsta resp bästa bröllopspresenten du fått...?

Har inte gift mig än, men min definition på en bra respektive dålig present är rätt simpel. Någon som känner sig tvungen att köpa något kan inte ge annat än en dålig present. Den personen får då istället hellre komma utan present och bara trivas. Jag bjöd trots allt personen och när jag bjuder någon så kräver jag inte att jag ska få något.

Någon som däremot köper något bara för att personen tycker/tänker att saken skulle vara till nytta eller nöje för mig ger en bra present oavsett vad det är.

Folk verkar inte bry sig om tanken bakom, vilken jag tycker är det absolut viktigaste.

• Bröllopstokiig

Peter:

Verkar som att folk har glömt vad "tanken bakom" egentligen betyder.

• Bröllopstokiig

Så länge folk har lagt ner tid och ansträngt sig så blir man väl oftast glad (för dem man får presenter av är ju oftast dom som känner än och vet ungefär vad man står när det gäller saker i allmänhet). En inte okej present är väl som min kompis. Hon fick en skål som dom sen ville byta (superduperful), när dom gick till affären så kostade den 25 kr?! Det var 4 familjer som hade gått ihop? Det visade sig tillslut att den som köpt skålen hade samlat ihop pengar för att köpa något fint. Personen ifråga hade sedemera köpt kläder till bröllopet för pengarna och sen bara lagt 25 kr på presenten istället för 2500 som var tänkt. Suck

• Bröllopstokiig

Naturligtvis får man presenter som man inte tycker om, även om man gillar personen.

Vår sämsta present är en liten ful värmeljusstake i betong, som dessutom saknade kort, så vi vet inte vem givaren är.

Bästa present är svårt, vi fick massor med underbara saker. Men jag får nog säga en tavla som min faster gjort. Ett rött knypplat hjärta monterat på linnetyg. Detta sitter i en tjock ram i ek och guld. Den är helt underbar. Extra kul när hon har gjort det själv.

• Bröllopstokiig

Måste bara få visa den sötaste presenten vi fick:

www.bazazz.com/pics/DSCN3062.jpg

Min syster gjorde denna skulptur. Det är Ben i flygplanet som flyger över Atlanten för att komma till Sverig och mig (som står där och vinkar). Den är bara sååååå söööt!

Petra

• Bröllopstokiig

M.. självklart har jag fått presenter i mina dar som jag har haft mer eller mindre använding för. Men aldrig att jag skulle kunna säga att denna presenten var sämst och denna var bäst.

Som Peter säger här upp så är det faktiskt tanken bakom som räknas. När det däremot händer sådana saker som LN berättade om så finns det ju absolut ingen kul tanke bakom och då hade jag osså blivit besviken.

Men jag vet med all säkerhet att alla våra bröllopspresener gavs utav hjärtat och vi är så otroligt tacksamma för allihop!!!!!

Sedan vad ni andra anser och tycker det får ju vara upp till var och en :o)

Kram CeciliaN

• Bröllopstokiig

Hahaha Petra, vilken bedårande liten skulptur. Den är jättesöt!

• Bröllopstokiig

Petra

Vad otroligt söt!!!!!

• Bröllopstokiig

En potatisskalare var min sämsta present. Fick den av en av mina närmsta vänner. (Jag vet att hon är snål av sig, men ändå....) Den var i och för sig greppvänlig, men potatisskalare har vi redan flera stycken.

• Bröllopstokiig

Alla presenter vi fick var vi jättenöjda med
    MEN min mans arbetskamrater hade inte med sig någon present!!! Alla var bjudna men några fick förhinder och kunde ej komma. Men de som var med hade alltså inget med sig.
    Gör man så??

Svar på tråden Sämsta resp bästa bröllopspresenten du fått...?