• minchen

min hud-fler som jag?(lååångt)

Hej alla hudintresserade!
    Har läst mångamånga liknande och intressanta inlägg men trots det bidrar jag med mitt
    Är 26 och äter trinordiol sedan -96. Hade acne redan innan det men tog en kur Roaccutan för att stävja det värsta, det fungerade.
    (blev ju helt labil också så jag vill inte rekommendera det,trots allt)
    Vad som hände några år efter är att jag fick milier. Kanske tunnar Roaccutan ut huden? Använde klassikern produkter med mineraloljor i,en period hade jag barnängens barnolja i fejset(herregud!)hudteraupeuten sa att den var orsaken till många av mina problem. Detta var typ två år sen och jag har varit på ans.behandlingar regelbundet.Märkte effekt...sedan dess använder jag ju fina produkter
    Och det är därför jag skriver:Produkter och kost. Idag och senaste halvåret har jag fortfarande milier. Ibland små acneknottror och kvisslor i pannan samt små eller större finnar kring haka o mun. Mina kinder är irriterade, ser nästan ut som jag bränt mig eller nåt. Torra,röda fläckar med delvis fnas. Provade Dr.Hauschka-kitet för normal hy kvittenkreme och allt. I ca två månader men upplevde det som att huden kändes "smutsig".Efter det här kom nämligen knottrorna som på beställning. Sen hade jag Decleor som jag även haft innan men gillar bara en liten del av deras sortiment och det funkar inte alls mot vare sig finnarna eller milierna. Och nu:Dermalogica. haft krämen första gången ett år sen, då skin smoothing men eftersom min hud reagerar så lätt fick jag av en salong: ultracalming cleanser,skin hydrating booster, active moist. Samt daily microfoliant o recovery masque.Active moist återfuktar inte lika bra men gör allt annat än täpper igen så de va nog därför ja fick det. Undviker vatten på morron o sminkar med i.d. Tror angående diverse problem: Stress och p-piller-hormoner gör finnar. Det kan jag ta. men borde jag komplettera med nåt för acne från Dermalogica? Har nån provat t.ex. eye repair eftersom milierna ligger kring ögon och på kindbenen? Äter varierat men märker att jag är känslig mot öl. Nån som märkt nåt sånt? Mjölkprodukter? Blir man kass i magen så är det ju rimligt att även huden reagerar? Och citrusfrukter? öljäst?
    Har någon haft dessa rödfläckiga kinder, med pormaskar och nästan en överkänslighet? Hoppas så att dermalogica ska balansera ut huden igen, Ingen hudteraupeut kan svara på något av det här, därför så får ni med lite erfarenhet gärna svara! (hoppas nån orkade läsa ända hit)

Stor kram till alla! Kom gärna med massa råd!

• Svar på tråden min hud-fler som jag?(lååångt)
  • trolla

Nippon, ja hon använder eg inte en speciell serie för det skulle ju inte passa alla. Hon har väldigt mkt olika och anpassar det helt och hållet efter hur hon bedömmer huden. Och det kan ibland skiffta från gång till gång. Jag beställer inte en speciell behandling utan går dit och litar fullständigt på att hon ser vad som behöver göras. Ska jag på sol semester går jag dit innan och får lite extra fukt. Är huden trött och glåmig fixar hon det. Vid acne blir det en helt annan behadling. Men faktum är att så länge jag går regelbundet får jag inte finna, men hoppar jag över en enda gång.......
    Till mig använder hon produkter helt utan olja eftersom jag inte tål det. Det är så väldigt individuellt vad man behöver.
    Just nu använder jag en "vinter kräm" som reparerar huden Hydrostim från Loviderm.
    De har väldigt "snälla" produkter och är utformade för att passa problemhy. Jag använder alltid Babors rengörings gel och ansiktsvatten. Det som oxå är bra med de här grejorna är att de är inte svindyra som mkt annat i den vägen är. Men jag använder alltid samma rengöring och ansiktsvatten men skiftar kräm efter behov. Och får jag lite finnar eller något annat problem så exprimenterar jag ALDRIG (gjorde det förr och det slutade alltid med katastrof) skulle inte drömma om att klämma en finne eller pormask, nej det blir masch till hudterapeuten så fixar hon det bästa för mig.
    Så mitt svar kortfattat är fortfarande, skaffa en himla bra hudterapeut, de är utbildade experter och kan sin sak.
    Och där får du ju även råd om ifall det är ngt du ska undvika att äta.
    Trolla

• nippon

Tack Trolla för ett mycket bra svar! Synd inte dom märkena finns i Malmö. Jag går till en duktig hudterapeut men hon har bara Bioline och Comfort zones krämer och dom är jag inte så förtjusta i. Jag får väl börja gå oftare till henne ändå som du gör. För faktum är att när jag har varit hos henne är huden bättre ett tag.

Tack snälla igen, nu fick du mig att tänka till lite!

Babor och Loviderm finns dom att köpa via nätet tro?

• Bröllopstokiig

Trolla: läste ditt inlägg o såg att du också använder Loviderm liksom jag gör och har gjort mer eller mindre regelbundet i ca 7-8 år. De produkterna är helt underbara, milda, återfuktande, reparerande och effektiva tillsammans med Vic serum (AHA syra) mot akne. Jag brukar också gå på hyfsat regelbundna behandlingar, men har inte alltid råd att gå så ofta som jag skulle behöva. Min hudterapeut anpassar behandlingen alltid till hur huden mår just då, men huden känns alltid genomfuktad o fräsch efteråt. Var går du på behandlingar? Jag går på Lovisa kliniken i Sthlm där de säljer hela sortimentet av loviderms produkter.

• nippon

Lanna,

vet du var mer man kan köpa Loviderm, tex på nätet eller någon annanstans än i Stockholm?

mvh

• Bröllopstokiig

Nippon: jag vet att Loviderms produkter ska finnas på vissa hudvårdsalonger i Skåne o i Strängnäs med bestämdhet men de finns säkert på andra ställen i landet också. Jag tror inte att men kan beställa dem på nätet, men kolla upp Lovisa kliniken på nätet o ring o fråga dem för de vet säkert var man kan köpa förutom i Sthlm.

• trolla

Jag går på salong Camé i Landskrona, tror att Loviderm bara går att köpa på auktoriserade salonger. Du får helt enkelt ringa runt och fråga.
    Kanske du kan hitta ett nr till Loviderm (det är svenskt) så kan ju de tala om var produkterna finns.
    Lycka till med din hud,
    Trolla
    Ps

• trolla

fick inte med mitt ps
    det skulle vara vanlig honung lätt ljummen är jättebra som ansiktsmask och min hudterapeut tycker det är helt ok att använda spec om man är känslig. Man blir både mjuk och ren och det är bra mot acne och pormaskar. Men passa på innan du ska dusch för man blir lätt kletig ds

• nippon

Trolla,
    finns Loviderm i Landskrona?
    Bor inte så många mil därifrån, får kanske i så fall kolla upp det lite och få något test kanske!

Tack!

• trolla

Ring salong camé i Landskrona, Margareta har tele nr 0418 215 97 så får du all hjälp du behöver.
    Trolla

• BornToBeBride

Hej minchen!
    Känner igen mig precis!
    Vet du: Trinodiol suger!
    Jag är exakt lika gammal som du, har haft problem lika länge. Var som en persika under sista halvan av båda mina två graviditeter när jag var hormonfri, men så snart ungarna tittat ut och jag börjat med p-piller eller spiral så bröt helvetet lös. Jag har haft hormonspiral under 2005 och rekomnderar det INTE om man har känslig hy och har lätt för att påverkas av t.ex. mat, stress, hormoner etc.
    Bytte nu före jul till Yasmine och använder Dermalogicas produkter. Jag är som ny! Har lite pormaskar, men ska på behandling och ta bort dem i slutet av januari. Hoppas komma tillbaka till persikastadiet med rätt produkter o med hjälp av Yasmine.
    Lycka till du!

Svar på tråden min hud-fler som jag?(lååångt)