min hud-fler som jag?(lååångt)
Hej alla hudintresserade!
Har läst mångamånga liknande och intressanta inlägg men trots det bidrar jag med mitt
Är 26 och äter trinordiol sedan -96. Hade acne redan innan det men tog en kur Roaccutan för att stävja det värsta, det fungerade.
(blev ju helt labil också så jag vill inte rekommendera det,trots allt)
Vad som hände några år efter är att jag fick milier. Kanske tunnar Roaccutan ut huden? Använde klassikern produkter med mineraloljor i,en period hade jag barnängens barnolja i fejset(herregud!)hudteraupeuten sa att den var orsaken till många av mina problem. Detta var typ två år sen och jag har varit på ans.behandlingar regelbundet.Märkte effekt...sedan dess använder jag ju fina produkter
Och det är därför jag skriver:Produkter och kost. Idag och senaste halvåret har jag fortfarande milier. Ibland små acneknottror och kvisslor i pannan samt små eller större finnar kring haka o mun. Mina kinder är irriterade, ser nästan ut som jag bränt mig eller nåt. Torra,röda fläckar med delvis fnas. Provade Dr.Hauschka-kitet för normal hy kvittenkreme och allt. I ca två månader men upplevde det som att huden kändes "smutsig".Efter det här kom nämligen knottrorna som på beställning. Sen hade jag Decleor som jag även haft innan men gillar bara en liten del av deras sortiment och det funkar inte alls mot vare sig finnarna eller milierna. Och nu:Dermalogica. haft krämen första gången ett år sen, då skin smoothing men eftersom min hud reagerar så lätt fick jag av en salong: ultracalming cleanser,skin hydrating booster, active moist. Samt daily microfoliant o recovery masque.Active moist återfuktar inte lika bra men gör allt annat än täpper igen så de va nog därför ja fick det. Undviker vatten på morron o sminkar med i.d. Tror angående diverse problem: Stress och p-piller-hormoner gör finnar. Det kan jag ta. men borde jag komplettera med nåt för acne från Dermalogica? Har nån provat t.ex. eye repair eftersom milierna ligger kring ögon och på kindbenen? Äter varierat men märker att jag är känslig mot öl. Nån som märkt nåt sånt? Mjölkprodukter? Blir man kass i magen så är det ju rimligt att även huden reagerar? Och citrusfrukter? öljäst?
Har någon haft dessa rödfläckiga kinder, med pormaskar och nästan en överkänslighet? Hoppas så att dermalogica ska balansera ut huden igen, Ingen hudteraupeut kan svara på något av det här, därför så får ni med lite erfarenhet gärna svara! (hoppas nån orkade läsa ända hit)
Stor kram till alla! Kom gärna med massa råd!