• Bröllopstokiig

Tyck till om underkläder !!

Jag ser att det är många som har ett stort problem med att dom inte hittar underkläder som passar till brudkläningen.
    Många verkar vara så osäkra på vad dom ska ha på sig för underkläder. Det kan vara många olika problem som att underkäderna syns igenom brudkläningen eller att bh-banden syns,spets som putar ut,eller att dom inte får nog stöd under bysten. Det kan även vara att kläningen har väldigt djupringad rygg och då syns bhn tydligt. En del tycker att man måste ha sexiga underkläder, och en del tycker att man kan ha helt vanlig bh och trosa och sen byta om på kvällen innan det är dags för natten. Nu vill jag att vi alla hjälps åt att tycka till och ta fram olika förslag som vi sen kan diskutera om
    vad som är bra ,praktisk ,sexigt ,
    osynligt, skönt att bära,. För det kan vi ha nytta av allihopa att få höra hur en korsett tex om den var fin och skön att bära. Eller Hur man löste den ekonomiska biten,eller om den tål att tvättas.
    Hör av er med olika förslag !!!!

• Svar på tråden Tyck till om underkläder !!
  • fruRT

Jag hade aldrig haft på mig en korsett innan mitt bröllop. Och jag har stor och väldigt tung byst, så jag har alltid haft problem med att hitta bra underkläder. (Det är sannerligen inget att sukta efter att ha stora bröst, tro mig!)

Men så för ett par år sedan så hittade jag ett märke och en affär som passar mig perfekt! Ren och skär lycka!! Märket heter Prima Donna och affären där jag köper dem heter Chia och ligger i Göteborg. Tyvärr stänger de vid årsskiftet - jag vet inte riktigt hur jag skall klara mig efter det - så om ni vill gå dit så är det lite bråttom...

Hur som helst - jag gick dit och provade en korsett inför mitt bröllop, och jag blev verkligen positivt överraskad! Den är jätteskön på alla sätt och vis, och jag kände att det verkligen gav mig rätt stöd - hela dagen och hela natten. Dessutom har den löstagbara axelband - och döm om min förvåning när jag märkte att det faktiskt funkar (tillräckligt) bra att knäppa loss dem.

Så - mitt tips är att gå till ett riktigt bra ställe och prova ut en korsett. Det är värt det!
    /FruRT

• jocelyn

Tack för svar. Får fundera vidare och titta på olika modeller.

• Lavalampa

Kvinna

Jättefin! Själv gillar jag Axfords. Tror inte de finns i Sverige, men det var jättesmidigt att beställa över nätet.
    (Om man överlever allt "naket" på bilderna förstås... *ler*)

• AlmostMrs

Kvinna: tyckte din korsett var jättesnygg!!! Väldigt bra val.
    Korsett är väldigt bra för oss med mindre bröst oxå, jag har köpt en korsett som jag får jätte snygga bröst i. Mina bröst fyller inte upp klänningen så bra, de är ganska platta upptill efter 2 barn, men med korsetten lyftes de upp till skyarna och gav en hylla som heter duga...
    Men sån tur man har så syntes korsetten bakom ryggen så det blir en bh iaf.. SUCK!!!!

• Kvinna

Det finns ju många olika varianter på att få fram fin figur och ett bra stöd för bysten. På vardagarna har jag en betydligt mjukare Korselett på mig. Den formar och håller in där den ska. Jag fick ett förslag här på b-torget att prova köpa en Korselett eller en byxkorselett. Sagt och gjort så for jag och prova en som satt som gjuten på mig.
    Jag tyckte inte den var så sexig men den var fruktansvärd skön att bära både för rygg och byst. Dom som har problem med att underkläderna syns igenom brudkläningen borde prova en så här modell. Man kan ju gå och byta om till sexigare kläder när natten faller in.
    Jag kan verkligen rekomendera att ni ska prova en Korselett och då vill ni nog bära den hela tiden. Jag har en bild av en av mina Korseletter som jag vill höra vad ni tycker om den modellen??.
    Gå in på www.froja.nu/ och så vidare på Korseletter och den första på raden med Artikelnr: 5039. Väntar på svar!

• Johanna_04

Korseletten av typen du visade är verkligen jättebra att ha om man skall fixa till figuren , men ändå hålla den naturlig. Den stramar dock åt skönare om man köper någon storlek mindre än rekomenderat tycker jag. Jag kan inte säga att jag tycker jag känner mig så sexig i den, men min man gillar allt som formar... Fast både han och jag föredrar ju riktiga korsetter, men de ger ju en lite annorlunda figur, och är ju inte helt praktiska och ha om man t.ex. skall igenom metalldetektorer på en flygplats, så jag använder ofta korseletter, gördlar eller korsetter av fröja typ.

• Kvinna

Hej på dig Johanna_04.
    Vad roligt att det är fler än bara lilla jag som andvänder mjuka korsetter och byxkorselett,Korselett.Jag har även modellen byxkorselett som jag använder väldigt mycket. Nu vill jag höra vad ni tycker om den här byxkorselett som jag dagligen använder.
    Gå in www.froja.nu/ gå sedan till
    byxkorselett Artikelnr: 5132
    Väntar på svar !.

• Johanna_04

Kvinna,

har du aldrig riktiga (hårds) korsetter till vardags? Byxkorseletten är inte riktigt min grej. Jag antar att jag är för van vid string för att kunna hantera så mycket tyg, för att inte tala om hyskor, i grenen. Till byxor föredrar jag i så fall byxgördlar med lite längre ben.

• Kvinna

Hej igen på dig Johanna_04
    Jag har flera olika äkta korsetter.
    Om du läser här i tidigare skriverier så får du se en modell som jag hade till mitt
    bröllop. Hör av dig vad du tycker om den korsetten !.

• Brud060708

Är en stor kvinna, 100E -48/50, som söker efter korsett eller axelbandslös BH. Har bara hittat för mindre kvinnor då många slutar vid 80D och 40. Har någon här några bra länkar? Där vi bor finns inget utbud alls.

• Pokergirl

Kvinna:
    Den var ju hur snygg som helst, jättesexig!!! Själv handlade jag en torselett (kan den heta så?) på Kapp ahl, den fungerade utmärkt och höll tuttarna på plats.
    pokergirl.sprayblog.se

• Brud060708

Tack för länkarna, nu har man i alla fall något att fundera på.

• Kvinna

Hej på dig Pokergirl.
    Jag vet inte riktigt vilken av korsetterna du menar?.
    Jag har visat olika underkläder som jag bär på. Ni kan ju gå och se på flera olika förslag som jag skrivit om i tidigare länkar. Hoppas att du läser det här och kan svara mig vilken av korsetterna du menar.

Svar på tråden Tyck till om underkläder !!