• Bröllopstokiig

Tyck till om underkläder !!

Jag ser att det är många som har ett stort problem med att dom inte hittar underkläder som passar till brudkläningen.
    Många verkar vara så osäkra på vad dom ska ha på sig för underkläder. Det kan vara många olika problem som att underkäderna syns igenom brudkläningen eller att bh-banden syns,spets som putar ut,eller att dom inte får nog stöd under bysten. Det kan även vara att kläningen har väldigt djupringad rygg och då syns bhn tydligt. En del tycker att man måste ha sexiga underkläder, och en del tycker att man kan ha helt vanlig bh och trosa och sen byta om på kvällen innan det är dags för natten. Nu vill jag att vi alla hjälps åt att tycka till och ta fram olika förslag som vi sen kan diskutera om
    vad som är bra ,praktisk ,sexigt ,
    osynligt, skönt att bära,. För det kan vi ha nytta av allihopa att få höra hur en korsett tex om den var fin och skön att bära. Eller Hur man löste den ekonomiska biten,eller om den tål att tvättas.
    Hör av er med olika förslag !!!!

• Svar på tråden Tyck till om underkläder !!
  • BoIs

Bra ide!
    En tanke jag har är just att bära bra, bekväma underkläder under bröllopet och när man ändå fixar till sig inför natten då byta till något läckert. Kan ju vara skönt att byta från de man anv. under hela dagen!

• S&F

Känner mig själv lite sugen på att prova en riktig korsett, men detta är inget jag använt tidigare och därför är jag lite tveksam.. Man vill ju inte att det ska kännas konstigt på den stora dagen.

Annars blir det en bättre axelbandslös BH för mig. Inte lika sexig och fin, men då vet jag vad jag får..

• Texas

Jag köpte en torsolette till bröllopsdagen. Hade inte tidigare andvänt den typen av underkläder men jag blev glatt överraskad. Tyckte att den gjorde underverk för figuren och fick bröllopsklänningen att sitta extra fint. Har inte så stor byst men fick lite mer byst och fin urringing med torsoletten dessutom plattade den till magen snyggt.

• Kvinna

Hej på er som skall in i en brudkläning!.
    Jag har köpt en riktig korset i Stockholm från Snöfrid Holgersdotter.Det tog ett tag innan man fick fin figur, för att man skall gå in en korsett ett bra tag. Efter ett par gångers andvändande så snörade man åt riktigt ordentligt och då fick man minsan en riktig figur. Då behöver man inte oroas av att man inte får stöd för bysten. Jag har storlek 75DD och jag fick minsan en riktigt fin hylla för att inte tala om midjan. Det bästa var att man inte behöver axelband till korsetten,den sitter uppe ändå. Den moddel jag valde hade även strumpeband till så att man kan ha strumpor på sig utan att dom hasar ner för benen. Det tar ett tag innan man har vant sig med korsett men efter några veckor så märker man inte av den.
    Jag kan varmt rekomendera er för att köpa en korsett. Här ska ni få se en bild av min korsett fast i vitt färg. Gå in på
    www.korsetter.com/index1.html
    Gå sedan på korsetter sen konfektion vidare till overbust och där är den på andra raden korsett nummer två
    moddelen heter v1905u.
    Vad tycker ni om moddelen ?? Hör av er med svar!.
    PS. Jag kan även säga att dom var väldigt trevliga i affären.

• jocelyn

Kan man passa på att fråga huruvida man kan andas och äta "normalt" i korsett/troselett? Jag är rädd för att få klaustrofobi om det sitter för tight. Jag vet hur en korsett ser ut men vad är skillnaden mot en torselett?

• Kvinna

Hej på dig jocelyn.
    Det är ganska stor skilnad på en korsett och en torselett. Torseletten sitter inte åt lika mycket som en korsett. Sen har torseletten plast skenor i sidan som stöd däremot korsetten har metalskenor runt om som stöd. Man kan säga att en korsett är mycket kraftigare i tyget och därför kan man snöra åt ordentligt. Det är ju sant att man kan inte vräka i sig mat lika mycket när man har snörat hårt åt korsetten. Vad tycker ni om moddelen som jag har ?.

• Miss FM

Men, om korsetten består av mycket (eller tjockt) tyg, får man ändå plats med den under en klänning som sitter åt upp till? Blir man liksom inte ännu större i omkrets...? Funderar själv kring underkläder men är lite nervös för att få plats med en korsett innanför klänningen.

• Kvinna

Hej på dig Miss FM. Inte är tyget så tjockt som det låter. Det är bara ett kraftigt tyg så att den håller ihop när man snörar den. Har du varit och tittat på min korsett ? Sen fins det flera andra lösningar på olika problem.

Svar på tråden Tyck till om underkläder !!