• Flickan81

Hitta Nemo-vår älskade katt bortsprungen!

Jag är så förtvivlad! Har ett underbart syskonpar till katter (en hane och en hona). De är 5 månader och vi har inte velat släppa ut dem själva ännu eftersom de är små ännu och otroligt rädda för okända människor.
    Har bara haft dem i famnen när jag gått promenader men igår tog vi lillkillen Nemo i ett koppel (som han avskyr) och promenerade.
    Det gick jättebra men så när vi var 100 meter från vårt hem så hade jag honom i famnen och då sprattlade han till som en galning, kom ner på marken och så for han iväg med en himla fart med koppel och hela munderingen. Sedan var han puts väck.
    Vi letade och letade igår kväll och nu i morse har vi varit ute i flera omgångar.

Vi har en skog bakom oss och villor och det är verkligen inte lätt att tänka som en katt och var han borde sprungit i panik.
    Hans syster Smilla är förkrossad, går och letar efter honom här hemma, kollar i fönstret och har pipit hela natten och ser frågande på mig. Hon brukar aldrig prata annars. Och de lämnade knappt varandra en meter här hemma.

Känns verkligen som man förlorat en bebis. Jag pluggar så jag är hemma med dem så gott som hela dagarna, är otroligt fäst vid dem.
    Har bara sovit några få timmar i natt. Kan inte äta något heller.

Det värsta är den kalla årstiden och att man snart åker bort då det är jul.
    Fy, vad ledsen jag är...Känner mig som en mamma som inte lyckats hålla koll på sina snabbfotade ungar:(

Någon som har någon erfarenhet av bortsprungna katter...?:(

• Svar på tråden Hitta Nemo-vår älskade katt bortsprungen!
  • Hej baberiba

Flickan81

Kan du inte ringa igen till radion och be dem efterlysa Nemo igen + att de ber kvinnan höra av sig igen som hade hittat den svarta katten. Personer kan ju uppfatta färger på helt olika sätt och var det på kvällen så ser ju pälsen mörkare ut.... Jag vet en som tycker att rött är rosa...:D:D så du ser hur folk uppfattar färger....

Ge inte upp....

Håller tummarna för dig och smilla och att Nemo snart kommer tillbaka.

Be er lokala tidning skriva ett reportage om dig och smilla och att Nemo är borta och förklarar vart han försvann och hur han ser ut ta gärna med ett färgfoto på honom i tidningen.

Jag följer dig hela tiden här i tråden och jag håller tummarna.

• Senvinterbrud-06

Flickan81:
    Håller alla tummar för er!

En tanke: Kan ni inte be radion att läsa upp ett nytt meddelande/efterlysn och be hon som ringde in att höra av sig igen? Det kan ju vara så att hon hör detta och hör av sig?

Lycka till!!!

• Hej baberiba

Flicka81

Jag tycker definitivt att du ska be radion att efterlysa kvinnan igen och om katten finns hos henne så åk dit och titta på katten.

• Gerda

Å vad jag lider med dig/er.

Jag tänker på er!

• Flickan81

Hej allihopa!:)

Kvinnan som jobbade på radion hade uppfattat att katten var svart och det var det som verkade ha kommit ut i radion igår.

Men kvinnan som ringt in till växeln hade inte hittat en svart utan hade en annan färg men det gick de inte in på eftersom de trodde det var en svart katt som efterlystes och sedan hade de lagt på i princip.

Men jag ska ringa radion imorgon bitti. De sa även att de skulle ta om uppgifterna imorgon i radion. Hoppas VERKLIGEN att kvinnan som ringde in lyssnar igen då.
    Ska ner till biblioteket och kopiera upp mer lappar nu som jag kan dela ut och sätta upp...

• l i s a

har inte läst alls i denna tråd utom att Nemo är borta....

Jag har ett flertal gånger letat reda på katter genom att antingen ställa ut kattburen med något som luktar hemma i (typ en kudde eller så) där man tror att katten kan befinna sig. Det har funkat 2 ggr (har provat 3 ggr). Den tredje gången var det min ena katt som stuckit och då barn jag ut kattburen med min andra katt i som jamade och jamade. Efter någon timme kom den lilla bortsprungna fram!

Du kan ju alltid testa att ta ut kattjejen ett tag i en kattbur. Om hon låter så hör Nemo det om han är i närheten och borde komma fram.

Lycka till!!!!!! Det är HEMSKT när djur försvinner

• Hej baberiba

Flickan81

Håll oss informerade om hur det går i ditt letande efter Nemo.

Håller tummarna sååååå mycket.

• Muppan

När våra småttingar var små försvann de båda två första gången de var ute själva. På natten blev det 20 minusgrader... Då var jag ledsen! men efter ett par dagar dök de upp båda två. Tror att de blev instängda i ett garage eller nåt...

När vi nyligen flyttade försvann Tiger. Han var borta i tre veckor och jag gav upp hoppet. Men så en kväll kom han tillbaka!!! Helt urmärglad och sjuk men gud så gossig!

Så ge inte upp hoppet!!!

• Senvinterbrud-06

Lycka till igen!

• Flickan81

Vi var precis ute med honan Smilla i en bur och gick runt skogsområdet där vi sist såg Nemo.
    Hade ju tänkt att Smilla skulle jama högt som hon brukar men hon satt ju där inne och höll TVÄRTYST!:( När man tittade in på henne hade hon ögon stora som golfbollar. Ingen hjälp där inte...
    Och är Nemo som sin syster så jamar han ju inte heller tillbaka när jag jamar:(

Ska sätta upp 20 lappar till på lyktstolpar och dela ut i fler brevlådor senare ikväll.
    Har inte kunnat plugga alls dessa dagar och missat en föreläsning:(
    Jag lever i en eftersökningsbubbla hela tiden känns det som och orkar inte ens laga mat.
    Precis som när jag går in i en bubbla under tentaperioden. Inge vidare...

Har skickat pengar till sierskan jag talat med. Inte har jag fått mycket att gå på dock.
    Jag vet inte riktigt vad jag ska tro.
    Har aldrig trott på något sådant, men nu är man desperat och då provar man det mesta.
    Någon som testat något sådant??

Svar på tråden Hitta Nemo-vår älskade katt bortsprungen!