Hitta Nemo-vår älskade katt bortsprungen!
Jag är så förtvivlad! Har ett underbart syskonpar till katter (en hane och en hona). De är 5 månader och vi har inte velat släppa ut dem själva ännu eftersom de är små ännu och otroligt rädda för okända människor.
Har bara haft dem i famnen när jag gått promenader men igår tog vi lillkillen Nemo i ett koppel (som han avskyr) och promenerade.
Det gick jättebra men så när vi var 100 meter från vårt hem så hade jag honom i famnen och då sprattlade han till som en galning, kom ner på marken och så for han iväg med en himla fart med koppel och hela munderingen. Sedan var han puts väck.
Vi letade och letade igår kväll och nu i morse har vi varit ute i flera omgångar.
Vi har en skog bakom oss och villor och det är verkligen inte lätt att tänka som en katt och var han borde sprungit i panik.
Hans syster Smilla är förkrossad, går och letar efter honom här hemma, kollar i fönstret och har pipit hela natten och ser frågande på mig. Hon brukar aldrig prata annars. Och de lämnade knappt varandra en meter här hemma.
Känns verkligen som man förlorat en bebis. Jag pluggar så jag är hemma med dem så gott som hela dagarna, är otroligt fäst vid dem.
Har bara sovit några få timmar i natt. Kan inte äta något heller.
Det värsta är den kalla årstiden och att man snart åker bort då det är jul.
Fy, vad ledsen jag är...Känner mig som en mamma som inte lyckats hålla koll på sina snabbfotade ungar:(
Någon som har någon erfarenhet av bortsprungna katter...?:(