• Orustbrud

ingen bordsplacering-presentation av gästerna

En idé är att låta varje gäst ta en bild på sig själv, med polaroidkamera, som kan sättas upp på en tavla. På fotot finns en bra vit kant nertill där man med några få ord kan skriva sin relation till brudparet.

Har själv tänkt att hoppa över bordsplacering.

• Orustbrud

Det är igentligen två anledningar till att vi inte tänkt att ha bordsplacering

Det började med att vi ville gå ifrån den traditionella placeringen eftersom min sambos föräldrar är skilda och skulle inte ha trevligt om de fick sitta bredvid varandra vid ett honörsbord.
    En bordsplacering innebär ju sedan traditionellt att ju närmare man är brudparet desto närmare ska man sitta, vilket medför att den som sitter längst bort nere i hörnet betyder minst (?!) Låter hårt tolkat av mig, men tyvärr är det så många tolkar.
    Vi skulle helst vilja ha en stor picknick på en grön äng med massa rutiga filtar. För att inte låta den drömmen bero helt på vädrets makter har vi tänkt att återskapa den känslan i en festlokal eller den tillhörande trädgården.

• Orustbrud

??? Jag är verkligen ingen expert på det här med bröllopstraditioner. Jag har fått för mig att brudens föräldrar sitter brevid henne och brudgummens bredvid honom. Har jag fel?? Nu kommer vi ju troligtvis inte att ha någon placering alls och i så fall ingen traditionell, men blir bara nyfiken.

Svar på tråden ingen bordsplacering-presentation av gästerna