• blivande fru Roos

14 Januari brudar!!

Hej tjejer!

Har sett några enstaka tjejer som gifter sig den 14 Januari, liksom jag själv

Hur går det med planering etc?

• Svar på tråden 14 Januari brudar!!
  • Rixie

Huu. Nu börjar det närma sig med stormsteg. Hur går det för er andra??
    Vi hade vigselsamtal med prästen i går det gick väldigt bra så nu behöver jag inte oroa mig för det. Vi träffade kantorn också så idag ska jag försöka fixa ihop vigselprogrammet och få iväg det till tryckeriet. Festhäftet blev klart igår så vi ligger ganska bra till. På fredag skall jag iväg och prova klänningen igen och få den uppsydd. Hoppas nu att jag inte har gått upp för mycket i vikt(Ska ha en liten bebbe i mars). Planen var att vi inte skulle ha barn just nu utan vänta och gifta oss först men det blir inte alltid enligt planerna. Näbbklänningen har blivit uppsydd så där är allt klart. Har även beställt tårtan samt att min M2B har bokat övernattning och transport till gästerna. Han har även lovat att fixa musiken till festen under veckan, vi får väl hoppas att han hinner med det. Dock uppstod ett problem den 22 dec, de kläder som min blivande skall ha på sig hade kommit till affären och han skulle iväg och prova dem, då hade det blivit fel i beställningen så han hade fått kläderna i helt fel färg. Stoleken var dock rätt så på fredag skall vi iväg igen och prova kläderna och då skall det förhoppningsvis vara rätt. Tänkte prata med floristen under veckan för att beställa buketter till borden under festen. Sen är det väl inte så mycket kvar. Skall göra klart påsarna med fågelfrö som skall användas utanför kyrkan under veckan jag har gjort 40 st så jag har några kvar att göra.

• Brummelisa79

Här är en till som gifter sig 14 januari. Inte långt kvar nu. Det mesta är klart, men inte klänningen som en släkting gör. Men den blir nog klar snart. Vi ska träffa prästen imorrn. 12 dagar kvar nu!! Jippi!

• blivande fru Roos

Ahhh nu är det snart LÄNGTAR!!!

Kvar att fixas är, printa ut alla saker, små presenterna till gästerna.

• Schnagelina

Hej hej,

14:e här också! Ligger efter med nästan allt men det är fullt normalt när det gäller oss.

Jag behöver lite råd från er. Jag har redan slängt ut frågan i klädtråden men får inget vettigt svar (än). Och ni borde rimligtvis beröras av samma problem

Hur gör man för att inte smutsa ner klänningen innan vigseln. Jag ska in och ut i bilar minst 4 gånger innan vigseln och risken är enorm att man kommer emot bilen, klämmer klänningen el lyckas släpa den i marken. Är det någon som har någon idé om hur man ska skydda sig?

• Hnosse

Om du har släp så kan du köpa tunn byggplast och lägga under släpet. Klipp ngn mm innanför släppet och näst fast den med stora stygn så det är lätt att ta av när du kommer till kyrkan. Annars är det väl bara att lyfta den högt och hoppas på minusgrader så det inte blir för geggigt!!!

• blivande fru Roos

fixade alla vigselprogramm igår, nu ska det bara vikas och sen är det klart.
    Började även printa ut festprogrammen igår. Sambon ska fortsätta ikväll då jag ska iväg på kalas

• Lojna

Schnagelina
    Min sömmerska tipsade mig om att trä på ett påslakan över klänningen. Alltså, dra ut fötterna i hörnen, om du fattar. :)

• Rixie

Vår kompis gjorde klar den sista handpåläggningen på både vigselprogram och festprogram i går. Så nu är det bara att skriva ut dem och sy ihop dem. Tänkte först ha ett band som höll ihop dem men har nu ändrat mig så jag kommer sy med en ljusblå tråd istället. Kläderna är nu 100 %-igt klara och min M2B skall ringa och slutboka gästernas rum idag samt fixa över musiken till festen till vår dator.

• blivande fru Roos

Rixie > Hur syr ni ihop dom?

Vi hade tänkt att häfta ihop dom, ska se idag om någon har en extra stor häftapparat.

Svar på tråden 14 Januari brudar!!