Inlägg från: Fillifjompan |Visa alla inlägg
  • Fillifjompan

Näsplastik update.

Hej på er!

Nu har det gått ca 8 månader sen min operation. Min näsa läkte inte riktigt som den skulle. Den var tjockare på ena sidan, nästippen sned, plus att det blev en bulle av brosk på nästippen. Var på återbesök hos Röjdmark efter 6 månader. Han sprutade in kortison i nästippen i ett försök att få knölen att gå ner. Det hjälpte inte så förra veckan opererades jag igen. Kostnadsfritt. Denna gång blev det perfekt sa han. Har gått med tejpad näsa i en vecka nu och får inte ta av tejpen förräns om 5-6 dar. Längtar, längtar. Bytte tejp igår och näsan såg jättefin ut i profil. Fortfarande svullen framifrån men ingenting i jämförelse med hur jag såg ut efter första operationen. Inte mycket blåmärken heller.

Ca 5-10% måste genomgå en andra operation för att näsan ska bli bra, så det var väl inte helt oväntat att jag fick göra om det. Hoppas att den blir bra nu bara.

Ha det bra och berätta gärna hur det går för er och era näsor.

• Svar på tråden Näsplastik update.
  • Fillifjompan

Hallå hallå!

Visst fick jag lite blåmärken men inte alls lika mycket som förrut. Och bara på den sida som han slipat ner benet på. Efter 1,5 vecka var de helt borta. Jag var tillbaks på jobbet redan dan efter operationen, dock höll jag mig i skymundan. Inte så himla kul att gå omkring med plåstrad näsa. Tyvärr ska tejpen sitta lika länge som efter första operationen, dvs först en vecka sen byta tejp, sen 5-6 dar till. Nu har jag äntligen fått ta av det i alla fall. Det blir nog att se riktigt bra ut när svullnaden går ner helt.

Lycka till och berätta gärna hur det går.

• Fillifjompan

Jajosefina:

Min näsa såg inte sååå himla hemsk ut. Hade en knöl mitt på som jag stört mig på hela livet. Numera har jag en rak näsa och en lite nättare nästipp.

Blondis42: Tråkigt med blåmärken och infektion, men förhoppningsvis blir det bra till slut.

Min näsa är fin i profil nu. Den är dock fortfarande tjockare på ena sidan där han filade ner. Hoppas bara att det är svullnad och att den går ner så småningom.

God Jul på er!

• Fillifjompan

Blondis42:

Ja direkt snygg var man ju inte direkt efter operationen. Var väldigt blå under ögonen, men det gick bort ganska snabbt. På två veckor var det helt borta. Hur ser du ut nu?

• Fillifjompan

Jajosefina:

Blåmärkena var borta på två veckor men redan efter en vecka var det nästan så att man kunde sminka över de. Svullnaden däremot satt mycket längre. Nu har det gått drygt en månad sen min andra operation och jag ser helt normal ut. Men den här operation var ju mycket mindre än den första. Då tog det nog lite längre tid.

Allvarligt talat så är det bara två stycken som märkt att jag opererat mig. Själv ser jag ju jättestor skillnad, men folk kanske inte lägger på minnet hur andras näsor ser ut. Jag gör ju iofs det, men jag är ju också lite smått näsfixerad.

Det var Jonas Röjdmark på Akademikliniken som gjorde min och det kostade 22 000 kr. Money well spent!

Svar på tråden Näsplastik update.