• Karin69a

2 eller 3 barn?

Jag behöver prata om barn...Alla ni mammor här; jag och pappan till våra två barn funderar på om vi skall ha ett tredje barn.
    Hur har ni resonerat, som har 2 eller 3 barn. Det är så underbart med barnen, men hur mycket orkar man om man sedan skall jobba nästan heltid?

• Svar på tråden 2 eller 3 barn?
  • Karin69a

IngridMarie
    Om du bor i södra Sverige så rekommenderar jag "min" homeopat, han är bäst i regionen...heter Robert Stigborn och jobbar i Helsingborg. Det finns chans att alla inte är lika framgångsrika.

• Tvillingmamma

Jag var hemma med mina underbara tvillingpojkar i två och ett halvt år.
    Sedan började de på dagis, och jag började jobba 100%.
    Mannen kommer hem vid 14.00, och jag lämnar vid 8.00, så det blir ändå inte så långa dagisdagar...

Fler barn?...
    Jo, vi hade just knappt hunnit bestämma oss, så blev det..
    Nu får vi snart svar på om det blir två till...

Själv trodde jag "från början" att jag inte skulel vilja ha barn alls.
    Men så blev det då, Två på en gång.
    Nu känner man sig liiite snuvad på en graviditet (det var (är...) ju så myyysigt!!! Och så blev det snitt med gossarna, så nog känner jag mig lite snuvad på två förlossningar dessutom...

Jag ääälskar mina barn, de kommer allra allra först, jag skulle ge allt för mina små!
    Det skall bli härligt med en till. (eller två...)

• jocelyn

Tyvärr är det ju så att det inte finns ett enda vetenskapligt bevis på att homeopati fungerar. Det man betalar för är placeboeffekten. Att vatten skulle kunna minnas (vilket homeopati bygger på) är helt enkelt inte en möjlighet. Här är en länk till "million dollar challenge"

www.randi.org/research/index.html

De som vill betala för placebo och tycker de får ut något av det tycker jag ska fortsätta med det. Alla har rätt till sin "tro".

• Hedros

Med risk för att stöta mig med folk så håller jag fullständigt med jocelyn...

Därmed inte sagt att man ska underskatta placebo-effekten. Det kan räcka nog så långt...

• sparv

passa er tjejer jag jobbade med en kille som hade 3 barn och hans fru ville ha en fjärde liten sladdis. han var egentligen inte så sugen men gick med på det till slut. hon fick trillingar!!! på helt naturlig väg.

det blev nytt hus, ny bil hela baletten

• Here comes the bride!

Jag jobbar med barn och har ofta denna diskution!

Det går inte att säga vad som är bäst, 2 eller 3.
    Men majoriteten av de 3-barns föräldrar jag pratat med säger att det blir lättare när barn nr 3 kommit eftersom barn nummer 1 varit så svartsjuk och därmed jobbig när nr 2 kom.

• Muriel

Mina föräldrar skaffade 5 barn!! Och enligt dem var största skillnaden när fjärde barnet kom (fick inte plats i EN bil längre osv).

Dvs, inte så stor skillnad att ha 2 eller 3 barn

• Påsen

Jag är äldst i en syskonskara på tre. Min syster,som är yngst är 7 år yngre än mig, så jag och min bror (1 år och 9 månader yngre) har vuxit upp ihop, och så kom hon lite senare, och det var bara roligt. Nu är jag väldigt glad över att ha två syskon och vi kommer bra överrens, men i konflikter, så är vi alltid två mot en, i olika konstellationer, och det kanske inte alltid var roligt när man var yngre, men, nu är det mest bara roligt... Det är ju svårt att säga om det varit annorlunda om lillsyrran inte kommit, det hade det säkert, men jag tycker det är väldigt roligt med flera syskon...

• MrsLindgren

Min man hade två barn sedan tidigare när vi träffades, båda tonåringar, och jag hade en 8 -åring. För oss kändes det naturligt att skaffa ett till, ett som var "bådas". Nu har han nyss fyllt ett år och jag år jättesugen på en till, för att han ska få ett syskon som är lite närmare i ålder bland annat. Men som sagt, det är det här med bil, bostad och allt annat...Vi har nyss skaffat en större bil så att alla kan få plats men kommer det en till så är det "kört". Om jag bara trodde jag skulle orka skulle jag gärna ha hur många som helst, barn är det bästa som finns och de ger så mycket tillbaka!!!

• Modestie

Jag skulle gärna ha 3 barn, 2 känns lite trist och mainstream, dessutom är det väl roligare ofta ju fler syskon barnen har. Eftersom jag har 1 år mellan mina 2 barn kommer det kännas lååååångt till 3:an oavsett om/när den kommer och det mesta kommer nog kännas lite lättare även om d et säkert finns nackdelar med sladdis också. 3 barn känns dock som ett större ekonomiskt åtagande då mkt är utslitet efter 2 barn och vi skulle behöva större hus . Vann jag en miljon nu skulle den gå till trean

• abnocto

Alla pratar bara om små barn.... Det skiljer sig ett år mellan mina och de är 12 och 13 år. Vad jag blir såååå trött av är all hjälp med läxläsning nu när det är högstadiet som gäller. Det är inte längre små "gulliga" plus och minus tal de ska kunna... Tycker det är först nu med puberteter och läxläsning det är jobbigt.
    Jobbar för övrigt 90 % för att hinna laga mat och göra annat också. Hade trots allt gärna haft tre men med två svåra förlossningar (kejsarsnitt samt sprucken livmoder)så blir det inget mer, jag avvaktar barnbarnen.
    Tror inte man kan säga att två går bra men tre är bättre för hur barnen är, är helt individuellt. Mina, tjej o kille, bråkar ofta så jag sliter mitt hår. Så ingen kan nog ge något råd i den frågan. Har man två harmoniska barn kan man ju få en vilding nästa gång. Eller har man två vildingar kan ju nästa bli en lungn en. Vem vet?

Svar på tråden 2 eller 3 barn?