• Karin69a

2 eller 3 barn?

Jag behöver prata om barn...Alla ni mammor här; jag och pappan till våra två barn funderar på om vi skall ha ett tredje barn.
    Hur har ni resonerat, som har 2 eller 3 barn. Det är så underbart med barnen, men hur mycket orkar man om man sedan skall jobba nästan heltid?

• Svar på tråden 2 eller 3 barn?
  • SaT

Min svärmor (som har fyra barn, 2 år mellan varje) säger alltid att har man två barn kan man lika gärna ha tre eller fyra, man får ändå aldrig sova.
    Själv kan jag väl inte uttala mig. Har ett barn, och vi planerar vi ska ha två.
    Lycka till med ert beslut!

• KCsMama

För mig känns det lagom med de två vi redan har men samtidigt vill jag ha tre.

När man har två barn har man fortfarande tillräckligt många händer

• KCsMama

Ja fy, kan inte tänka mig vakennätterna. Är ju som att dra ut det ytterligare några år. Åter igen, jag har bara två händer/armar

• blivande fru J

Jag tror på två eller fyra, inte tre, iaf om barnen är av samma kön. Vi är tre tjejer och har alltid slagit ihjäl varandra och givit våra föräldrar ett helvete. Alltid två mot en, aldrig någonsin sams alla tre.

Fyra barn är kanske mer opraktiskt: kräver 6-sitsig bil, större bostad mm.

• Karin69a

KCsMama: jag känner som du nu efter andra, det känns lagom. Men mina två har varit så ovanligt snälla, sovit hela nätterna från 5 månaders ålder så om det blir en likadan till så är det inga problem. Jag kan inte vänta så länge med beslutet heller, för jag är redan 35....

• IngridMarie

Har själv inga barn, men läste en intervju med Tilde de Paula för ett tag sedan. Hon har tre barn och tyckte att två barn var som att äta förrätt och varmrätt men hoppa över pricken över i; desserten! Men, som sagt, själv har jag ingen aning. Lyckliga de som har barn över huvud taget säger jag som försöker och försöker...

• mn73

blivande fru J: Tre eller fyra systrar spelar nog ingen roll. Vi höll också på att slå ihjäl varandra. För oss var det ofta två mot två istället. Ofta alla mot alla. Och vi var nog aldrig någonsin sams alla fyra heller.

• Karin69a

IngridMarie
    Vi har inte fått utdelning med en gång heller, dvs kunde inte beställa månad för födseln precis....Vill du ha ett tips av mig, som inte är hälsofarligt på något sätt? Jag går hos en superduktig homeopat för andra gamla "krämpor". Han behandlar, oftast med framgång, barnlösa par. Så att det kommer igång naturligt.

• IngridMarie

Karin69a

tack för tipset! *letar i gula sidorna*

• isacochrasmusmamma

Vi har två tvillingpojkar på 2 och 1/2 år. Både jag och min blivande man vill minst ha 1 till. Jag har alltid velat "ha" fyra barn, men eftersom vi inte verkar kunna få till dem naturlig väg, så ska vi göra en till IVF-behadling tidigast nästa höst, så killarna hinner bli lite större. Jag och min blivande ser bara possitivta saker med fler barn. Killarna är ju det bästa vi har. Men så kommer jag nog aldrig jobba mer än 50% igen. Lycka till med ditt val!!!

Svar på tråden 2 eller 3 barn?